Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Onderdeel maken voor €

Posted by ponskaartje 
Onderdeel maken voor €
September 28, 2010 03:09AM
Ik ben een zojuist afgestudeerd werktuigbouwer (HBO) en via via heeft een bedrijf mij aangesproken met de vraag of ik een RepRap voor ze wil maken. Lijkt me erg leuk om te doen, maar er hangt wel wat vooronderzoek aanvast. Dit onderzoek is grotendeels afgerond, maar nu wil het bedrijf nog graag een voorbeeld zien van een product dat met de RepRap te maken is.

Is er iemand die voor een vergoeding het onderdeel op bijgevoegde afbeeldingen (er is een 3D-model in verschillende bestandsformaten) zou willen maken tegen een vergoeding?


Groeten Gerben

Edited 1 time(s). Last edit at 10/04/2010 08:44AM by ponskaartje.
Attachments:
open | download - Part RepRap.jpg (92.8 KB)
Re: Onderdeel maken voor €
October 11, 2010 08:14AM
Niemand?

Ik ben dan wel zeer benieuwd waarom niet. Is het een te complex onderdeel? Ik kan me problemen voorstellen maar zou dit graag bevestigd zien. hoop van iemand reactie te krijgen

Groeten Gerben
Re: Onderdeel maken voor €
October 11, 2010 10:48AM
Het onderdeel is inderdaad iets te complex. Om iets met een reprap te printen moet je rekening houden met zogenaamde "overhangs". De reprap print een dunne sliert kunststof en deze sliert kan alleen worden gedeponeerd op een platte ondergrond. Je zou het object wel in twee gespiegelde delen kunnen splitsen, die objecten apart printen en naderhand weer aan elkaar lijmen.

Mijn MakerBot is op het moment niet operationeel, anders had ik het wel willen proberen. Is het een bijzonder object? Misschien kan je een stl-file met je verzoek op thingiverse (http://www.thingiverse.com/) posten.
Re: Onderdeel maken voor €
October 14, 2010 09:56AM
Dank voor je reactie Bas,

Ik was inderdaad al bang dat het onderdeel te lastig zou zijn.

Is er iemand die het onderdeel in 2 delen maken voor €50 euro (incl. evt. verzenden)

groeten Gerben
Re: Onderdeel maken voor €
October 14, 2010 03:05PM
Hallo Gerben,

Ik heb net mijn RepRap klaar en ben momenteel bezig met mijn RepRap verder af te stellen. De eerste print resultaten zijn best goed.

Als alles naar behoren werkt wil ik wel proberen het onderdeel te printen.


Groeten,

Guy
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login