Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Hulp/info nodig over prusa

Posted by nielskool 
Hulp/info nodig over prusa
June 30, 2011 04:21PM
Hallo allemaal,

Ik wil in het vervolg 3d modellen gaan printen maar voor ik zelf een 3d printer ga maken wil ik weten wat de kwaliteit is van zo'n print.
Ook zijn de prints die ik wil gaan maken meer richting 100x100x20 cm.

Mijn vraag:
Is een prusa makkelijk aan te passen voor grotere objecten?
De stangetjes verlengen is natuurlijk zo gedaan maar is de software niet begrenst op een bepaalde breedte en lengte?
zijn er nog andere dingen waar rekening mee gehouden zou moeten worden zoals de hoeken die veranderen omdat de stangen langer zijn?

De 3d modellen die geprint worden zijn gegenereerd uit fotos, ik weet dus ook niet of deze te printen zijn.
Zou iemand een voorbeeld willen printen voor mij(klein), om te kijken of het printbaar is en wat de kwaliteit is.

Met vriendelijke groet,

Niels

Edited 1 time(s). Last edit at 06/30/2011 04:23PM by nielskool.
Re: Hulp/info nodig over prusa
July 01, 2011 12:51AM
Hoi,

De firmware is niet gelimiteerd volgens mij. Maar even wat stangetjes verlengen is zo makkelijk nog niet, de constructie wordt daar veel minder stijf van.

Een print van 1m is vrij lastig, laat staan de tijd die het apparaat nodig heeft om het te printen. Ook ivm warping.

Bart




reprapworld.com
PLA, ABS, PETG multiple colors (3 and 1.75 mm) €16,49 / kg
Megatronics 3.0 €79.99 / Minitronics €37,19
Re: Hulp/info nodig over prusa
July 03, 2011 03:08AM
Als je zoiets wilt zou ik even naar dit experiment kijken; [reprap.org] Misschien om warping tegen te gaan een (hele grote) verwarmde print kamer?
Re: Hulp/info nodig over prusa
July 04, 2011 12:00PM
Bedankt voor de tips.
Het MegaMendel project is ook erg interessant, ik denk dat ik een 3d printer(hardware) van scratch af ga maken als school project.
Er rest mij dan alleen nog één vraag... is de software makkelijk aan-te-passen zodat hij mijn hardware goed aanstuurt of is er ergens een uitgebreide uitleg van wat hij voor data stuurt.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login