Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Motor loop richting en end stop positie in Marlin

Posted by Jochem Elf 
Motor loop richting en end stop positie in Marlin
March 26, 2014 08:09AM
Hoi,

Even een vraagje. Ik was bezig met wat cable managment maar toch niet helemaal tevreden over de build (#perfectionist eye rolling smiley). Ik wil eigenlijk een motortje 2 end stop sensoren verplaatsen zodat alle kabeltjes zo veel mogelijk aan de zelfde kant zitten als waar ik ook het printplaatje en de voeding gepland heb. Mijn vraag is eigenlijk of ik in Marlin de as beweging richtingen om kan draaien en positie eind stops zowel aan de ene als andere kant kan definiƫren. Dit is mijn eerste build dus ik heb nog maar heel even in Marlin gekeken en een paar kleine aanpassingen gedaan. Beweging van de assen leken mij in Maril zo op het eerste oog vrij flexibel opgebouwd. Maar ik dacht ik vraag het eerst even aan de experts voor ik de heleboel verbouw en dan strakst met configureren er achter kom dat mijn build niet kan.

groet Jochem

P.S. Waar kan ik in Marlin de end stops definiƫren? ik kan het niet zo een 1,2,3 vinden.
Re: Motor loop richting en end stop positie in Marlin
March 26, 2014 08:34AM
draai de stekker van de motor om en je as beweegt de "verkeerde" kant op, endstop kan dan ook naar die andere kant. Wel lastig is dat dan je prints in spiegelbeeld zijn :-)

maar zonder gekheid ik heb werkelijk geen idee of je as om kan draaien zonder spiegelbeeld probleem...
Re: Motor loop richting en end stop positie in Marlin
March 26, 2014 09:55AM
Dit kan gewoon, ik zou niet de stekker omdraaien maar in Marlin de draairichting veranderen.

#define INVERT_Y_DIR false // for Mendel set to true, for Orca set to false

Dit wordt dan false.
Heb het niet geprobeerd, maar naar mijn inzicht moet dit voldoende zijn smiling smiley.

Edited 1 time(s). Last edit at 03/26/2014 09:56AM by P4tje.
Re: Motor loop richting en end stop positie in Marlin
March 26, 2014 12:49PM
@ P4tje; Ok bedank die info zocht ik inderdaad of het software matig kan.

Overigens heb ik mede op jullie aanraden toch maar de extruder aan de andere kant gezet. Naast de z as werd de xas ook beperkt omdat de extruder tegen het frame aan liep. Het Y-as gedeelte van de build bleek ook achterste voren te zitten. De leverancier heeft er wel echt een heel ander beeld van hoe je een i3 in elkaar moet zetten. Ik wacht nog op reactie op mijn vraag aan hem over de achter liggende om alles om te draaien in de buildmanual confused smiley......
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login