Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

objecten maken

Posted by jspeybro 
objecten maken
January 06, 2011 05:23PM
Beste reprappers,

Ik volg al een geruime tijd het reprap project, en het maken van een reprap staat al een tijdje op de planning maar is er wegens tijdsgebrek nog niet van gekomen.
Voor een hobby projectje loop ik tegen een probleem aan waar iemand met een reprap waarschijnlijk makkelijk een oplossing voor kan bieden.

Voor een LED lamp wil ik een behoorlijk zwaar batterij pack maken met behulp van Lithium Ion batterijen van het type 18650. Ik wil er hiervan 5 in een vijfhoek plaatsen en zo 2 sets op elkaar plaatsen zodat ik 5 batterijen in parallel heb en 2 in serie (om voldoende spanning en stroom te hebben).
Bedrijven die professionele batterij packs maken gebruiken normaal gezien capacitor discharge welding om tabs op de batterijen te bevestigen, maar aangezien dit iets is wat ik niet direct voor handen heb (en ook vrij duur is), leek het me makkelijker om een houder te zoeken waarmee ik dergelijk pack kan bouwen. Het voordeel is ook dat ik eventueel defecte batterijen kan vervangen.
Na veel op internet gezocht te hebben, bleek echter dat zoiets niet echt bestaat.

Via de studentenlicentie van autodesk inventor ben ik even gaan tekenen, en ik heb nu 4 stukken waar ik zo'n batterijpack mee zou kunnen maken (mits toevoeging van contacten en een draadstang). De stukken hebben een diameter van net geen 52mm en het dikste stuk is voorlopig 30mm, maar dit kan nog gewijzigd worden (minimaal de helft). Er zitten geen overhangende delen in, dus het lijkt me dat dit vrij makkelijk te printen moet zijn.

Heeft iemand interesse om dit voor me te maken? Ik wil gerust betalen voor het materiaal en de verzendingskosten. Indien in Belgiƫ kan ik het eventueel zelfs ophalen.
Ik heb in de bijlage een afbeelding gestoken, dit zou het onderste en bovenste deel zijn. Indien dit niet echt haalbaar is, hoor ik het ook graag.

alvast bedankt,
Johan
Attachments:
open | download - stukvoorbatterijhouder.png (101.5 KB)
Re: objecten maken
January 08, 2011 05:43PM
ik heb de onderdelen in stl formaat toegevoegd.

kokr, bedankt om een poging te doen. Ik stuur mijn gegevens via PM.

Johan
Attachments:
open | download - batterijhouder midden deel 1.stl (144 KB)
open | download - batterijhouder midden deel 2.stl (100 KB)
open | download - batterijhouder onderkant-bovenkant.stl (94.2 KB)
Re: objecten maken
January 20, 2011 01:27PM
de objecten werden ondertussen gemaakt door iemand, waarvoor dank. Indien iemand anders bovenstaande stl bestanden zou willen gebruiken, merk dan op dat de objecten eerst met een factor 10 vergroot moeten worden door een foutje van mijnentwege bij het exporteren van de bestanden(mm => cm).

Johan
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login