Peek... waar haal je dat ?
February 05, 2014 11:49AM
Hoi allemaal,

ik wil mijn eigen hottende (Invoer, Peek, Uitvoer en Nozzle) gaan bouwen naar analogie van die van de Orcabot en andere look-a-likes.
De filament invoer draadeindjes zijn geen probleem, maar het materiaal voor de isolator-koppelmoer en het stukje ptfe op het grensvlak vind ik zo gauw niet en ik weet ook niet hoe dat heet.

Is Peek een functie of is het een stof ?
Is PTFE hetzelfde als PEEk, of alleen een materiaal?

Vraag is dus waar ik in kleinverpakking staf kan kopen om 6mm koppelmoer te draaien en stukje scheidingsisolator.

Waarom? Just for fun. Misschien ontdek ik wel een revolutionair model :-) Misschien wordt het wel goedkoper dan ruim 5 tientjes per set. (Ik denk het wel)

Thomas
www.3daybreaker.blogspot.com


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Peek... waar haal je dat ?
February 05, 2014 12:01PM
PEEK is de naam van de verbinding waar de plastic van gemaakt is Polyetheretherketone
PTFE is ook een naam van de verbinding Polytetrafluoroethylene ook wel bekend onder de naam Teflon

en nee, zijn dus niet hetzelfde smiling smiley
Re: Peek... waar haal je dat ?
February 05, 2014 12:03PM
Dus de isolator is of van peek gemaakt, of hij is van van ptfe gemaakt begrijp ik nu.

Maar vlgs mij roept iedereen dat het DING de peek is.
Enfin. Waar koop ik stukjes peek ?


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Peek... waar haal je dat ?
February 05, 2014 12:11PM
mhhh waarom niet even zoeken als je weet dat het een plastic is? Bijv [www.directplasticsonline.co.uk] ?
Re: Peek... waar haal je dat ?
February 05, 2014 05:32PM
Peek is vrij hard en ptfe is flexibeler. Peek kan iets meer hitte hebben.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login