10 mm rods will reduce flexion under load over 8mm (hardness wont change that). As it depends of area, stiffness is 50% greater for a 10 mm rod. Structural stiffness of the Mendel is almost correct but not great and going 10 mm will improve a lot that. It means especially less prone to vibrations and that higher speeds are then possible. SCS10UU is just the housed version of the LM10UU, the bby alj_rprp - Reprappers
The problem is not flex under load. The contact between a small ball and a cylinder along a generating path is about the worst case you can encounter in contact mechanics. As good linear bearings have some preload, the hertz pressure is generated on a very small area, and the cylinder must be ideally harder than the ball so that the deformations on contact point stay in the elastic domain. Thby alj_rprp - Reprappers
interesting design almost an inverse scara design. keeping it light is indeed very good but still accuracy must be problematic. Any play at the pivot points will translate in wobbbbblying !by alj_rprp - General
Maddox, both hotends work very well with PLA, the Prusa is a bit hard to setup for it but it can be done. In fact, once setup correctly, it prints a translucid filament that never worked reliably in my J-head clone. The only drawback it the amount of leak due to high temps. And you need to be cautious on restarts, not letting the head stand still while being hot. I had exactly 0 print problemsby alj_rprp - General
If you are using linear bearings and not bushings, stainless 304L is not suitable material. It is not hard enough. As a general rule stainless is costlier and not useful in most guiding applications, but you can use induction hardened to 55HrC X90 CrMoV1 and never 304L or even worse 316L. The right materiel is 100CrMo6 or variations, plain hardened to 60HrC and ground steel rods. Any 1% Carbonby alj_rprp - Reprappers
La Prusa à gauche, la E3D montée et ma J-head (clone) en arbitre au milieu les 2 têtes sont très bien d'après mes premiers essais et je ne peux pas tirer de conclusions à haute température et pour l'ABS, mais pour le PLA mes conclusions sont les suivantes : - La prusa demande d'extruder à 235°C pour mon filament noir, ce qui est un vrai problème car à ces températures le PLA fuit beaucoup. Cby alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
They announce it as being a corexy system, pictures show an H-bot (one belt instead of 2). As noted in the website, raking forces are a big problem in H-bot, not in corexy. They announce stamped steel parts, there is no stamped part shown in the pic, and with what is pictured it does not even make sense to use stamped parts here, laser cuts will be cheaper and fine. That being said the designby alj_rprp - General
perhaps a bit temp, but also overextrusion. you need to calibrate etruder steps lower.by alj_rprp - Reprappers
en fait il faut les deux avec une J-head. Pas besoin d'un gros flux, mais il faut faire en sorte que l'air dans les ouvertures ne soit pas immobile.by alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
hauteur layer max 80% du diametre buse, donc avec un o.4 max 0.32. J'imprime à 0.2 tu as un ventilo sur la J-head ?by alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
reçu la E3D. essai détaillé ce weekendby alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
I use 3 2mm cork sheets to insulate bed. works quite well, and is very cheap.by alj_rprp - Reprappers
I have few problems now, but it jams from time to time, usually either on restart or at the 1 hour mark. Black PLA 235°C. long fast retracts 3mm at 20 mm/s are the only method I found to control leaks (somewhat) and strings (very good). Bed at 65°C on first layer then 50°C. this pic show on the left a filament that stripped and so jammed. the bulb length is > 15 mm. on the right a normalby alj_rprp - General
La J-head est une des meilleures têtes dispos mais il y a de nombreux clones pas toujours très bons. Il faut s'assurer qu'elle vient bien de hotends.com. Avec le PLA et une J-head, il est impératif d'avoir un flux d'air dirigé sur les ouvertures du Peek. Pas besoin d'un gros ventilo, un 40 suffit, mais il faut quelque chose. Le symptome que tu rencontres est typique de l'absence d'un ventilo, ouby alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
I finally got it working nicely and reliably with PLA. But I need a very fast big retract (3 mm @ 20mm/s ), or I get strippings of filament and jams at about the 1 hour mark despite the 2 fans on the hotend. 235°C and very leaky. Still need works, but the print quality is really very good.by alj_rprp - General
