15% rectlinear & honeycomb infill look perfect, too. Sorry man, I don't know why your infill doesn't come out in a good quality.von Inhumierer - Printing
Schau Dir mal die Lötstellen an, kann auch sein daß da was kaputt ist. Ich habs schon gesehen, daß in dem Tropfen Lötzinn der Draht des Bauteils nicht gescheit verbunden ist, dazu muss ich allerdings meine Lupe bemühen. Im Zweifelsfall einfach mal ordentlich nachlöten.von Inhumierer - Elektrik & Elektronik
Wenn Dein Heizbett nicht zuviel Leistung zieht, spricht nichts dagegen. Ich würde mir auch nicht noch zusätzliche Teile anschaffen und/oder einbauen, wenn die vorhandene Elektronik alles kann, was ich brauche. Nur die Eingänge nicht verwechseln, das könnte den berühmten "magic smoke" erzeugen... ;-)von Inhumierer - Elektrik & Elektronik
I took your settings, changed to my speed and temperature values, and sliced it with Slic3r, 30% infill (one rectlinear, one honeycomb), 0.2mm layer height. Printed both, and in my eyes they look perfect - despite of a little elephant foot, I think I have to adjust my Z heigth a bit. The photo isn't the best, if needed I can make high detail pics with my USB microscope. Anyway I ran out of ideas.von Inhumierer - Printing
In der Tat, es gibt krumme Glasplatten. Ich vermute, Verzug durch Temperaturdifferenzen beim Abkühlen.von Inhumierer - Druck- und Heizbetten
Ich hab (fast?) das gleiche Netzteil. Was steht denn auf dem Aufkleber? L N PE ist "Steckdose" - Live (Phase, idR braun), Null (blau) und protective earth - Schutzerde, hast du ja schon identifiziert. Schließ mal an und miss die Ausgangsspannung. Ganz rechts ist ein Poti, um die Spannung anzupassen.von Inhumierer - Elektrik & Elektronik
My car is back home, a part of the cludge is broken. Unfortunately I can't print it ;-) The part is about 50 or 80 €, but replacing will be some hundred. I'm off for the weekend, and in Germany May 1st is a holiday. I'll prepare my Cura now, create a 20mm cube with 30% infill gcodes and probably print it on tuesday, with a 0.5mm nozzle in 0.2 & 0.3mm in white or grey ABS, and manually kill thvon Inhumierer - Printing
Will check it, but pls give me some time. Came back from holidays at the weekend, but had some trouble with the car. It's still in France... :-(von Inhumierer - Printing
Sorry, looked like rectlinear ;-) Man, I'm out of ideas. Can you post the complete Slic3r settings? Next week I'm home again, I can try to print a 20mm test cube with your settings.von Inhumierer - Printing
Yes, I can see it, but unfortunately I can't tell you much because I never did rectlnear infill with Slic3r. I switched to Cura a while ago, because of the hole handling. But I remember my Slic3r honeycomb infills looked quite good with a Mendel90, printing ABS at 80mm/s. Without knowing if it helps, maybe you could try the honeycomb.von Inhumierer - Printing
Hast Du ein Multimeter?von Inhumierer - Allgemeines
Dann wär ja für den nächsten, der dieses Problem hat, und hier landet, ein kleiner Link sehr hilfreich.von Inhumierer - Software
0,6 Ohm würd bei 12V 20A bedeuten - kein Wunder, daß Dir da die Sicherung durchgeht. Netzteilfehler ist sehr unwahrscheinlich. Also solltest Du mal die Heizbettverkabelung checken, evtl.hast Du da selber beim Umbau einen Kurzen reingezaubert. Ansonsten Heizbett ausbauen und mal direkt am Heizbett (Mk2?) messen, ggf. tauschen.von Inhumierer - Druck- und Heizbetten
30 Ohm ist viel zu viel für einen Durchgang. Bei einer gemeinsamen 12V Schiene würd ich da eher was im Milliohm Bereich erwarten. Zum maximalen Strom in Kabeln gibt es Formeln und Normen. Die habe ich auch nicht auswendig, musst Du halt mal Googeln. Und im Zweifels- oder Grenzfall eine Nummer dicker wählen. Früher wurden Steckdosen mit 1,5mm^2 Leitung mit 16A abgesichert, heute weniger - 10A glauvon Inhumierer - Elektrik & Elektronik
Kommt stark auf die Teile an. Material, Größe, Form. 20000 Teile ist schon mal ein Wort, selbst wenn Du 40 Teile gleichzeitig drucken kannst musst Du immer noch 500 mal drucken. Poste doch mal Files zu den Teilen.von Inhumierer - Allgemeines
Sieht nach mehreren Problemen aus. Du druckst PLA? Dann solltest Du zuerst mal dem Lüfter zur Bauteilkühlung mehr Power geben, evtl. die Extruder-Temperatur etwas verringern. Extruder ist sauber kalibriert?von Inhumierer - Allgemeines
