Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Op zoek naar....

Posted by Replace 
Op zoek naar....
January 02, 2011 03:21PM
Hallo allemaal. Ik ben geheel nieuw hier en onlangs geinteresseerd geraakt in 3d printen.

Het concept van de RepRap spreekt me erg aan. Ik wil dan ook proberen er een te bouwen vanuit de basis technieken die ik zelf beheers en hem dan verbeteren met eigen geprinte onderdelen. Daarna kijk ik wel of ik ook iets kan verbeteren aan het ontwerp, maar dan ben ik intussen wel met pensioen denk ik :-) Uiteindelijk moet de hele kunststof handel GEEL worden, maar dat is gewoon een tick van mij!

Dan nu het probleem: Ik ben van oorsprong als hobbyist modelvlieger en ik kan dan ook een beetje omgaan met hout en draadeindjes. Ik heb geen freesbank, maar wel een figuurzaag, een lintzaag en een boorkolom. Dat betekent dat ik kan beginnen met houten koppelingen en draadeinden enzo. Ik kan ook een beetje gieten in epoxy en eventueel mallen maken in silicone. Dat bewaar ik wel voor later. Daarnaast kan ik redelijk solderen van een schema als ik alle onderdelen heb. Ik heb helaas geen verstand van of ervaring in 3d software, anders dan mijn inrichting software (SWEETHOME3d freeware)

Ik vraag me nu dus af waar ik een ' bouwtekening' kan vinden van een RepRap (bv de Mendel) waarin de maatvoering en tekening van alle onderdelen staat die ik zelf kan maken. Is die er wel ? Of bestaan er alleen codes voor frees machines en 3d printers? Ik weet nog niet goed de weg in RepRapland, dus vandaar deze vraag naar de misschien bekende weg.

Ik wil beginnen met het maken en opbouwen van het ' frame' (als je dat zo mag noemen). In een latere fase buig ik me dan over de motoren en andere electronica, dus dan komen er vast nog meer domme vragen uit mijn toetsenbord.

Voor nu is het misschien al dom genoeg, waarvoor dan excuus :-)

Wie heeft een linkje voor mij met tekeningen ?

Ik ben zeer erkentelijk voor adviezen en tips

grt Thomas
Re: Op zoek naar....