Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Extrusies van Reprapworld komen niet overeen

Posted by Ohmarinus 
Extrusies van Reprapworld komen niet overeen
January 14, 2014 06:09PM
Hi guys, klein dilemma, ik heb een half jaar geleden een set extrusies voor de MendelMax besteld, er viel me toen zo 1-2-3 niet zomaar iets op aan de extrusies, maar ik kijk net eens vanuit een hoek naar de printer, met een speciale lichtinval van de lichtbron die schuin achter me staat, en ik zie ineens dat de hoeken op de extrusies van de diagonalen, niet overeenkomen met de rest.

Probeer al een tijdje een paar onderdelen goed passend te krijgen, maar dit lukte me voor geen meter, omdat ik vanuit de DXF-bestanden van misumi werk en niet heb gemeten aan de extrusies omdat ik er van uitga dat alle maten gewoon kloppen.

Wat blijkt nu, de diagonale extrusies zijn gewoon een heel ander model en waarschijnlijk ook nog eens een ander merk.

De randen van de extrusies zijn namelijk niet rond maar veel hoekiger, en de gleuf in de zijden van de extrusies zijn niet 5.2mm maar 6.2mm!!! Dit is anders dan bij de andere (verticale) extrusies in de machine.

Heb ze zojuist meteen gemailed dat ik graag wil dat ik alsnog de juiste extrusies zou willen hebben, maar ik weet eigenlijk niet zo goed of dat nog kan een half jaar na dato, maar ik voel me een klein beetje belazerd omdat deze afwijken van de andere extrusies die in hetzelfde pakket zijn geleverd.

Bovendien heb ik me erg gefrustreerd over het feit dat mijn ontwerpjes niet mooi in de gleuf pastten en heb ik werkelijk twintig keer opnieuw mijn ontwerp aangepast en gechecked of de maten in mijn printjes wel klopten met wat het zou moeten zijn volgends de DXF's.

Verder is het frame minder recht doordat de gleuven 1mm wijder zijn en de locknuts hierdoor meer speling hebben op de plekken waar de extrusies op de hoeken van het onderframe bevestigd zitten.

Eigenlijk vind ik dus dat ik gewoon alsnog de juiste extrusies moet ontvangen, en dat ik hier niets aan kwijt mag zijn omdat ik niet op de hoogte ben gesteld over deze afwijking.

Als je een auto koopt wil je ook niet dat de achterklep ineens een hele andere kleur heeft dan de andere deuren, en dat hij met de sleutel van een ander merk auto open gaat winking smiley

Nu is mijn vraag, is mijn verwachting over dit onderwerp juist, en hoe zou dit geregeld moeten worden?

Reprapworld net gemailed, heb dus nog niks van ze gehoord natuurlijk, en wil niet op de zaken vooruit lopen, er treft hun natuurlijk nog niet echt blaam, maar ik weet ook niet zo goed waar ik als consument sta, al denk ik dat ik we recht heb op het rechtmatige product dat binnen het verwachtingspatroon van de levering valt, namelijk: hetzelfde type extrusie dat ook voor de andere delen van de machine is gebruikt.

Ik gok dat er een probleem is geweest met levering van alle extrusies, en dat men er daarom voor heeft gekozen om een ander type te gebruiken. Dit zou de klant natuurlijk gemeld moeten worden voordat er tot levering wordt overgegaan.


Hopelijk is het op de foto een beetje zichtbaar:


Edited 1 time(s). Last edit at 01/14/2014 06:18PM by Ohmarinus.
Re: Extrusies van Reprapworld komen niet overeen
January 15, 2014 02:43AM
Hoi Marinus,

Op die foto is best duidelijk te zien dat de hoeken van die horizontale extrusies anders zijn dan die van die diagonale.

Ik neem aan dat de hele set extrusies zou voldoen aan de specificaties van Misumi, dan voldoet deze daar duidelijk niet aan is dus niet conform de afspraak en heb je juridisch gezien gewoon recht op vervanging. Meer daarover kun je hier lezen. Wat dat betreft sta je gewoon sterk. Het enige waar ze iets over kunnen zeggen is de termijn, maar zoals je al aan gaf. Je ging er niet vanuit dat het aan het product lag en het duurde een tijdje voordat je daar het probleem vond. Niks geks aan. Sommige problemen kom je niet direct tegen.

Het kan natuurlijk prima dat er wat leveringsproblemen waren en dat ze wat van een andere fabrikant hebben genomen. Het was wel correct geweest als ze dit hadden gemeld, zeker!

Persoonlijk ken ik de mensen van RRW niet, maar ik hoor eigenlijk alleen positieve dingen van ze. Als je dit probleem uitlegt en ze verteld dat je eerst een tijd bezig bent geweest met het probleem zoeken in je eigen ontwerpen dan denk ik dat zij het netjes zullen oplossen.

Hou ons op de hoogte!


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Extrusies van Reprapworld komen niet overeen
January 15, 2014 04:03AM
En zoals verwacht ook een gepaste reactie ontvangen van reprapworld, ik heb er een goed gevoel over dat de juiste extrusies (4x 340mm) alsnog geleverd gaan worden.

Ik hou jullie op de hoogte smiling smiley

Bedankt voor je uitleg Jonnie!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login