Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Beginner loopt vast: Stepper motor Vref? confused smiley

Posted by Jochem Elf 
Beginner loopt vast: Stepper motor Vref? confused smiley
March 22, 2014 08:16AM
Hoi,

Omdat ik nieuw op dit forum ben zal ik me even voorstellen. Ik ben arts-onderzoeker in Utrecht. Onze groep doet onderzoek naar bypasstechnieken voor de neurochirurgie en de hartchirurgie. Voor ons onderzoek leek het me goed en handig om een 3D printer te hebben om prototypes van nieuw ontwikkelde instrumenten sneller te kunnen maken. De rest van mijn groep is erg traditioneel en nog niet zo overtuigd van het nut. Voor het pilot projectje waar ik de printer voor wil gebruiken is ook nog maar beperkt budget. Nu dacht ik briljant zijn confused smiley met de gedachte "Weet je wat ik maak er zelf een en dan kan ik daarmee de groep overtuigen van het nut van een goede 3d Printer". Dan vervolgens en indien er meer funding komt een een professionele (high ress 3D printer) aan schaffen (http://formlabs.com/) of vergelijkbaar (afhankelijk van het budget).

Bouwen ging redelijk goed, maar nu loop ik bij het ingebruikneming wel tegen problemen aan. Computers en techniek is een beetje mijn hobby. Maar van elektrotechniek weet ik niet veel meer dan de basis (kan wel een pc bouwen maar dat is een beetje de top van mijn kennis. Programmeren kan ik ook niet echt. Ik kan wel wat macro's schrijven en soms wat aanpassen in syntax als ik het begrijp. Ik loop alleen nu tegen problemen aan die mij boven de pet gaan. Misschien kan een van jullie deze "domme dokter" wat verder helpen smiling smiley

Ik heb deze kit aangeschaft en in elkaar gezet. Firmware geïnstalleerd. Maar dan????? de handleiding van de leverancier houd daar op. Nu ben ik wel verder gaan zoeken maar veel buildguides lijken verouderd.zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Het is een Pursa 3i. Hoe kan ik het best verder gaan?