Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Dutch User Group

Posted by Joost 
Re: Dutch User Group
January 26, 2012 08:59AM
@ Mhensen,

Ik ben er een tijd uitgeweest en wil weer beginnen (heb electronica liggen voor de generation 1 darwin) En zou graag een keertje langskomen. (woon in zaandam)
Ook zou ik eventueel parts willen printen voor een Prusa Mendel, voor een kleine bijdrage of bijv. een krat bier, ook eventueel ter plaatse te consumeren winking smiley

Ook de quadcopter hobby is er een waarbij ik de interesse deel.. Ben zelf alleen niet heel ervaren.

Laat maar even weten hoe of wat!
Re: Dutch User Group
January 26, 2012 02:34PM
Ik stuur je wel ff een PM met de gegevens maar uiteraard ben je welkom..

Dat quadcopter verahaal is een verhaal in pogress.. beetje onderdelen 'proberen' te ontwerpen, printen en hopelijk gaat het werken..
Maar affijn.. als het lukt volgt er vanzelf een bouwverslag denk ik :-)
Re: Dutch User Group
February 14, 2012 04:07AM
Allereerst wil ik Mhensen even publiekelijk bedanken voor alle hulp! en vervolgens een waarschuwing:
Iedereen die eraan denkt om bij mendel-parts te bestellen, het is een pain-in-the-ass als er iets foutgaat..
zit al weken te wachten op mijn bestelling, E-mail wordt niet beantwoord, telefoon wordt niet opgepakt, skype&forum wordt nooit gelezen, voicemail box zit vol..
Mijn order staat al 5 dagen "klaar voor UPS" maar er is nog niets gebeurd.
Het is serieus de slechtste webshop waar ik ooit mee te maken heb gehad..

Er zijn betere webshops voor onderdelen!

[edit] Als je ze dan eindelijk te pakken krijgt (via 06) dan is het best een aardige kerel, gelukkig gaat mijn pakket vandaag de deur uit.. Ere wie ere toekomt smiling smiley [/edit]

Edited 2 time(s). Last edit at 02/15/2012 04:53AM by sicarius.
Re: Dutch User Group
February 21, 2012 03:23AM
Wat denk je... Moet ik mij al zorgen gaan maken? De webshop is al een paar dagen uit de lucht met een cryptische mededeling. Ik zit te wachten op een Orca v0.4 die al is betaald ....... Hij stond de laatste 3weken in status productie. Nu is dat niet meer te zien natuurlijk :-(

Thomas
Re: Dutch User Group
February 21, 2012 03:34AM
@ replace, hij had geblogd over het tijdelijk sluiten van de webshop om orders te vervullen.. Ik zou me (nog) geen zorgen maken. Bel anders zn 06 even.. 0617331112
hij zei ook dat de orcas op volgorde worden verstuurd in week 6/7/8
ik maakte me ook grote zorgen om de spullen maar er is netjes geleverd op de dag dat de shop dicht ging.
Re: Dutch User Group
February 21, 2012 08:56AM
Thnks,

Ik lees op het engels forum ook dat ik me nog geen zorgen moet maken. Iets met gehackte site.......
Ik wacht nog maar even af. Volgens de planning zou ik met een weekje wel eens aan de beurt moeten zijn, maar dat kan ik natuurlijk niet checken.

Thomas
Re: Dutch User Group
February 22, 2012 02:28AM
Gelukkig is de shop weer online.
Ook het uitlever schema is gepubliceerd in de blog.

Zo te zien komt het goed :-)

Thomas
Tom
Re: Dutch User Group
March 24, 2012 08:43PM
Dag iedereen,

Ben ook van plan hier mijn hobby van te maken en een Mendel te bouwen, ben echter nog bij stap a: orientatie...
Ik las hier wat berichten over het opzetten van een 'tips 'n tricks' voor nieuwe gebruikers, is er op dat vlak nog wat nieuws?
Ik ga komende vrijdag in ieder geval naar de Shapeways User Meetup in Utrecht.
Er zijn wellicht wat mensen in de regio Eindhoven die al iets aan het printen hebben?

Groetjes,

Tom
Re: Dutch User Group
March 25, 2012 07:40AM
Hi Tom,
Welkom ook hier.

