Číňan to testoval... Na vlákno před extruderem navlíkni průhledný brčko. Na vláknu si označ ryskou horní kraj brčka (je výhodný použít třeba světlý vlákno a tmavej tenkej fix). Ohřej to na provozní teplotu, pak dej z Pronterface vyextrudovat třeba 10x5mm. Změř, o kolik se skutečně posunula ryska do brčka. Asi to nebude zrovna 50mm. Změň počet kroků extruderu na mm (trojčlenka) a zkus znova extrudby jirpil - Problémy
Na 0.3 trysce jedu standardně výšku první vrstvy 0.3 a další 0.2mm. Pokud máš dobře zkalibrovanej extruder a osu Z, přeměř průměr vlákna a do slicovacího programu zadej zjištěnou skutečnou hodnotu. Pokud ani to nepomůže, zkus použít M221 na snížení % množství "vysmoleného" materiálu :-)by jirpil - Problémy
V anglický části fóra jsem čet, že na deltu s full graphic displejem Arduino Mega nestačí páč Marlin není dost optimalizovanej. Šachujou tam s nějakým parametrem výpočtu aproximace pohybu, aby se to stíhalo. Možná zkusit nejnovější firmware, jestli se na tom něco změnilo...by jirpil - Elektronika
A máš normální systém, nebo deltu?by jirpil - Elektronika
No neudrží - po cca 10s se to vrací do info obrazovky automaticky. To není závada, to je vlastnost.by jirpil - Elektronika
3 jumpery pod kazdej stepstick. [1.bp.blogspot.com]by jirpil - FAQ & HOW-TO a odkazy
Máš na RAMPS pod stepstickama osazený propojky pro mikrokrokování?by jirpil - FAQ & HOW-TO a odkazy
Hmmm. V tý první recenzi si Španěl stěžuje na vysokej odpor, takže na 12V mu to málo hřeje. Zkusils změřit odpor? :-) Ohmův zákon platí pořád. Takže při odporu bedu 1Ω a tvrdým zdroji 12V vytáhneš výkon 144W. Při odporu 2Ω už jenom 72W.by jirpil - Problémy
Podle mé zkušenosti bych řekl, že PID autotune má tendenci nastavit průběh teploty "hodně utlumeně bez překmitu", takže se bed potom dlouho ohřívá. Co kdybys to nechal na bang-bang regulaci? Hliníkový bed má určitě velkou tepelnou kapacitu, takže větší setrvačnost. A u bedu se nějaký ten stupeň zas tak neprojeví...by jirpil - Problémy
S tím, že osa přejede houmovací pozici, jsem se nesetkal. Ale umím si představit, že se to stane, pokud endstop nefunguje jak by měl. Mohl bys popsat jak jsi ty endstopy testoval?by jirpil - FAQ & HOW-TO a odkazy
Já už jsem potřetí ten test endstopu ručním zacloněním nechtěl vnucovat :-)by jirpil - FAQ & HOW-TO a odkazy
Houmování vypadá tak, že osa zajede do endstopu, o kousek se vrátí a pak do endstopu zajede znova- pomaleji (asi aby to bylo přesnější). Pokud do nějaký (defaultní) vzdálenosti osa do endstopu nedojede, je to vyhodnocený jako porucha a osa se zastaví. Nerozumím popisu: "zajede mi napr osa z do domku zabere endstop osy x". Používám starší verzi marlina, některý z těch parametrů tam vůbec nejsou.by jirpil - FAQ & HOW-TO a odkazy
Jak marlin tak pronterface obsahují defaultní hodnoty, se kterýma tiskárna nějak houmuje (možná ne ideálně, to se pak doladí, ale funguje). Základ je mít připojený termistory a endstopy a mít endstopy správně nakonfigurovaný ve firmware. Podle mé zkušenosti je nejčastější problém s optickýma endstopama, že majitel netuší, která bije (prohozený vodiče, invertovaný smysl koncáků, pullupy,...). Dopoby jirpil - FAQ & HOW-TO a odkazy
Asi to tím nebude, ale pro optické endstopy by mělo být zakomentováno //#define ENDSTOPPULLUPS. (Pull-up odpory jsou už v hardware endstopů.) Vyzkoušej si m119 při zacloněném koncáku (ručně), jestli vůbec někdy ukáže něco jinýho než "open".by jirpil - FAQ & HOW-TO a odkazy
Nepokousis se nahodou extrudovat zastudena?by jirpil - Problémy
@nazdarek1980: Tak v tom případě bych vám poradil tohle: Pokuste se postavit a oživit některou "standardní" konstrukci tak jak je. Zapomeňte na nějakou dobu na to, že vypadá jako dětská stavebnice a ne jako CNC frézka a na případné další subjektivní dojmy. Ozkoušejte si, kde jsou hranice možností téhle konstrukce a vašich schopností. Až budete schopen třeba vytisknout díly tiskárny aspoň v té kvby jirpil - Mechanika
