Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

PEEK extruder part buddaschnozzle

Posted by laserboy 
PEEK extruder part buddaschnozzle
March 31, 2014 04:14PM
Beste luitjes,

Ik ben pas bezig met het ombouwen van een graveermachine (roland) naar een 3d printer middels een wade extruder met buddaschnozzle. Helaas na minder dan 10 uur printen is de heater (weerstand 6,8 Ohm) doorgebrand en is de hot-end uit de hot-end-houder gedrukt. Waarschijnlijk was de passing van de schroefdraad niet juist of zo. Zou het kunnen dat de temperatuur te hoog was? ik heb (nog) geen temperatuurmeter. De temperatuur bestendigheid van PEEK is volgens wiki 185 graden.

Het probleem van de weerstand is snel verholpen, maar nu heb ik een nieuwe hot-end-houder nodig. Google was helaas niet vriendelijk voor me en ik kan het niet vinden. Wie weet waar het volgende onderdeel kan halen? PDF tekening Peek insulator Het is een bus van 15mm x 15mm dia met een flens van 2,5mm, dia19mm. Aan de zijde van de flens zit gat van 6,3 mm, 2,5mm diep, gevolgd door binnendraad M10 door de bus heen.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!
Re: PEEK extruder part buddaschnozzle
March 31, 2014 05:39PM
Heb je wat fotos?
En onderdelen voor een budasnozzle zijn wel redelijk goed verkrijgbaar in de webshops.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: PEEK extruder part buddaschnozzle
April 01, 2014 06:33AM
in de link zit een tekening van het onderdeel.

Zou het ook van PTFE of bakeliet gemaakt kunnen worden? Bakeliet kan de warmte waarschijnlijk wel aan, maar ook de druk?

Ik heb wel een foto, maar moet hem eerst nog ergens uploaden.
Re: PEEK extruder part buddaschnozzle
April 01, 2014 11:23AM
In de wiki van de budasnozzle, 4 suppliers.

[www.lulzbot.com] daar is die al. en met de lage dollar, tenzij je een draaibank hebt is dit niet duur, en je sponsort de ontwerper, zegt ook wat.


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: PEEK extruder part buddaschnozzle
April 01, 2014 01:35PM
Bedankt voor de link. Ik had die ook al gevonden, maar was meer op zoek naar een lokale leverancier.

Bovendien weet ik niet of ik een versie 1 of 2 heb. Geen idee war het verschil in zit. Vanavond maar weer googelen...
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login