Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Hulp gevraagd

Posted by Kiekeboe 
Hulp gevraagd
January 25, 2014 11:52PM
Greetings,

is er een hulpvaardig forumlid welke voor mij enkele onderdelen kan printen zodat ik eindelijk mijn printer kan voltooien tegen vooruitbetaling uiteraard.

Alles schijnt tegen te slagen, verkeerde voeding ontvangen, defect LCD scherm full graphic smart controller board (reset en SD kaartlezer werken niet, maar hij ziet wel de SD op mijn Megatronics board).

Bulldog extruder's passen niet op grondplaat en ga maar door.

Printstekkers vandaag na 3 weken pas aangekomen , voeding is er nu ook en LCD scherm is onderweg, pffffffffffff.

Dit zijn de onderdelen welke ik nog nodig zodat ik eindelijk zelf kan beginnen te printen.

[www.thingiverse.com] X2

[www.thingiverse.com] X3

[www.thingiverse.com] X2

[www.thingiverse.com] X2

[www.thingiverse.com] X1

Alles liefst in het zwart, doosje voor LCD mag ook in rood.

Hartelijk dank bij voorbaat


Henri

Edited 1 time(s). Last edit at 01/26/2014 12:00AM by Kiekeboe.
Re: Hulp gevraagd
January 26, 2014 05:33AM
Ik wil ze wel voor je printen.. kun je in ieder geval verder..
Kan alleen vandaag niet printen aangezien ik vandaag buiten de deur ben.. Maar is PLA zwart goed genoeg?!

Zou het dinsdag op de post kunnen gooien..


Met vriendelijke groet,

Michael Hensen
Almere
Re: Hulp gevraagd
January 26, 2014 06:40AM
Aardig van je Michael, ik zou dat zelf dus nooit gratis doen smiling smiley Mooi om te zien dat anderen dat wel doen smiling smiley

Al wou ik wel even zeggen dat dat LCD doosje natuurlijk niet echt noodzakelijk is. Is toch ook extra leuk om zoiets zelf te printen als je printer eenmaal werkt?
Re: Hulp gevraagd
January 26, 2014 10:23AM
Hartelijk dank Michael,

en zoals ohmarius terecht opmerkt hoeft het helemaal niet gratis.

Ik ben al blij dat ik eindelijk verder kan en wat betreft het doosje dit is omdat de sturingsprint helemaal achteraan komt en ik de verlengde flatkabels gelijk kan wegwerken zodat als de lcd eindelijk aankomt hij maar aan te sluiten is.

Nogmaals hartelijk dank.

Henri
Re: Hulp gevraagd
January 26, 2014 04:01PM
Laten we het zo zeggen.. in de tijd dat ik er mee begon was een 3d printer een schaarste en weet ik hoe 'vervelend' het is als je zit te 'wachten' op onderdelen.
Qua kosten heb ik een iets andere mening.. Ik laat dat lekker aan de persoon over, wat hij er voor over heeft.. voor mij geldt dan dat ik op zijn minst de verzendkosten wil ontvangen en de rest op basis van wat hij/zij van het geleverde vind.. Vind hij/zij het niets waard.. dan heb ik pech :-)

Dus ik print het spul, en stuur het op en dan geef ik mijn rekening gegevens.. :-)
Soms moet je er ook op vertrouwen dat niet iedereen je wilt 'belazeren' en dit is wel zo specifiek ..

Deed dat ook altijd met geprinte 'verleng' pootjes voor een quacopter.. Heb geloof ik 20 sets de deur uit gedaan naar verschilllende personen en iedereen heeft netjes geld over gemaakt!!

En aan de andere kant, ik vind het ook leuk als ik iemand op eigenlijk zo'n makkelijke manier kan helpen. Mijn printer staat er toch en ik heb het filament liggen. Het enige wat mij kan gebeuren is dat ik een misprint heb, maar ja het blijft een hobby:-) 1x beginnen en je blijft klooien..

Edited 1 time(s). Last edit at 01/26/2014 04:10PM by mhensen.
Re: Hulp gevraagd
January 26, 2014 04:11PM
Ben blij om te zien dat er nog mensen zijn die met deze denkwijze in het hoofd zitten!
Als iedereen elkaar op deze manier verder zou helpen, komen we nog een héél eind!

smiling smiley
Re: Hulp gevraagd
January 26, 2014 05:54PM
Hihi, dat vergeleken met de printer die ik dus ooit kocht bij printedparts.nl oh mijn god, wat ben ik afgezet zeg. Heb zelden zulke slecht-geprinte parts gezien. Er is geen enkel geprint deel dat niet delamineerde bij montage.

