Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Filament

Posted by 3Design 
Filament
February 21, 2014 01:38AM
Hallo,

Nu ik druk bezig ben met het 3d printen zou ik nog een paar rollen filament willen bijkopen, ik heb momenteel de pla van uw3dprinter.nl en hier ben ik zeer tevreden van. Nu is mijn vraag welk pla filament vinden jullie ook goed maar is iets goedkoper dan dat van uw3dprinter.nl

Heeft er iemand al iets geprint met het filament van reprapworld?
Re: Filament
February 21, 2014 02:34AM
Mijn basisvoorraad komt uit zweden van supply3dpla. Dat is redelijk, behalve zwart. Zwart wil snel uitzetten voor de extruder door de restwarmte en dan loopt het vast.En natuurlijk betaal je 1 rop op 4 aan verzendkosten. Ik koop daar niet meer.

Ik ben nu aan het omschakelen op Formfutura. Daar ben ik erg tevreden over, alleen mis ik wat kleuren. (Je kan ook via dit forum met ze chatten... erg prettig :-) Lekker goedkoop via NLpost.

Maar vandeweek vond ik opeens een NL webshop van 2 knapen die voor 19 piek handelen. Ik kan hun url alleen niet meer vinden zo snel. Als ik die heb dan ga ik daar wat bestellen om te testen.
Bij hen ligt je bestelling voor 3 piek bij je plaatselijke halfords of ako-punt :-)

En had je deze al gezien? Filament

Thomas

Edited 1 time(s). Last edit at 02/21/2014 02:35AM by Replace.


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Filament
February 21, 2014 04:51AM
Ik weet wel dat [www.123inkt.nl] vrij goedkoop is, weet alleen niet hoe het zit qua kwaliteit aangezien ik mijn printer nog niet heb...
Re: Filament
February 21, 2014 06:20AM
Hebbes:

Dit is 'm. Veelbelovend. Mijn eerstvolgende bestelling gaat hier naar toe: Filament

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Filament
February 21, 2014 07:01AM
Ja ik heb met filament van reprapworld gewerkt. Ik heb alleen ABS gebruikt. Dit is prima filament. PLA heb ik geen ervaring mee.
Ook heb ik filamentenmeer.nl geprobeerd, zie test in dit forum. Ook het repraper filament van hem heb ik in gebruik. Dit heb in ondertussen ook goed onder de knie. Wenderom aleen ABS.
Re: Filament
February 21, 2014 03:56PM
Ik heb bij 123 een paar rollen gekocht. Niet fijn,, droogt mattig op, en wit is beige. Beste PLA tot nu toe voor goede prijs is de nieuwe Siridi lijn van www.filamentenmeer.nl.
De kilo royal blue uit de 22 euro aanbieding was fantastisch en bijna op. Ga zeker meer halen.

Eric
Re: Filament
February 21, 2014 04:42PM
Ik ben ook opzoek naar een fte slang om mijn filament door te voeren naar de extruder. Ik hoop hiermee het probleem dat mijn filament breekt op te lossen.
Weet er iemand waar ikzo'n slang kan kopen?
Re: Filament
February 22, 2014 02:12AM
Bij reprapworld verkopen ze bowden slang en connectors. Voor 3 en 1.75, slang per 10 cm. Goeie handel en niet te duur.
Re: Filament
February 22, 2014 03:30AM
Zijner nog winkels die dat verkopen?
Re: Filament
February 22, 2014 05:59AM
Zou gewone persluchtslang niet werken als gewoon geleiding ?? Kost bijna niets
Re: Filament
February 22, 2014 06:19AM
Zolang de binnenkant glad is, dus niet van rubber ofzo.
Dit in verband met de weerstand
Re: Filament
February 22, 2014 03:56PM
Quote
Bertsjuhn
Zolang de binnenkant glad is, dus niet van rubber ofzo.
Dit in verband met de weerstand

In principe 'moet' het van PTFE zijn gemaakt.
Re: Filament
February 24, 2014 03:01AM
Quote
Bertsjuhn
Zolang de binnenkant glad is, dus niet van rubber ofzo.
Dit in verband met de weerstand

Zoals Ohmarinus al zij, hou het inderdaad bij PTFE... anders "kunde wel eens op ne misse komen" (zoals we dat in Bels zeggen)
Re: Filament
February 25, 2014 03:43PM
PTFE heeft een goede verhouding tussen flexibiliteit, stijfheid en een lage frictie dus is in feite ideaal..
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login