Ik heb er niks van gezien, helaas.
Uit pure onmacht ben ik maar gaan bloggen, zodat anderen wellicht iets leren van mijn eigen onkunde, hoewel.... Zo erg informatief blog ik nu ook weer niet "-)
>grinning smiley<
Grt Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Dutch User Group
March 30, 2012 06:49AM
Op Gathering of Tweakers staat ook een topic over repraps, deze is best lang geworden.. it's a start smiling smiley

Een echte FAQ is er nog niet, het ligt ook heel erg aan je voorkeur voor wat je wil bouwen..
Misschien als er veel interesse voor is wil ik wel een topic maken met uitsluitend tips n tricks en recente info.. Ik ben alleen ook geen "expert" dus heb ik veel feedback nodig.

In ieder geval is voor mij ook een struikelblok geweest dat er zoveel oude info te vinden was en dat de reprap.org wiki ook wat onoverzichtelijk is geworden.

Daarbij komt nog dat alles Engels is, voor sommigen nog een extra barriere..

Dus laat maar even weten.
Re: Dutch User Group
April 19, 2012 05:18AM
Nederlands Forum waar informatie verzameld kan worden.
Wat overzichtelijker dan de Dutch user group.

http://3dprinterbouwpakket.nl/ is nu geworden: [www.reprapbuilding.info]

Niet van mij, en nog erg leeg, maar het is aan jullie om dit te vullen.. Ik ben alvast begonnen met mijn ervaringen tot nu toe smiling smiley

Edited 1 time(s). Last edit at 04/23/2012 05:43AM by sicarius.
sicarius Wrote:

Ik ben opzoek naar een 3d printer die compleet en al in elkaar gezet is. Ik vraag me wel af hoeveel dat kost en als de prijs aan de betaalbare kant zit wil ik hem misschien wel kopen.
-------------------------------------------------------
> goedkope reprap onderdelen in nederland = no go,
> wordt echt een exotische aanvraag.
>
> Check de andere posts in deze usergroup, staat een
> post met waar ze onderdelen verkopen.
> makerbot industries verkoopt hele repraps voor
> weinig.
Re: Dutch User Group
November 18, 2012 09:25AM
Hallo allemaal,
ook ik ben nieuw in de Reprap wereld. Ik woon in Tilburg en weet zeker dat er nog wat hulp nodig is voor het afwerken. Dus graag wat tips.
Een paar weken geleden gestart met bouwen en veel gehad aan Youtube. Maar toch blijven er wat vragen. Ik hoop de meeste hier op dit forum te kunnen terug vinden en later ook starters weer te kunnen helpen.
Tot binnenkort.
Re: Dutch User Group
November 19, 2012 05:23AM
Hoi Allemaal,
Ben nieuw in de groep, daarom zal ik me, samen met mijn project, even voorstellen:
Karel uit Noord Limburg - natuurkundige en knutselaar. Ik probeer naar eigen ontwerp een plotter / CNC / 3D printer te maken.
Hij moet gaan lijken op een reprap - vanwege eenvoud van constructie en beschikbare onderdelen: bewegende tafel (X), en een mounting blok op de Y-as beweegt omhoog en omlaag (Z-as).
Omdat het machien ook moet kunnen frezen wordt het frame een stuk steviger/zwaarder dan een gewone reprap onder andere dmv 16mm assen.
Ik heb geen zin in het opnieuw uitvinden van elektronica en de aansturingssoftware, daarom wil ik dat deel zo standaard mogelijk houden, daarom een arduino + RAMPS 1.4 + pololu stepper drivers gekocht.
Een testje van de X-as is te zien op Speed test.

Op het forum hoop ik vanalles te lezen en zien m.b.t. de techniek - elektronica en extruden en dergelijke. En mogelijk kan ik anderen helpen met ideeen?
Groet!
Karel
Re: Dutch User Group
November 19, 2012 05:42AM
Hoi Frans/Karel,

Helaas is dit topic (en forum) de laatste tijd lichtelijk uitgestorven, maar ik volg hem in ieder geval nog steeds..
Zelf heb ik nu 2 printers gebouwd (Prusa/Mendel90) en mijn mendel90 nog eens herbouwd. Verder aardig wat mensen geholpen met het aanschaffen en bouwen van de ideale combinatie van hardware.
Ik ben zelf van plan om een CNC te bouwen dus Karel, ik ben erg benieuwd smiling smiley

Voor al jullie vragen ben ik bereikbaar via dit forum zodat meerdere mensen er nog iets van kunnen opsteken.
Ook check ik periodiek de reprapbuilding.info site (waar ook redelijk veel info staat), maar die is ook een beetje aan het uitsterven.