Inmiddels nu een tweede printer staan, geprint met de eerste printer. De eerste printer heb ik overigens eerst alles opnieuw geprint, was het iets beter, en met die iets betere parts weer nieuwe parts geprint totdat hij dus eindelijk helemaal goed liep.

Een lijdensweg, en daar heb ik nog veel voor betaald ook tongue sticking out smiley dan is het altijd fijn om te zien dat er ook mensen zijn die een iets eerlijker principe hanteren.
Re: Hulp gevraagd
January 30, 2014 10:38AM
Je bent niet de enigste met deze lijdensweg geweest... ook ik had me onderdelen bij printedparts.nl vandaan... ben tijden bezig geweest om alles met boortjes en mesjes op de juiste passende maten te krijgen zodat hij iig kon printen en zelfs het lasergesneden frame was mislukt -.-' de gaatjes zaten niet op een lijn dus ik moest speciaal onderdelen printen om me printer zonder speling in elkaar te passen... zodra t plastic was geregeld zat hij in een paar avondjes in elkaar ;p
Re: Hulp gevraagd
February 03, 2014 04:59AM
Hello Michael,

pakje vandaag aangekomen, nogmaals bedankt. hot smiley

Groeten,

Henri
Re: Hulp gevraagd
February 03, 2014 04:01PM
Super!!

En nu snel door met bouwen!! :-)
Hulp gevraagd afstellen 3d printer
March 28, 2014 06:52PM
hallo allemaal
ik ben hier nieuw
ik zoek hulp met het afstellen van me 3d printer (firmware Marlin controller mega 2560 + ramps 1.4 + A4988 ) de X ,Y en E zijn goed maar de Z krijg ik niet goed als ik hem hoger zet dan 400 (DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT {157.7569, 158.2251, 400, 45.2776}) dan gaat de stappen motors over zijn toeren hij gaat maar 5mm naar boven terwijl ik op geef 10mm (2 x Z stappen motors met dradende m6 )
en als ik op geef dat hij naar HOME moet gaat hij over de 0 waarde heen en loopt dan vast op de kant
en daarom zoek ik hulp want ik weet er nog niet genoeg van om dit optelossen

is er iemand die me kan helpen
het zou het mooiste zijn als dat bij mij thuis zou zijn ( kwadendamme 10 km onder goes)
ik zal een foto toe voegen van hoe hij er tot nu toe uit ziet
alvast bedankt

Edited 1 time(s). Last edit at 03/29/2014 07:07AM by Ton_Crazy.
Attachments:
open | download - HPIM0985_.JPG (147.9 KB)
Re: Hulp gevraagd
March 29, 2014 05:13AM
Quote
Ton_Crazy
is er iemand die me kan helpen

je kan beter een eigen thread beginnen in plaats van in iemands zijn andere thread die over onderdelen ging wat vragen. Maakt het voor iedereen wat duidelijker...
Re: Hulp gevraagd
March 29, 2014 07:11AM
oke
kan ik dat nu nog veranderen ??
en hoe dan ??
alvast bedankt
Re: Hulp gevraagd
March 29, 2014 07:26AM
Quote
Ton_Crazy
oke
kan ik dat nu nog veranderen ??
en hoe dan ??
alvast bedankt

Nee, je kan het niet meer veranderen. Dus gewoon een nieuwe thread aanmaken met dezelfde tekst
Re: Hulp gevraagd
March 30, 2014 05:30PM
het is opgelost hij draai nu als een trein
maar toch bedankt
Re: Hulp gevraagd
March 31, 2014 11:42AM
Quote
Ton_Crazy
het is opgelost hij draai nu als een trein
maar toch bedankt

Fijn dat je dan ook de oplossing even geeft, hebben anderen er ook wat aan misschien.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Hulp gevraagd
March 31, 2014 08:23PM
sorry
het was de snelheid van de motors die draaien veel tehard

#define DEFAULT_MAX_FEEDRATE {500, 500, 2, 25} // (mm/sec) // X, Y, Z, E 2 in plaats van 1000

#define DEFAULT_MAX_ACCELERATION {1000,1000,1,1000} // X, Y, Z, E 1 in plaats van 9000

ik hoop dat jullie er wat aan hebben

en nogmaals sorry
Re: Hulp gevraagd
April 01, 2014 11:48AM
Je kunt de max feedrate van Z wel 1 omhoog doen hoor. En de max acceleration ook naar 3


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login