l'avantage du kapton, c'est que les pièces décollent bien. Mais il faut nettoyer régulièrement à l'acétone. Dure très longtemps 65°C en première couche, 50°C après. La blue painter tape, j'utilise en cas de warp, ou de pièces avec une base petite, mais l'adhésif doit être renouvellé beaucoup + souvent, c'est moins pratique. bed à 50°C meme en première couche. Avec la buse J-head le vinyl étaitby alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
Pour le PLA, Le ruban de maskage peintre bleu (uniquement marque 3M !) est ce qui marche le mieux dans mon expérience. Le ruban vinyl blanc de chez NOPI est pas mal non plus, mais uniquement si on dépasse pas 190°C, après il fond dans le PLA Dans les deux cas monter sur plaque de verre avec du liquide à vitre. quand celui ci sèche, le ruban est parfaitement plat. La laque à cheveux, certaines mby alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
Dans ce cas acheter chez misumi ou 80/20 directement. Acheter chez les fabricants implique coupes gratuites généralement ou pas couteuses. Une marque peu connue, mais pas chère en Europe alors qu'ils sont américains est Faztek. mk est pas mal non plus, mais leur plus petite série est du 25x25by alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
nophead Wrote: ------------------------------------------------------- ... > Having the ends sticking out is probably not best > practice either. > ... About that, the standard for active part of ceramic cartridges is 4/5 of length, with 1/10 cold on each end so no real heat loss. Whether both ends should have an insulated cover is another question.by alj_rprp - General
motedis.fr 8x 420mm = 8x 1.59€ 6x 340mm= 6x1.29€ 6x 300mm= 6x1.14€ total 27.29€ 100 T slot nuts M5 guidés avec bille de blocage 19.14€ frais expédition 15€ le tout en TTC, soit 61.50€ Jamais commandé chez eux en tant que particulier, mais leurs profilés en 40 sont de très bonne qualitéby alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
A titre de comparaison, les motedis (motedis.com) sont a 0.30€ pièce. Mais il faut acheter les T-nuts avec les profilés.by alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
I was thinking about the extrusion problems, and especially backpressure, that will works in squared terms (or more if viscosity changes). And extrusion width will affect layer height (if not totally proportionally), and the squared term came backby alj_rprp - General
anodized beams could do a lot of good here, depending of the exact type. Anodisation can be very hard and being a crystal modification dont risk to wear off in flakes.by alj_rprp - General
SanjayM Wrote: > I think our nozzle lineup is going to be 0.4 as > default on all hotends, with 0.25 and 0.6 sold as > an upgrade. Having these three sizes targets 3 > distinct use cases. > > I am however more than open to suggestions as to > what I should be shipping instead of > 0.25mm/0.4mm/0.6mm if you reckon I'm missing > something. A point to consider is that whby alj_rprp - General
CD-15 de goot. céramique et plastique Je l'ai eu dans mon package ramps chez fabster3d. Marche très bien sur les stepsticks ou les DRV8825 mais j'ai pas de pololus lame de 1.5 de large y en a sur ebay, de 1.5€ à honk-kong à plus de 10€ en France !!!by alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
c'est pas un probleme de CC, le circuit est très sensible aux spikes qu'un tournevis métallique peut entrainer. Vous faites comme vous voulez, mais bon ça peut couter cher.by alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
attention les potards des polulus se règlent alim éteinte, ou avec un tournevis céramique. Ne jamais utiliser un tournevis standard sous tension, risque de cramer à la fois le polulu et le stepper !!! Un tournevis céramique ça vaut moins de 2€, prenez pas de risques.by alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
verifier l'amperage par rail acceptable, certaines alims PC sont très limitante à ce niveau. Dans certains cas, il faut aussi mettre une charge (resistance assez grosse) sur le 5V. Pour vérifier le dernier cas, regarder le voltage du 12V à vide et quand tu branches le bed. Si ça baisse instantanément à moins de 12V, il faut ajouter la charge. Pour le premier, voir la fiche technique de l'alimby alj_rprp - RepRap Groupe d'Utilisateurs Francophone
for ramps, a board like this works : 10€by alj_rprp - General