Hier een filmpje van een (droge) snelheidstest van mijn nieuwe build mendel90 om jullie warm te maken winking smiley :
[youtu.be]
Bas
Re: Dutch User Group
November 19, 2012 05:48AM
Zo dood is dit forum ook nog weer niet hoorwinking smiley. Ik heb zelf op het moment alleen nog een prusa mendel en een printrbot staan. Ik heb een tijdje lang ook onderdelen verkocht en ik moet nog even tijd maken voor een uitverkoop aangezien ik binnenkort ga verhuizen.

Mocht iemand dus vragen hebben kan ik waarschijnlijk ook wel helpensmiling smiley
Ramon
Re: Dutch User Group
November 19, 2012 07:03AM
Ah leven in de brouwerij smiling smiley

Mijn Prusa Mendel is compleet, maar heeft helaas veel speling op meerdere assen. Ik zit erover te denken 'm om te bouwen naar een Mendel90 of iets soortgelijks. Ook wil ik de 8mm draadstangen vervangen door 10mm trapeziumspindels welke me iets steviger en accurater lijken.
Door de speling en print problemen heb ik het project al meer dan een half jaar stil liggen.

Vreemd genoeg zijn er toch hordes mensen die zonder problemen een draadstang aan een Z-as bevestigen en blijkbaar haal je daar prima .1mm accuracy mee. Welke koppelingen gebruiken jullie daarvoor, geprinte of alu/stalen varianten?
Re: Dutch User Group
November 19, 2012 07:39AM
Ik heb na de eerste paar setjes geprinte draadklemmen alleen nog maar alu koppelingen gebruikt, overigens gebruik ik zelf nu 6.2mm trapeziumspindels, maar heb maanden stalen m8 draadeind gebruikt zonder problemen. Je moet alleen zorgen dat de moeren vrij lopen, dat is nog wel eens een probleem onder druk..
Voor goede trapeziumspindels op maat moet je bij Techpaladin.com zijn, vergeet dan niet 2 extra ACME moeren te bestellen.

Over de speling: heb je de juiste lineaire lagers? Ik heb niet eens (minder dan) 0.1mm speling

BTW: Voor 8mm draadeind kun je stabilisatoren printen waar je skateboardlagers in kunt stoppen, dit scheelt al een hoop speling op je Z
Je kunt ze vinden op Thingiverse.

Edited 1 time(s). Last edit at 11/19/2012 07:41AM by sicarius.
Bas
Re: Dutch User Group
November 19, 2012 10:36AM
De koppelingen zijn eigenlijk haast nooit het probleem bij de z-as. Als alles netjes uitgelijnd is en de assen recht zijn dan heb je al vrij snel de nauwkeurigheid te pakken die je nodig hebt. Ik zou eerst dat nog eens goed nakijken voordat je extra geld uit gaat geven
Re: Dutch User Group
November 19, 2012 11:48AM
Bas heeft inderdaad gelijk, voor de nauwkeurigheid maakt het nauwelijks uit.. het ging mij vooral om het gewicht wat bij een Prusa aan de steppers hangt, dat kan in mijn ogen beter met wat sterkere Z-couplers dan de standaard.. Ikzelf gebruik er alu koppelingen voor.
fj8
Re: Dutch User Group
December 23, 2012 09:41AM
hai,
ik heb net een vraag gepost, maar zie nu de snelheid van de droogtest. Dan moet er bij mij nog wat worden aangepast denk ik.
?? die van mij "stapt" echt.
fj8
Re: Dutch User Group
February 08, 2013 02:09AM
hallo allemaal,
zoals ik in november al liet weten, ben ik gestart met een 3d printer. Na een paar weken op een laag pitje het zaakje te hebben opgebouwd, werkt het nu redelijk en ook redelijk foutloos. Programmeren van de software op het bordje was het meest ingewikkelde deel vond ik zelf en was dan ook blij dat ik de chip kon terug sturen en een geprogrammeerde binnen kreeg. Ik heb ondertussen bij reprapworld wat pla besteld en gekregen. Prima en snel. En mijn hele printer al aan reserve onderdelen nageprint. Je weet immers nooit of er wat kapot gaat. Ik denk dat ik gewoon het reserve exemplaar al in elkaar zet. De printjes zijn beter dan wat ik gekocht had op Ebay. smiling smiley
Verder ben ik aan het tekenen gegaan met Creo Elements van Xandorra. Gratis tot nu toe. En dat gaat me wonderwel ook redelijk goed af.
Ik word dus steeds enthousiaster!
groetjes uit Tilburg.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login