Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Help met firmware instellen

Posted by nonaak 
Help met firmware instellen
October 25, 2010 05:12PM
Hallo allemaal.

Ik ben Aldrik Koster en woon in Eindhoven.

Ik ben een Reprap mendel aan het bouwen, ik heb alles al besteld maar het meesten moet ik nog thuis krijgen. elke dag als ik thuis kom van werk hoop ik dat de postbode weer iets heeft gebracht van de Mendel.

Ik heb al de printplaten en de stappen motors in huis plus wat meer onderdelen. ik dacht dus "ik ga me vast verdiepen in de firmware voor de Mendel" maar dat viel wat tegen, het is niet zo simpel dan ik dacht.
Mijn elektronika bestaat uit een orgineel reprap moederbord V1.2 met daar aan een orgineel reprapextruder controller V2.2
de stappen motordriver bestaan uit 3X pololu A4983, met een zelfgebouwde voeding voor de steppermotor's met een LM317 die weer gevoedt wordt door een 12V PC voeding. de opto stops zijn onderweg maar ook van het orginele reprap type.
met de extruder wil ik het ABS draad met een stappenmotor aanvoeren.
De plasic onderdelen komen van Adrians mendel, dus de extruder is ook van zijn type.

Heeft iemand ook die configuratie en wil zijn firmware met mij delen zodat ik het kan vergelijken met met de orginele "kale" firmware ?.

Ik ben ook ooit begonnen aan een kleine cnc machientje om printplaatjes te fresen, alleen is dat door tijdgebrek op de actergrond gekomen.
Ik zal ook graag die verder afmaken met een Arduino Duemilanove of mega met een versimpelde reprap firmware die ook van een SD g-code kan lezen. de stappenmotor controller TA8435H van ebay hongkong shop, die controller werkt met ENA, DIR en STEP singialen

Wie kan mij helpen met het uitleggen van hoe ik de firmware kan aan passen of heeft iemand al een veranderde firmware die die wil delen met me, zodat ik daar verder mee kan borduren.
Of weet iemand nog een gode site waar de reprap firmware wat beter is uigelegt, en hoe ik die het beste kan versimpelen.

Ik heb al veel gegooglt maar ik zie door de bomen het bos niet meer, en als ik iets vind dan werkt het B.V. niet met step/dir/ena maar via een zelfgemaakte I2C stappenmotor controller, of een firmware die maar 2 stappenmotors aanstuurt.

Ik zal reuse blij zijn als iemand me de goede weg in duwd.

Vriendelijke groet Aldrik :[email protected]
Re: Help met firmware instellen
December 27, 2010 05:32AM
Hoi,

Heb je nog hulp nodig?
M
Re: Help met firmware instellen
February 23, 2011 06:41AM
Hoi Aldrik,

ik weet niet of je me nog kent, we zaten bij elkaar op de vrije school als ik de goede Aldrik voor me heb! Mijn naam is Miriam Vermeer en we zaten bij Theo in de klas. Hoe gaat ie met jou? Met mij goed!
Nu ben ik al erg lang op zoek naar het telefoonnummer van je vader maar ben in Son blijven steken en kan zijn nummer niet vinden . Heb je dat misschien voor mij? of anders dat van Vincent?

Groetjes,
Miriam vermeer
Re: Help met firmware instellen
March 02, 2011 05:31PM
Hoi Miriam,

Jah ik ben die Aldrik, grappig dat je me hier vindt tussen al dat technisch geweldwinking smiley.

ik heb al de telefoon nummers die je zoekt, ik zal de mijne geven dan kunnen we de tel nummers van Vinc of opa Aldrik doorbellen.

mijn nummer is: 06-53734577

Groetjes Aldrik
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login