Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

1e print

Posted by jonnie 
1e print
February 06, 2014 03:46PM
Niet helemaal m'n eerste, maar de eerste met fan op de bovenkant van de hotend.

Het lelijke stuk aan de bovenkant komt ongetwijfeld doordat het bed toch nog niet goed afgesteld is of omdat ik het tape moet vervangen. Het was echter helemaal schoon, dus ik dacht dat het PLA er wel op zou hechten.

M'n probleem (en heftige frustratie) is dat dit het resultaat is van de totale print. Na een tijdje printen, komt er gewoon geen filament meer uit de nozzle!!

Na de print heb ik handmatig geprobeerd de extruder door te draaien en dit ging gewoon helemaal zoals het hoort. Gemarkeerd filament draaide naar beneden en er kwam filament uit de nozzle.

Waar kan dit door komen?

Edit:
Dit is/moest zijn het precision block uit The essential calibration set
geprint vanuit pronterface met het repraper witte PLA op 210 (!!) graden.

Edited 1 time(s). Last edit at 02/06/2014 03:51PM by jonnie.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Attachments:
open | download - IMG_0957.jpg (466.6 KB)
Re: 1e print
February 06, 2014 05:15PM
Hi jonnie,
Hier gaan we je nog niet mee feliciteren.
Als jij filament gebruikt van mijn leverancier, dan is 195 graden helemaal goed met een .5 mm nozzle en 205 voor .3 met bowden.

Als je in pronterface 5 mm extrude met 100mm/ min komt er dan ook zulke dunne sliertjes uit?

Hobbed bolt schoonmaken, idler aandraaien tot hij heel vast zit, met schroevendraaier en dan moet je met pronterface extrude een mooie constante stroom produceren.
Hapert de extruder, dan stroom omhoog en zorg dat het filament wrijvingsloos van de rol loopt.

Foto laat zien dat je veel te weinig filament produceert. Dus eerst met pronterface manueel zeker stellen dat de boel goed blijft lopen. Prut er voor de eerste keer gerust een meter doorheen. Pas daarna op de print knop duwen.

Succes
Re: 1e print
November 16, 2014 10:32AM
Ook bij mij komt er te weinig van printen met m'n Prusa I3, maar om even aan te geven waar ik inmiddels ben..

De nauwkeurigheid ben ik best wel trots op grinning smiley


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Attachments:
open | download - IMG_1335.jpg (307.4 KB)
Re: 1e print
November 17, 2014 03:07AM
Welke hot-end gebruik je? Ik heb een E3D en die print goed met PLA. Het groene PLA dat ik van je heb print wat moeizamer dan het zilveren PLA, doordat de buitenkant grof is. Maar ik haal er mooie resultaten mee. Ik zal als ik thuis ben wel een foto plaatsen.
Re: 1e print
November 17, 2014 05:36PM
Oh, was best wel een oud topic. Hoe gaat het inmiddels met je prints?





Dit is met groen van jouw webshop, mooie printjes! Eventuele lijnen komen doordat de glasplaat een beetje krom trekt bij temperatuur verschillen (die wordt vervangen door een MK3 ALU heatbed). De extruder heeft wel hoorbaar moeite met de stroefheid van het filament, je zou de rol eens moeten bekijken de stuctuur is heel apart.
Re: 1e print
November 18, 2014 05:00AM
Het is een oud topic, maar juist daarom.

Ik wilde er ook anderen met printproblemen een hart mee onder de riem steken. Volhouden en uiteindelijk kom je er wel smiling smiley

Op het moment heb ik m'n handen vol aan de Chinese printers die ik wilde gaan verkopen. Prachtige machines, rampzalige service en ik ben er flink mee opgelicht angry smiley

Limegreen voelt inderdaad grof aan. Skin color (ook Siridi) en Glow in the dark blue (reprapper) ook.
Dat zijn zeker ook erg nette prints smiling smiley


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login