Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Wie, Wat, Waar?

Posted by Michael Hensen 
Wie, Wat, Waar?
February 04, 2010 02:07AM
Omdat ik erg geintresseerd ben geraakt in de reprap en buiten onderdelen voor mezelf te printen, wil ik ook minimaal 5 dagen in de maand besteden aan het printen van onderdelen voor 'nieuwe' gebruikers. Dit om de distributie als een open source te behouden.

Maar uiteraard dien ik hiervoor eerst een reprap te gaan bouwen. Aangezien ik het als open source beschouw ga ik niet op zoek naar de kit maar meer naar de zelfbouw, ok de elektronica onderdelen is een ander verhaal.

Maar wie is er bereid om, uiteraard tegen vergoeding, de plastic onderdelen te printen voor een Mendel.
Daarnaast wie verkoopt er in europe de electronica, zag dat ze bij de 'grote' leveranciers 'out of stock' waren.

Ben woonachtig in amsterdam , Wie wat en waar??


met vriendelijke groet,

Michael Hensen
Re: Wie, Wat, Waar?
February 06, 2010 01:46PM
Op zich ben ik best bereid die onderdelen te printen. Ik hoef er ook niets aan te verdienen, maar natuurlijk ook geen kosten maken.

Het enige probleem is dat ik mijn RapMan pakket ondertussen wel ontvangen heb, maar nog moet beginnen met het in elkaar zetten. Dus daar ben ik denk ik nog wel een tijdje zoet mee. En daarna weet ik ook niet of alles in een keer goed werkt.

Ik woon in gelderland, maar ik ken wel iemand die regelmatig naar Amsterdam reist. Dus ik zou misschien wel de portokosten kunnen besparen.
Re: Wie, Wat, Waar?
February 07, 2010 08:36AM
Hou me op de hoogte van je voortgang. Ben ook erg benieuwd eerlijk gezegd..
en ben altijd geintresseerd!

Hoeveel was je kwijt met bestelling, verzending en import.. (als ik het vragen mag :-))


Met vriendelijke groet,

Michael
Re: Wie, Wat, Waar?
February 07, 2010 10:36AM
Als je echt veel onderdelen wilt printen is een Rapman van Bits from Bytes wel wat efficiënter. Die print toch een stuk sneller en nauwkeuriger.
Re: Wie, Wat, Waar?
February 16, 2010 04:01PM
Hoi

Ik ben ook erg geinteresseerd in de reprap.
Ik woon in Leiden maar werk in Amsterdam. Misschien kunnen we samen wat dingen bestellen als we er uit zijn wat we precies willen maken. Of irl ervaringen uitwisselen.

Groeten,
Jeroen
Re: Wie, Wat, Waar?
February 16, 2010 04:26PM
Ik ben nu ook bezig met het bouwen van een reprap, een mendel. Ik heb al wat onderdelen zelf gefreest en ik moet ook nog de elektronica bestellen dus het lijkt mij ook wel een idee om dingen samen te bestellen. Ik woon in Barneveld, Gelderland.

Deze parts heb ik al:
[img203.imageshack.us]
[img690.imageshack.us]

@Michael Hensen
Heb jij al een idee van de elektronische componenten die je wilt gaan gebruiken?
Re: Wie, Wat, Waar?
February 17, 2010 02:47AM
Om een jump start te hebben heb ik de complete versie van James Villeneuve geordered.. deze heeft een complete verie van een mendel in de aanbieding..

Daarnaast heb ik extra v3 componenten aangeschaft bij Kymerly Andrus. deze zijn $215. dit was helaas voordat ik van de shop in belgie http://www.iprint3d.org/ had gehoord.

Ik ga dus eerst de complete versie bouwen om daarna een 2de versie zelf te bouwen,testen en ondelen te laten printen voor evt verkoop.

Ben nog wel op zoek naar de heater barrels en extruder onderelen en een evt heated bed.
Re: Wie, Wat, Waar?
February 21, 2010 02:31PM
Ik heb inmiddels onderdelen besteld bij iPrint3D.
Ik moet ook nog nog het extruder gedeelte en verder moet ik nog het frame uitzoeken of zelf bouwen met bouwmarkt onderdelen.
Re: Wie, Wat, Waar?
February 23, 2010 04:24PM
Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar iemand die voor ons de delen voor de Mendel zouden kunnen printen... Wij zullen natuurlijk in de toekomst ook graag de onderdelen printen voor anderen! Is er iemand die dit voor ons kan doen? We hebben niet zo'n heel dikke portemonnee (we zijn studenten, hehe), maar we kunnen wel zeker de onkosten vergoeden!

Als je geïnteresseerd bent, stuur me een mailtje op manondemonium@gmail.com.

Hartstikke bedankt!
Re: Wie, Wat, Waar?
March 13, 2010 04:09PM
Michael Hensen Wrote:
-------------------------------------------------------
> Hou me op de hoogte van je voortgang. Ben ook erg
> benieuwd eerlijk gezegd..
> en ben altijd geintresseerd!
>
> Hoeveel was je kwijt met bestelling, verzending en
> import.. (als ik het vragen mag :-))

Doordat ik wat andere dingen te doen had, was ik nog niet erg opgeschoten. Maar ik ben inmiddels zo ver dat ik alleen nog de extruder in elkaar moet zetten. En daarna het geheel calibreren.

Bits From Bytes zit in engeland, dus importkosten zijn er niet. Wel verzenkosten en btw. Dat kwam bij mij uit op 1020 euro, veel geld, ik had ook lang getwijfeld. Maar het leek me toch het beste alternatief. De makerbot is wel iets goedkoper, maar heeft ook nadelen. En dat geprinte onderdelen moelijk te krijgen zijn, blijkt overal uit. Op ebay wordt een veelvoud van de kostprijs geboden.
Vind het overigens wel een leuk idee; onderdelen verkopen en de helft van de winst doneren aan de ontwikkeling van de reprap.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login