@nazdárek1980: to máte za to, že jste neposlechl moji radu na začátku tohohle topicu, zradil svoje pocity a estetické vjemy a začal stavět něco, co patrně nemůže uspokojit vaše požadavky. Kdybyste před vzhledem, pocity, kvalitou návodného videa a facebookovou prezentací měl v seznamu třeba možnost reprodukovatelné stavby bez vlastních zkušeností s 3d tiskem, možnost konzultace s komunitou a staby jirpil - Mechanika
Blbě složitý, ale co z Eagle vyexportovat pdf, to převést do dxf...by jirpil - Software
Pokud zapomeneme na kompenzaci nerovnosti povrchu nebo kompenzaci naklonění, je to vlastně o provedení endstopu Z. A máš pravdu, že přesné automatické nastavení výšky by nebylo od věci. Ale teda ne mikrospinačem na páce serva. Líbil by se mi nějakej optickej systém. Nebo jsem uvažoval o nějaké možnosti zvodivění kousků povrchu skla heatbedu a dělat to opravdu kontaktem trysky. Fantazii se meze nby jirpil - Elektronika
Raptiku, pokud jsi to přehlíd, já jsem to zkoušel. Popud mi k tomu daly testy softu pro frézku na tišťáky Cyclone, který jsem před rokem dělal pro jednoho Australana. Tam je bed leveling docela nutnej- deska tišťáku bývá prohnutá a nástroj je do špičky, takže pokud se dobře výškově netrefuješ do tenký vrstvy mědi, někde zbytečně frézuješ do hloubky a vytváříš hnusnou stopu s různou šířkou. Levelby jirpil - Elektronika
Navíc: modelářská serva ( servo na arduino ) v cenové kategorii do 100Kč nemají precizní uložení. Může tím vzniknout chyba větší než je běžná nerovnost dobře nastaveného stolku. Zkoušel jsem to i se servy s kovovým ložiskem bez úspěchu.by jirpil - Elektronika
Chtěl jsem říct, že i netypická rozhodovací kritéria (vzhled: " Rebel vypadá výrazně lépe" a "aby to vypadalo spíše jako cnc stroj, než nějaká hračka", videa: "mi přišly takový nejrozumnější", ideová prezentace na facebooku: odkaz, pocit: "že tiskový prostor mám uzavřený") a jejich svérázné vyhodnocení mohou vést k volbě konstrukce, která majiteli přinese spoustu zábavy a pocit uspokojení. To proby jirpil - Mechanika
Žádný patent (ani zákon, nepočítáme-li ty otravné fyzikální) Vám nemůže zabránit vyvinout si pro svoji pořebu tiskárnu, která bude velikostí, konstrukcí, designem, ... vyhovovat Vašim pocitům a estetickým požadavkům. Jděte do toho, pobavíte se.by jirpil - Mechanika
Ahoj, původně jsem chtěl dneska dorazit na sraz, že bychom to probrali... nepovedlo se. Bohužel musím souhlasit s igi79. Jak někteří z vás vědí, mám doma víc tiskáren. Myslel jsem si, že teplota zjištěná jako optimální na jedné bude na stejném vláknu fungovat na jiné (s jiným typem all-metal hotendu) . ANI NÁHODOU. Mám bezkontaktní teploměr, zkoušel jsem změřit rozdíl mezi hotendy, ale moc se toby jirpil - Novinky, nápady, nová řešení
Máš jenom trochu jiný provedení, ten poťák je ten malej. Ale problém bude v konfiguraci. Zkus kompilovat s těma souborama co jsem ti naposled poslal PM.by jirpil - Elektronika
Poťák je na obrázku vpravo nahoře a je u něj napsáno Contrast.by jirpil - Elektronika
Pokud je to nastavení z reprap.org správně a zadal jsi ho tam správně, měl bys zkusit pokroutit poťákem nastavení kontrastu displeje. Je to docela ostrý nastavení blízko jedný krajní polohy. Ale spíš bude problém s configem a pins.h. Číňanum to nějakou dobu trvá, než udělaj kopie, a vývoj se mezitím posune dál...by jirpil - Elektronika
@Rossky: Pokud máš něco jako tohle, připrav se, že to nebude moc fungovat. Podle mé zkušenosti ty plochý kabely jsou moc dlouhý a indukuje se na nich rušení. Výsledek je, že třeba od půlky tisku displej zobrazuje jen nesmyslné znaky. Zkoušel jsem leccos, jediný co pomohlo bylo ty kabely zkrátit na co nejmíň.by jirpil - Elektronika