Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Voorstellen en ideeen voor Large Prusa

Posted by ColinEnMarwijn 
Voorstellen en ideeen voor Large Prusa
February 13, 2014 02:08PM
Hallo Allemaal,

Wij zijn Colin en Marwijn (Zoon en Vader) en we hebben bedacht dat we samen een 3D printer willen bouwen.
We willen een Prusa I3 Boxframe gaan bouwen, maar dan met een iets groter frame zodat we iets hoger kunnen, en een MK3 heatbed kunnen installeren.
We willen daarom de Y en de Z as verlengen.
Heeft iemand al eens zoiets geprobeerd ?
Verder zijn we nog op zoek naar de printed parts. Weet iemand waar je die voor lage kosten kunt vinden ? Op ebay zijn ze soms wel goedkoop te vinden, maar dan zijn de verzendkosten erg hoog.

Groeten,

Colin en Marwijn.
Re: Voorstellen en ideeen voor Large Prusa
February 13, 2014 03:32PM
Welkom op het forum.
De Prusa vergroten zal prima gaan. De software heeft hier ook geen moeite mee. Bedenk wel dat je mogelijk bij grote objecten last krijgt van warping.
De meeste Reprappers hebben genoeg aan de standaard maat, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Eric
Re: Voorstellen en ideeen voor Large Prusa
February 13, 2014 04:50PM
Ben je ervan bewust dat de printtijd dan ook erg lang zal zijn en dat als je hoger dan 15cm wil printen je in principe vaak al langer dan een dag aan het printen bent als het een beetje een groot printje is in de X-Y.

Hier een voorbeeld van een hoge printer van Joris:
[www.thingiverse.com]

Check de foto's maar, die Ultimaker is gewoon 90cm hoog!
Re: Voorstellen en ideeen voor Large Prusa
February 15, 2014 06:47AM
Ik heb een ontwerp liggen voor een 200 x 300 x 200 mm en een half uitgewerkt ontwerp voor een 300x300x300

200x200 en 200x300 zijn wel zover om te laten snijden/frezen en zelf ben ik de overige hardware nu aan het verzamelen en binnekort het ALU doen.


200x200 (std, afgeleid van Graber I3 maar aangepast naar 6 mm alu en details veranderd)



200 x 300 (Y as 100 mm langer, geleiding 10 mm ipv 8, verder als bovenstaande)



300x300 (eerder ontwerp, niet verder uitgewerkt)



Edited 3 time(s). Last edit at 02/15/2014 07:35AM by smokey_rs250.
Re: Voorstellen en ideeen voor Large Prusa
February 15, 2014 08:01AM
Mooiiiiiiii !


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Voorstellen en ideeen voor Large Prusa
February 15, 2014 12:44PM
Ziet er heel mooi uit!

Toch raad ik je aan om de M5 draadeinden van de Z-as niet uit te laten steken boven.
De M8 rond kun je nog gebruiken om iets aan op te hangen, maar die M5's wil je vrij laten draaien.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Voorstellen en ideeen voor Large Prusa
February 15, 2014 02:38PM
M5 komt er waarschijnlijk maar heel even in... tr8*1.5 trapezium staan nu op de lijst smiling smiley

De M5 steekt overigens wel door maar in een ruim gaat zonder de top te raken, anders krijg ik inderdaad problemen met 'z-wobble' denk ik

maar ik ga denk ik eerst voor de 200x200 al is het eigenlijk erg makkelijk om de 200x300 te maken.. twijfel twijfel...
Re: Voorstellen en ideeen voor Large Prusa
February 15, 2014 03:45PM
Zo'n 200X300 Heatbed MK3 maakt dat dan ook wel erg verleiderlijk he tongue sticking out smiley


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Voorstellen en ideeen voor Large Prusa
February 15, 2014 04:59PM
Ik heb net weer mijn heated bed aangepast, ben zelf wel blij met mijn 200mm.. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik het een minpunt vind dat de machine 'maar' 200x200mm print. Hoogte vind ik veel minder belangrijk. Sowieso kan je een object dat 200mm lang is beter liggend printen dan staand, dan is je printje veel sneller klaar smiling smiley
Re: Voorstellen en ideeen voor Large Prusa
February 19, 2014 03:55PM
We zijn begonnen met het bouwen van het frame.
De componenten zijn allemaal besteld, het meeste in china dus het duurt nog wel even voor het compleet is.
Hier een paar foto's van het frame, hopelijk komt het er de komende tijd wat spannender uit te zien.
Het kostte wat moeite om de schroeven op de kopse kant van het MDF (volgende keer ander hout) te zetten, maar het is gelukt en alles zit nog eens verlijmd ook.
Attachments:
open | download - frame1.jpg (162.6 KB)
open | download - frame2.jpg (129.1 KB)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login