Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

hulp met electronica Mendel omgeving Amersfoort

Posted by Olaf Jansen 
hulp met electronica Mendel omgeving Amersfoort
April 09, 2011 03:22PM
Hallo!

Na een paar berichten over problemen met mijn extruder, zou ik graag in contact komen met iemand die ook een Mendel gebouwd heeft en in de buurt van Amersfoort woont.
Het lukt me niet om hem zelfstandig aan de paar te krijgen helaas...

Ik ben zo dicht bij een werkende Mendel dat ik het kan ruiken, als het ware.

Momenteel werken x, y, z, via het control panel van replicatorG gewoon prima. Het enige wat maar niet lukt is de extruder. Waarschijnlijk een communicatie probleem tussen moederbord en extruder.

Hopelijk is er iemand die me kan helpen. Het lijkt me erg leuk om in contact te komen met andere bouwers die wellicht ook een biertje kunnen waarderen tijdens het sleutelen aan de printer.

Alvast bedankt!
Groet Olaf.
Re: hulp met electronica Mendel omgeving Amersfoort
April 12, 2011 06:13PM
Amersfoor is niet zo 1 2 3 om de hoek van Stadskanaal en ik ben nog niet zover dat ik met de electronica aan de gang ben, maar als ik zover ben help ik je graag. ( een biertje waardeer ik erg, ben zelfbrouwer. Bijna net zo leuk als 3d printen>grinning smiley<)

Wat werkt er niet, komt je extruder niet op temp of heb je geen doorvoer? Welke electronica gebruik je?

Vr gr
muldermans
Re: hulp met electronica Mendel omgeving Amersfoort
April 19, 2011 05:05PM
Hoi Muldermans,

Wat bier betreft geen problemen dus...
Mijn Mendel heeft gen 3 elektronica.

Momenteel krijg ik via ReplicatorG de melding Toolhead not found.

Laat even weten als je bij de elektronica bent aangekomen. wellicht kunnen we eens halverwege afspreken. Of bij een fablab elkaar ontmoeten.

Hoor graag van je en je voortgang,

Groet Olaf.
Re: hulp met electronica Mendel omgeving Amersfoort
April 19, 2011 07:24PM
Wat voor voeding gebruik je? Piept deze ook erg? Mocht dat het geval zijn dan zou je voeding het wel eens niet kunnen trekken en wordt de extruder niet gevonden. Mijn eerste idee is dat er wellicht een kabeltje niet goed is (draadbreukje) Dit zijn de dingen die je eerst even heel goed na moet lopen (je kunt even meten of er spanning over de extruder staat, zo niet, meet even bij de aansluiting op het moederbordje)

Mijn stepperdrivers zijn onderweg en de stappenmotoren verwacht ik morgen. Nu nog een arduino en wat printjes maken en dan is ondergetekende ook zover. Zelf draai ik niet met gen3 maar met:pololu electronics
Dit is electronica dat ik nog snap en eventueel naar mijn hand kan zetten.
Re: hulp met electronica Mendel omgeving Amersfoort
April 22, 2011 04:24PM
Ik gebruik een oude PC voeding ATX, piept niet. Alle kabeltjes gechecked met de multimeter... maar misschien niet zorgvuldig genoeg.

Ben benieuwd naar je vorderingen.

Laten we contact houden. Als je bijna klaar bent kunnen we wellicht eens samen komen ter vergelijking.

Ben je alles volgens tekening aan het doen? Ik heb zelf veel uit hout gedaan en perpex.

Groet Olaf.
Re: hulp met electronica Mendel omgeving Amersfoort
April 25, 2011 04:22AM
Ik bouw wel redelijk volgens het boekje!
Leuk idee om eens samen te komen, wellicht leuk voor meer reprappers.

Heb je al vorderingen gemaakt omtrent je toolhead error? Heb je trouwens al andere software geprobeerd? Of wellicht een andere pc?
Re: hulp met electronica Mendel omgeving Amersfoort
April 29, 2011 05:04AM
Momenteel is de moed me ietwat in de schoenen...

Dus wat nieuwe motivatie moet weer worden aangeboord, daarbij helpt het inderdaad met mede bouwers samenkomen.

Komende week even een week op vakantie. Daarna maar weer eens de draad oppakken!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login