Show all posts by user
nákup, prodej, reklama
Jaký program používáš na generování?
by
jirpil
-
Problémy
Otevřel jsi duplicitní Topic - už to bohatě řešil uživatel vodar, snad pomůže.
by
jirpil
-
Elektronika
Takže jsi zkoušela, jestli náhodou ten nový šroub z většími zuby nepodává hůř než ten původní? A jestlipak má přesně stejný průměr v té ozubené části?
by
jirpil
-
Problémy
Janičko,
udělala jsi kalibraci tiskárny, t.j. zjištění, nastavení a ověření počtu kroků na cm pro osy a extruder?
Vypadá to, jako by sis myslela, že se tyhle nastavení dělají ve Slic3ru nebo Printerface. Pavel131 to napsal úplně správně:
správně zkalibrovaná tiskárna musí obstojně fungovat s výchozím nastavením Slic3ru.
by
jirpil
-
Problémy
Jasně že jo. Dokonce by bylo možné na heatbed použít vyšší napětí (kolik snesou použité tranzistory), aby se rychleji ohříval.
by
jirpil
-
Elektronika
Jo, ale izolovat teplem smrštitelnou bužírkou.
by
jirpil
-
Elektronika
Vždycky jsem ho přilepil kapkou silikonového tmelu.
by
jirpil
-
Elektronika
FJakub:
Diodu s odporem bych být Tebou vynechal. Že stolek hřeje, poznáš rukou. Přesná teplota je vidět v Pronterface. A pokud bys měl RAMPS 1.4, kontrolní LEDky jsou na něm.
by
jirpil
-
Elektronika
To není můj stroj (nesnes bych takovej bordel v kabeláži :-) ). Fotku jsem našel na internetu a použil jako ilustraci odstranění spodní desky stolku.
Mimochodem, ten nápad jsem pak i opravdu použil, ale matice jsem vzal mosazný M6. Funguje to docela dobře.
by
jirpil
-
Elektronika
S ATX zdroji to vidím asi takhle:
jmenovitý (maximální) výkon zdroje je součet odebíraných výkonů ze všech větví. My ale používáme jenom +12V, takže to není významná informace. Důležité je, jaký proud/výkon je schopen dát z +12V větve.
Ano, můžeš zkusit připojit více vodiči (jak píše jokejoke) těch +12V na svorky 5A i 11A. Zdroj sice dá jenom 14A a my teoreticky potřebujem maximálně 11A+5=16A,
by
jirpil
-
Elektronika
Ano, ten plast určitě potřebuje relativně vyšší teplotu. Mně to náhodou vychází taky tak 230/115, ale to už nevytisknu detaily, protože se materiál rozmatlává, udělají se hrboly nahoru, do kterých pak tryska narazí a utrhne díl ze základny...
by
jirpil
-
Prodám, koupím / komerční nabídky
Ahoj, zkusim reagovat:
1. S kaptonem nemám zkušenost, tisknu na sklo natřené ABS rozpuštěným v acetonu a obvykle nemám problémy. To ovšem neplatí pro materiál z Mladče, ten se mi trhal skoro pokaždé. Myslím, že je to vyšší roztažností materiálu.
2. Rohy se mi hned nezvedaly, jen po chvíli odlepovaly.Zkus snížit nulovou výšku osy Z, aby se první vrstva víc přitiskla.
3. Podle mě se to bude odlepov
by
jirpil
-
Prodám, koupím / komerční nabídky
A víš o SDRamps nebo Panelolu? (Pak nemusíš mít ani připojený počítač, tiskne se soubor z SD karty.)
by
jirpil
-
Software
Pak je tam ještě jedna drobnost: v Marlinu se nastavuje možnost použít nebo nepoužít interní pull-up odpory na vstupech procesoru Arduina (přivedou na vstup +5V pokud je koncák rozpojen). Pro mechanické koncáky by tam měly být, pro optické a jiné nikoli. Při mém posledním oživování jsem na to narazil - kupodivu osy X a Y fungovaly i bez toho, osa Z ne.
by
jirpil
-
Elektronika
S počtem kroků na mm nemá cenu v téhle fázi laborovat. Pokud motory osy Z jen bzučí, je to možná nastavením nedostatečného proudu jak píše jokejoke.
Repetier neznám, ale pro Marlin máš špatně zapojený mikrospínač. Kupodivu má být zapojen jako rozpínací kontakt, t.j. krajní vývody. Stav koncáků se v Marlinu dá přečíst příkazem M119 - možná to Repetier umí taky, tak to zkus.
by
jirpil
-
Elektronika
Máš asi špatně zapojené endstopy, takže při sepnutí zkratují +5V na zem. Na RAMPS máš popsané piny: S (Signál), + (+5V) a - (GND= společná zem). Pro mechanické endstopy použij jen piny S a -.
by
jirpil
-
Elektronika
Přehodit první za třetí a druhý za čtvrtý rozhodně NE. (Mezi prvním a druhým pinem je jedno vinutí, mezi třetím a čtvrtým druhé.) Pokud to nechceš invertovat ve firmwaru, buď otoč konektor o 180° nebo (pokud by ani to nepomohlo) přehoď třeba třetí se čtvrtým. Pozor, rozpojovat a připojovat rozhodně při odpojeném napájení!
by
jirpil
-
Elektronika
Ozkoušel jsem ABS bílý a PLA černý, obojí zcela OK.
Fotka: zkušební jednoduchá krabička na LCD displej, síla boční stěny 1,25mm.
by
jirpil
-
Prodám, koupím / komerční nabídky
A teď mě napadá: kalibrovala jsi extruder? (konstanta počet kroků na mm posunu drátu)
by
jirpil
-
Problémy
Když fakt velkou silou...tak změř průměr drátu a vstupní průměr trysky. Pokud je průměr drátu nad 3mm...tryska má asi jen 3,1mm, může to drhnout. Zas tak velkou sílu to nemá potřebovat. Zvyš teplotu a zkus znova. Možná se tryska ucpala, musela bys jí vyčistit. Tiskneš PLA (karamelizuje!) nebo ABS?
ABS ani PLA nemůžou poškodit zuby podávacího šroubu (pokud je z ocele). Vyčisti je, třeba jehlou, b
by
jirpil
-
Problémy
Pavel131 Ti správně radil zkusit tlačit drát do hotendu ručně. Zkusilas to? Výsledek?
by
jirpil
-
Problémy
Cermii, nenapsal jsi, jaký máš hardware...firmware.. endstopy. Funguje ti všechno s Pronterfacem jak má? (houmování, směry os)
by
jirpil
-
Problémy
Na svorku topení "plus D8" je napětí 12V přivedeno trvale přes pojistku, takže bys ho měl kdykoli naměřit proti zemi (minus pólu zdroje). Pokud ho tam nemáš, tak buď nemáš přivedeno napětí na vstupní svorky napájení 11A, nebo není v pořádku pojistka. (FET spíná proud do země).
Jestli arduino spíná topení by se samozřejmě dalo změřit třeba logickou sondou na pinu D8 propojovacího konektoru - musí
by
jirpil
-
Problémy
Na tom linku bys zjistil, že metr stojí 14 Kč s DPH.
by
jirpil
-
Elektronika