Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Electronics

Posted by Muldermans 
Electronics
April 19, 2011 02:51AM
Inmiddels heb ik het frame van de Mendel klaar, morgen komen de stappenmotoren dus ben ik nu bezig om me te verdiepen in electronica.
Afgelopen jaar heb ik geleerd om printplaten te maken evenals het programmeren van pic microcontrollers. Ik hoopte deze kennis te gebruiken bij de prusa mendel, maar het is tovh iets complexer dan gedacht. Dus eerst maar met een arduino mega aan de gang.

Nu vond ik op ebay een arduino mega 100% clone, zou deze geschikt zijn? Heeft iemand er ervaring mee?.

Vr g
Marijn
Re: Electronics
April 21, 2011 01:37AM
Ik heb de mijne vorige week binnen gehad. Heb gisteravond de shield-pcb in elkaar gezet. Lijkt allemaal ok, maar had nog geen beweging. Maar verwacht dat dat niet komt omdat het een kloon is...




reprapworld.com
PLA, ABS, PETG multiple colors (3 and 1.75 mm) €16,49 / kg
Megatronics 3.0 €79.99 / Minitronics €37,19
Re: Electronics
April 21, 2011 04:31AM
Ok! Dus de Arduino kloon werkt wel gewoon. Volgende week ga ik hem bestellen.
Mocht je er intussen achter komen dat het komt door de kloonkaart, zou je dat dan hier willen posten?

Het bouwen van de RepRap valt me trouwens 100% mee!
Re: Electronics
April 21, 2011 04:49PM
Het bouwen is niet het probleem winking smiley Het calibreren en optimaliseren is een never ending story. Maar wel leuk tongue sticking out smiley

Zover ik heb getest is de kloon prima in orde. Er zit immers ook gewoon een atmega op, dus verder kan er nieet heel veel fout aan zijn. Ik heb inmiddels een tweede kloon besteld, de levertijd is best lang en ik wil op termijn een 2e reprap smiling smiley

Zodra ik tijd heb en het probleem heb opgelost post ik hier, maar zit met de verbouwing in mijn nieuwe huis. Dus erg veel prioriteit heeft reprappen niet momenteel...




reprapworld.com
PLA, ABS, PETG multiple colors (3 and 1.75 mm) €16,49 / kg
Megatronics 3.0 €79.99 / Minitronics €37,19
Re: Electronics
April 21, 2011 07:49PM
Dat laatste ken ik, die periode heb ik net afgesloten en nu is er tijd om te reprappen.

Het afstellen is eigenlijk hetgeen waarvoor ik het voor doe, 3d printen is leuk, het bouwen is leuk en leerzaam, maar met het inregelen hoop ik een heleboel automatiserings kennis op te doen! Suc6 met je verbouwing!
Re: Electronics
April 28, 2011 01:16PM
Dank je smiling smiley

Inmiddels heb ik het probleem kunnen oplossen, allemaal configuratie settings die ik moest instellen maar niet had gedaan smiling smiley

Hij is nu echt heel stil in vergelijking met mijn gen3 spul yawning smiley




reprapworld.com
PLA, ABS, PETG multiple colors (3 and 1.75 mm) €16,49 / kg
Megatronics 3.0 €79.99 / Minitronics €37,19
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login