Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert

Posted by Bertsjuhn 
Re: Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert
March 20, 2014 10:25AM
Waar kan je die hoeveelheid fill regelen dan.
Ik wil meer fill bij de laatste lagen.
Bij deze foto's van mijn blokjes pyramide
Attachments:
open | download - Front.jpg (213.5 KB)
open | download - Back.jpg (143.3 KB)
Re: Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert
March 20, 2014 11:03AM
Quote
NijsKei
Waar kan je die hoeveelheid fill regelen dan.
Ik wil meer fill bij de laatste lagen.
Bij deze foto's van mijn blokjes pyramide

Je snelheid is te hoog, en in slicer kun je bij printsettings de infill regelen, hoeveel, welke snelheid, extrusion width, volle lagen en ga aar door.

Hier kun je de basis voor slicer vinden slicer is nicer en het is niet meer helemaal up to date, maar het klopt wel en als je doet wat daar staat, dan ga je heel mooie prints krijgen, alleen dat kost tijd en geduld.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert
March 20, 2014 04:39PM
Bedankt voor de goede tip. Het gaat steeds beter. Gebruik nu ook blauwe schildertape en dat gaat super.
Het object komt niet meer los Ook op de hoeken niet. en de 1e layer is heel mooi vlak.
Re: Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert
March 20, 2014 05:02PM
Voor beter infill moet je Cura proberen, even de speed omlaag zetten. Een wereld van verschil met Slic3r. Die gebruik ik al tijden niet meer.
Re: Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert
March 20, 2014 06:07PM
Ik heb slicer eigenlijk bijna niet gebruikt. Alleen voor het testen van het verschil met Cura.

Ik heb trouwens bij mijn printer een coole LCD gekregen met een draai en druk knop. (http://reprap.org/wiki/RepRapDiscount_Full_Graphic_Smart_Controller)
Echter, hoe kan ik hiermee mijn printer bedienen?
Ik zie wel mooi wat hij aan het doen is, ook ziet hij als ik een SD erin stop.
Re: Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert
March 20, 2014 06:22PM
Staat in de wiki.
En geloof me, cura is nog niet de helft van slicer (laatste versie) als het goed ingesteld staat, dan zijn de prints bijna perfect, alleen het slicen duurt een stuk langer.
Je kunt bij cura bijv. niet liften bij printen, dan jaagt ie door een print heen als je meerdere dingen op je bed hebt en bij slicer kun je de lift van de kop tussen startpunten instellen, de retractie, snelheid, infill, hoeveel shells en ga maar door, allemaal dingen die cura mist. Ja voor makkelijke prints en voor snel werk is cura fijner, maar voor optisch gave prints is slicer naar mijn mening nog steeds ongeslagen.
Cura is daarintegen makkelijker in gebruik en omdat je minder hoeft in te stellen werkt het fijner en lijkt het makkelijker maar ze hebben in de nieuwe cura al een pronterface GUI gedaan...... alleen kun je daar niet eens je temp goed instellen

Persoonlijk liever slicer over cura omdat je alles kunt bepalen, maar het is als MAC vs Windows, smaken verschillen en het is puur wat je zelf makkelijker vind.

En met een lcd hoef je de laptop niet meer aan de 3d printer te doen, je kunt alles regelen met het scherm en je kunt de feedrate aanpassen (printsnelheid) tijdens het printen en in het tune menu ook de flowrate, iets meer geven aan plastic of minder wat er maar nodig is.
Voorverwarmen met 1 knop en aanpassingen doen in je firmware qua steps/mm e.d.
En als je van SD print heb je geen last van vertraging, hapering of als er iets met je laptop gebeurt blijft de printer het gewoon doen, zoals na 5 uur printer op 94% slaat je laptop uit enzo.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert
March 20, 2014 07:07PM
Ik snap al wat ik fout deed, op het verkeerde knopje drukken grinning smiley
Re: Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert
March 21, 2014 04:03PM
Laatste CURA versies nog geprobeerd 14.03 is net uit? Ik ben een fan van de natuurlijke bewegingen van CURA, de veel beter passende infills. Volgens mij kun je met CURA ook alles wat je met Slicer kunt. Perimeters rekenen ze alleen iets anders uit. Retractiesetting, firstlayer diameter, infill patterns, veel betere brim en support structuren. Mijn prints zien er in CURA gewoon prettiger uit....
Re: Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert
March 21, 2014 06:14PM
ABS 0,2mm layer. i3 printer.

Slic3r : kapton, langzaam (30min print), slic3r duidelijk nog wat beter instellen!

Kisslicer, pei, standaard snelheid (25min print)

KIsslicer, pei, hogere snelheid (15 min print)


Edited 1 time(s). Last edit at 03/21/2014 06:16PM by Frans@France.
Re: Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert
March 22, 2014 06:52AM
Met welke nozzle / laag dikte heb je dit gemaakt?
Re: Bertsjuhn's Prusa i3 3D printert
March 22, 2014 07:38AM
Quote
Bertsjuhn
Met welke nozzle / laag dikte heb je dit gemaakt?
jhead 0.35 en laag op 0,2
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login