Die schwächere 12V Schiene für Elektronik & Extruder, die andere fürs Bett ist sinnvoll, ja. Du solltest mehrere Kabel nutzen, denn ein einzelnes 12V Kabel wird kaum für den Strom ausreichen. Deswegen werden die auch im Video mit Wagos zusammengefasst. Was meinst Du mit "Wenn ich allerdings im abgeschalteten Zustand den Durchgang zwischen einem gelben und einem gelb/schwarzen Kabel messe, schvon Inhumierer - Elektrik & Elektronik
Your cube looks quite good, I don't se (much) stringing. Maybe you can doo a higher res pic? Next guess: the parts of the infill, where there is too less material, is the infill directly after traveling moves? This is what my nozzle does: While traveling it oozes a bit, sometimes making warts. This is no big deal, but the material that oozed out during travel is missing when extruding the next 3von Inhumierer - Printing
Power supply wear & tear would be an idea worth to check. Inside switching power supplies there are electrolytic capacitors which loose capacity when getting old and/or hot. 4 out of 5 dead units people bring me (TFTs, sat receivers, PS4, TVs etc.) come alive after checking & replacing elcaps. So you may try to check for blown capacitors - beware, high voltages - yes, even after pulling tvon Inhumierer - Printing
Wieder nur die Hälfte gelesen? "laut repetier-host / repetier server sehen die temp wert normal aus."von Inhumierer - Elektrik & Elektronik
You can put the power supplies in series, no problem. You may even put them in series if they're not the same. You may f.ex. have a 12V 15A PS and another 12V 40A PS, and you still cann connect one ground line to the other +12V line and have a fully working 24V PS, but you may only get 15A out of it. The weaker one limits the current. And as dart16 wrote, be careful if the metal cover is wired tovon Inhumierer - Safety & Best Practices
Looks like rectangular infill. Slic3r does hex infill by default. This is slower and very noisy, but more solid. The rectangular infill I know from Cura likes to collapse if there's too much air between the lines, that's why I assumed Cura. What's the size of the Z cube? Looks like 20mm, and then the infill looks like 15% - only guessing by the pic.von Inhumierer - Printing
You're slicing with Cura, I guess? I had similar problems when the infill was very low. Try these: print a few degrees colder print faster infill increase infill to 30% (maybe 25% is enough)von Inhumierer - Printing
I'm building a housing for my Mendel90 and there are a few parts missing. I printed two of them with tall smooth walls, and - tataaa - they look perfect. So my issue was indeed a loose Z rod, even if the problem didn't look like a Z axis problem, and a loose hotend.von Inhumierer - Printing
Update: I checked all my Z axis fixings, all look good. I checked my hotend, and I noticed that it could move a tiny little bit, with enough force. Fixed it, now looking for something to print...von Inhumierer - Printing
That's odd. Sometimes I have similar lines. Looks like a layer shifting, but only for (part of) a layer. Next layer is fine again. I know it only looks like shifting, but it isn't. It turned out that one of my smooth Z rod fixations had a loose screw. I fixed the screw, and the lines disappeared. Now they came back, but I haven't found the reason. You could check all your Z rod & fixing partsvon Inhumierer - Printing
QuoteAZ_Ron I stopped and picked up a 12V 10A SSR this afternoon, and am planning on wiring it in Hi Ron, do the math: P = U * I 12V * 10A = 120W So if you wire up your 12V 150W heated plate, you'll probably see the next portion of magic smoke. You need something for AT LEAST I=P/U = 150W/12V = 12.5A Look for something with 15A minimum.von Inhumierer - RAMPS Electronics
Was ist das denn für ein Netzteil? "Ganz normal" 12V 6A, also kein getuntes PC-Netzteil oder so? Dann wirst Du Dir wohl einen Schalter organisieren müssen, der für Netzspannung ausgelegt ist, und simpel die Stromversorgung abschalten.von Inhumierer - Elektrik & Elektronik
Ups, meine Nachricht scheint verschwunden? Egal. Ich kenne S3D jetzt nicht, bin mir aber fast sicher, daß Slic3r & Cura das angesprochene Thema "Arc Compensation" berücksichtigen & kompensieren. Am WE könnte ich bei Interesse mal ein paar Simpel-STLs machen, um das zu checken. Die anderen Effekte, die ein Schrumpfen der Kreise verursachen, nämlich hauptsächlich die Annäherung der Kreisevon Inhumierer - Allgemeines
Jedenfalls ist es mit meinem Workzone-IR-Thermometer kein Problem, die Wärmeverteilung auf meinem Heizbett zu sehen, oder zu checken, wie warm die Stepper werden. Deren Treiber oder das Hotend zu messen ist aber schwierig bis unmöglich.von Inhumierer - Allgemeines