Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Calibratie mendel90 sturdy

Posted by 3Design 
Calibratie mendel90 sturdy
February 04, 2014 04:37PM
Ik heb zelf een mendel90 sturdy gebouwd en de bouw ging erg vlot maar de calibratie van de printer lukt me niet.

Is er iemand in Belgie of in nederland die me hiermee wilt helpen?

Alvast bedankt
Re: Calibratie mendel90 sturdy
February 06, 2014 11:45AM
Is er niemand die mij kan helpen, ik heb deze printer nodig voor de presentatie van mijn eindwerk!!
Re: Calibratie mendel90 sturdy
February 06, 2014 12:53PM
Als je verteld wat je probleem is, waar je vast zit en wat je wel hebt gedaan, helpen we je graag.
Als je in Tilburg of omgeving woont, is hulp ter plekke zelfs mogelijk. Maar begin maar eens met een duidelijke opsomming wat je wel, en wat je niet lukt.

Eric
Re: Calibratie mendel90 sturdy
February 06, 2014 01:48PM
Het probleem zit in de z as, ik moet de software aanpassen voor de m10 spindel, dit lukt wel maar ik kan de software niet laden op mijn melzi en een tweede probleem is dat de printkop niet stopt boven de glasplaat.
Re: Calibratie mendel90 sturdy
February 06, 2014 03:16PM
Okay, dit gaat zo wel even duren, maar als je tijd hebt komt het goed.

Voor het laden van software heb ik een dummy handleiding geschreven.


http://forums.reprap.org/read.php?47,255287,307226#msg-307226

Ik heb die weer even naar boven gehaald voor jouw gemak.

In de wiki staat precies beschreven hoe je de firmware van je Melzi moet aanpassen: http://reprap.org/wiki/Melzi

Wat er moet worden gedaan:
1) Installeer de juiste software pakketten om wijzigingen in firmware aan te brengen.
2) Laad de juiste versie firmware
3) Pas de firmware aan naar behoefte
4) Laad de firmware in je Melzi
5) Test en gaa terug naar 3) tot alles werkt.

Maar je geeft me niet voldoende informatie om te weten waar je nu precies problemen hebt. Neem eens de moeite om in meer dan twee regels te typen wat je wel kunt, wat je hebt geprobeerd, wat je hebt gelezen en waar je iets niet snapt.
Een 3D printer vereist naast de mechanische handigheid om de boel in elkaar te zetten, ook een basis vaardigheid electronica en misschien voor de meesten het moeilijkste, een basis vaardigheid embedded software kennis.

Het grote risico dat je nu loopt, is dat je de ingebouwde firmware in je Melzi vervangt door een versie die niet goed geconfigureerd is. Vanaf dat moment gaat je printer helemaal niks meer doen.

Voor de meeste forumleden zal de uitleg op de Melzi site duidelijk genoeg zijn om firmware te kunnen ophalen, aanpassen en flashen. Bedenk dat de Melzi afwijkt van de veel meer gebruikte RAMPS- Mega oplossing en dat reprappro een aangepaste Marlin Firmware versie heeft gemaakt. Dit maakt dat jouw printer afwijkt van wat het gros aan forumleden gebruikt.

Je zou serieus moeten overwegen of je niet lokaal (je hebt ook niet gemeld waar je woont...) een ervaren reprapper te zoeken om je te helpen.

Ik wil je graag helpen, maar vrees dat zonder meer informatie je teleurgesteld gaat worden.

Eric
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login