Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

vastlopen in heatsink

Posted by meeswes 
vastlopen in heatsink
December 10, 2015 02:34PM
beste mensen

ik ben voor mijn prusa i3 de e3d lite maar als ik er matriaal (op dit moment pla) in doe smelt het al al in de heatsink waardoor hij verstopt raak. op 180 graden gaat het bijna niet door de nozzle en smelt het ook al in de heatsink en op 210 gaat het makkelijk door de nozzle (als je hem op warmt zonder matriaal ) maar daarna loopt hij weer vast

heeft iemand een oplossing

alvast bedankt mees wesseling
Re: vastlopen in heatsink
December 10, 2015 05:16PM
retract niet te hoog? De retract kan zorgen dat het zachte pla in de koude zone komt en daarna niet terug gedrukt kan worden in de hotzone
Re: vastlopen in heatsink
December 11, 2015 10:43AM
hoe zou ik moeten weten of die te hoog is en hoe zou ik dat kunnen afstellen
Re: vastlopen in heatsink
January 03, 2016 03:19PM
Hallo Mees,
nu ben ik zelf ook geen gigant met die printer maar je moet de ventilator direct op de voeding zetten!
dan blijft hij altijd draaien en dat is goed.
ik heb ook veel vastlopers gehad en dat komt waarschijnlijk door een hele combinatie van fouten.
koeling is erg belangrijk, ik heb de 30X30 ventilator vervangen voor 40X40 en deze gaat draaien zodra de voeding aan gaat.
mijn E3D V6 de heatbreak was ook niet helemaal jofel er zat een braampje op (misschien een idee om daar even naar te kijken)
ook goed vast draaien is een punt want als je hem los hebt en daarna weer vast draait kan het zijn dat er wat plastic tussen is gekomen,
schoonmaken is er een maar ook even heet laten worden en dan nog een keertje na draaien is misschien ook een idee.
het moet/mag niet zo zijn dat er een sleufje/kiertje tussen heatbreak en nozzle zit want als dat zo is kan dat je filament tussen -
gaan zitten en zorgt er dan misschien/waarschijnlijk ook voor dat de boel vast loopt.

ik hoop dat ik niets gemist heb, tot zo ver weer eventjes.

(nu zelf mijn printer ook nog beter laten draaien dan ben ik helemaal blij!)

voor iedereen nog gelukkig nieuw jaar en veel print plezier!
groetjes uit omg. Rotterdam.
Rob.
Re: vastlopen in heatsink
January 04, 2016 05:44AM
Quote
meeswes
hoe zou ik moeten weten of die te hoog is en hoe zou ik dat kunnen afstellen
Dat is een instelling in de slicer, als je die volledig op 0 zet en dan geen probleem meer hebt dan ligt het daaraan. Kan je daarna die waarde weer langzaam verhogen.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login