Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Prusa i3 onderdeeltjes

Posted by 3D rob 
Prusa i3 onderdeeltjes
December 23, 2014 07:17AM
hallo allen,
tijdje weg geweest, druk druk druk maar een vraagje?
welke soort snaar(Timing belt) moet ik voor die Prusa i3 kopen?
[reprapworld.com]
gaat natuurlijk ook over de pulley

fijne daagjes allemaal!
Rob.

[www.thingiverse.com]

Edited 1 time(s). Last edit at 12/23/2014 07:19AM by 3D rob.
Re: Prusa i3 onderdeeltjes
December 24, 2014 05:17AM
Rob,

Je post in de archieven, niet de beste plek om een reply te krijgen cool smiley Hier [forums.reprap.org] was beter geweest. Daar had je ook een discussie over de belt gevonden.

Niet alle i3's zijn gelijk en dus is het antwoord niet echt 100% correct te geven. Het correcte antwoord hangt namelijk af van de pulley die gebruikt wordt. Dus als je die meet dan weet je met zekerheid welke belt je dient te gebruiken. Mijn eigen i3 gebruikt in ieder geval een GT2

Edited 1 time(s). Last edit at 12/24/2014 05:19AM by Frans@France.
Re: Prusa i3 onderdeeltjes
December 25, 2014 05:00PM
He gatvers, doe ik het weer verkeerd ja?
Frans ik heb in de tussentijd naar RepRapWord geweest.
ik heb de fijnste (hoe noem je dat?) betanding/vertanding (is geloof ik GT2)
ik ben langzaam aan begonnen met onderdeeltjes te verzamelen.
ik heb draad endjes blanke as en ook elektronica besteld op ali expres (hopen dat het ook nog eens binnen komt)
maar goed we rommelen er dus een beetje op los, vind ik wel leuk!
hobby's elektronica en modelbouw en deze kan er ook nog wel bij.
maar Frans hartstikke bedankt voor jou INFO ik heb het gelezen, ik geloof dat ik het goed heb gedaan!
wens ik jou en de familie héle fijne daagjes nog toe.
En ja natuurlijk iedereen die dit leest hier,
lieve mensen allemaal ook voor de familie fijne daagjes toegewenst!
Groetjes uit Rotterdam!
Rob.

Edited 1 time(s). Last edit at 12/25/2014 05:16PM by 3D rob.
Re: Prusa i3 onderdeeltjes
January 04, 2015 05:08PM
om te laten zien dat we er ook echt serieus mee bezig zijn een fotootje van wat we tot nu toe ongeveer hebben.
klik even op de Attachment!
er liggen wat onderdeeltjes te veel bij zoals glijlagertjes en nog wat spul,
ook liggen er geen moertjes, ringetjes bij maar die haal ik bij mij op de zaak zo op geen probleem dus.
moet nog wel het frame maken van hout dan maar omdat dat lekker makkelijker is in eerste instantie.
eerlijk gezegd ben ik banger voor de elektronica en het sturen daarvan.
even over het plastic!
deze heb ik via marktplaats, ik weet niet of ik dit hier mag vermelden maar we zien wel:
[www.marktplaats.nl]
neter dan op zijn foto waren de onderdeeltjes die ik kreeg -
hoewel de glade/blanke as - asjes passen nog net niet ik het plastic maar ga er in geloven dat het goed komt (een boortje doet wonderen)

VrGr Rob.

Edited 2 time(s). Last edit at 01/04/2015 05:23PM by 3D rob.
Attachments:
open | download - IMG-20150104-WA0001.jpg (235.4 KB)
Re: Prusa i3 onderdeeltjes
January 05, 2015 04:03PM
een deel van mijn onderdeeltjes:
[www.mijnalbum.nl]
thumbs up
Attachments:
open | download - Foto3D.jpg (428.8 KB)
Re: Prusa i3 onderdeeltjes
January 06, 2015 03:58PM
misschien kijk ik er ergens overheen?
kan iemand vertellen wat de precieze maat is hart op hart van de blanke asjes Y as?
[reprap.org]
is natuurlijk ook de maat hart op hart van de M10 draad eindes Y as.
ik kwam ergens een tekening tegen waar de maat op 169MM uit kwam.(volgens mij moet dat 170MM zijn)
[www.thingiverse.com]
ik wil het frame en bethouder zelf maken maar moet ik natuurlijk een beetje precies de maten hebben.

(ik was bezig hier met de boel een beetje in elkaar te draaien en als ik dan de moertjes gelijk houd met de draad endes dan word ie zelfs 180MM breed???)

VrGr Rob.

Edited 2 time(s). Last edit at 01/06/2015 04:33PM by 3D rob.
Re: Prusa i3 onderdeeltjes
January 06, 2015 05:01PM
Rob,

Verplaats je vragen even uit dit archief naar de correcte plek dan weet ik zeker dat je antwoord krijgt :-) Bijvoorbeeld naar deze plek [forums.reprap.org]

Ik denk dat de correcte afstand direct duidelijk wordt zodra je het bed aan de y-assen vast maakt met de lagers. Oftewel niets aandraaien en je geen zorgen maken over de afstand maar het bed monteren en daarna zorgen dat het 100% vrij en correct glijd over de assen. Daarna pas vastdraaien en desnoods vastzetten met loctite
Re: Prusa i3 onderdeeltjes
January 07, 2015 03:12AM
Ga je de boxed versie bouwen? Je parts zijn namelijk voor de uitgesneden single plate versie. Mijn eerste printer is een boxed I3, de maten heb ik zelf bepaald door de X-as in elkaar te zetten met de door mijn gewenste lengte van de assen. Daarna heb ik opgemeten wat de afmetingen van het frame moet zijn. Voor de lineaire geleiding gebruik ik [www.ebay.com] die snijden niet in je assen en het scheelt een hoop herrie.

Je parts zien er wel netjes uit, zijn ze ook stevig?

Zo zag mijn printer er uit toen ik hem net gebouwd had (was toen het ontwerp voor de I3 pas net uit was). In vergelijking met toen zijn de meeste onderdelen stukken goedkoper geworden!

Re: Prusa i3 onderdeeltjes
January 07, 2015 11:59AM
Hallo,
Ga ik doen Frans@France sorry voor het op de verkeerde plaats starten!
.
ook Hallo P4tje ja ik denk dat ik ook een houten frame zal gaan maken!
ik dacht er zijn vast wel vaste maten maar zoals jij schrijft kan ik inderdaad doen wat ik wil maar toch....
heb liever wat houvast, wat richtlijnen de onderdeeltjes zijn geloof ik prima (maar heb natuurlijk geen goede ervaring nog! ;-) )
ik heb trouwens geleilagertjes gekocht P4 en als je strakjes mee wilt verhuizen naar hier:
[forums.reprap.org]
kan ik later nog meer vertellen! (en eigenlijk MEER VRAGEN! )
(de foto) ik vind hem er niet rot uit zien hoor P4 deed ie het goed? is toch het belangrijkste!
bedankt voor jou INFO P4!

VrGr Rob.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login