There are only 2 belts ( a blue one and a red one). They are in different levels and both ends of each belt is attached to the carriage. Like this:by gforce1 - CoreXY Machines
Welkom, Succes met het bouwen van je i3. Als je vragen hebt horen we het wel. Zelf heb ik er drie gebouwd. Ik heb helaas geen ervaring met megatronics, maar heb je al op de wiki gekeken? wiki megatronics 3.0 Groetjes Hans.by gforce1 - Projecten
Check your wiring on your endstops. Looks like they make a short circuit. They may not connect the + to ground.by gforce1 - CoreXY Machines
To fix the weight problem you can use a thrust bearing at the bottom of the z-axis.by gforce1 - CoreXY Machines
QuoteSembot Bij het opvullen tussen smalle stroken , schud en tril de printer te veel , ik denk dit op te lossen door de snelheid te verlagen ???? mvg Je gebruikt voor het infill patroon zeker "honeycomb" probeer eens een ander patroon bv "rectilinear"by gforce1 - Algemeen
Hotend is van gadgets3d, zit een 0,4 en een 0,5 mm nozzle bij. Ik print met de 0,4 mm. Ik heb er ook eentje op mijn corexy. Met beide nog nooit problemen gehad. Ik print alleen abs. Frame is inderdaad aluminium.by gforce1 - Projecten
Take a look at this one After Hbot, go to CoreXYby gforce1 - CoreXY Machines
Volgens mij is op beide foto's van de prusa's de extrudermotor niet op de x-carriage gemonteerd. Het gaat hier dus om zogenaamde "bowden"extruders. Een bowden extruder wordt meestal gebruikt om de print snelheid te verhogen ( lichtere printkop). Ik ben van mening dat een bowden extruder op een prusa i3 weinig zin heeft, omdat het heatedbed dus de y-as ook veel massa heeft en dus geen "hoge" snelhby gforce1 - Projecten
plaats even een foto van je display of een link naar een plaatje.by gforce1 - Algemeen
Ziet er erg mooi uit. Misschien een paar tips? - voor de y-as is het beter om of de motor of het omkeerasje te kunnen verschuiven om zo de getande riem van de y-as te kunnen spannen. - Het is beter om de bedplaat met maar drie lagers te monteren om binding te voorkomen. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke bouw. Succes. Hans.by gforce1 - Projecten
Probeer eens met adereindhulsjes.by gforce1 - Electronica
Dit is geen kortsluiting mmar een oververhitting als gevolg van een te hoge overgangsweerstand bij de verbinding. Aansluiting goed schoonmaken, draad opnieuw aanstrippen en schroefjes goed vastzetten. Hans.by gforce1 - Warmtebed en Printbed
Hoi Kees, M104 S.. is voor de extruder. M140 S.. is voor het heatbed. Hans.by gforce1 - Software
It is a temperature problem. In your slicer you can set a minimum layertime, this way the previous printed layer can cool off before printing the next layer.by gforce1 - Printing
I think your problem is here: Quote// Travel limits after homing #define X_MAX_POS 90 #define X_MIN_POS -90 #define Y_MAX_POS 90 #define Y_MIN_POS -90 #define Z_MAX_POS MANUAL_Z_HOME_POS #define Z_MIN_POS 0 when it hits the endstop it wants to travel another -90 mm set it like: // Travel limits after homing #define X_MAX_POS 205 #define X_MIN_POS 0 #define Y_MAX_POS 205 #define Y_Mby gforce1 - Printing
Doet je printer het wel? heb je wel gegevens op je lcd schermpje? In Repetier moet je nog diverse instellingen controleren/goed zetten voor de verbinding. Dit doe je bij configuratie en dan printer instellingen.by gforce1 - Projecten
Is de goedeby gforce1 - Projecten
Cura zit in Repetier Host. Met Repetier maak je verbinding met je printer en kan je deze ook besturen. Hiermee open je ook de te printen voorwerpen die dan op een virtueel bed geplaatst wordt. Daarna maak je met Cura allemaal plakjes (slicen) van je voorwerp, vervolgens maakt Cura hier een gcode bestand welke je printer begrijpt. Repetier stuurt nu je printer aan door deze gcode in stukjes naar jby gforce1 - Projecten
Wat bedoel je met programma? Ikzelf gebruik Marlin als firmware en heb Repetier Host op de pc staan hier zitten al slicer programma's in. Ik gebruik meestal Slic3r en soms Cura.by gforce1 - Projecten
Try kapton tape on the glass. You can also use a brim, set this in your slicer.by gforce1 - Printing
Inderdaad het kleine schakelaartje (schuifje) op 220V zetten. Je moet alleen nog een ander netsnoer (verkrijgbaar bij een computer- of elektrozaak) hebben, deze past niet in het stopcontact. Met een wereldstekker gaat dit niet passen, deze zijn om een nederlandse stekker in een buitenlands stopcontact te pluggen. Aan de achterkant van de display zitten twee aansluitingen, degene die het dichtstby gforce1 - Projecten
Hoi Marco, Wat betreft je lcd-scherm: EXP1 = LCD en EXP2 = SD-card. Hans.by gforce1 - Projecten
It looks like you are not extruding enough. Have you calibrated your lenght of extrusion of the filament? Have you set the right diameter in your slicer for the filament?by gforce1 - Printing
Hoi Rob, Leuk dat tie eindelijk iets print. Staan je steps voor de z-as wel goed ingesteld? Meet de hoogte eens na als je de z-as bv 100 mm omhoog laat gaan. Hans.by gforce1 - Projecten
Er lezen meer mensen mee dan je denkt. Ziet er goed uit hoor. Succes.by gforce1 - Projecten
Connect a lcd with sd card slot to your ramps. Sent or copy via your slicing program the sliced gcode to your sd card. On the lcd you can than run the print from the sd card. You can also adjust some settings from your lcd, like homing, speed and temperatures.by gforce1 - General
Why would you do that? The 310 W powersupply is enough to power both.by gforce1 - General
Temperature fot the hotend is app. between 180 -250 degrees. There is no heatedbed necesarry.by gforce1 - General
Welkom ocinlaw, Zou je misschien een nieuw topic kunnen starten? Vertel dan ook wat meer van je printer. Type printer, welke elektronica, welke firmware gebruik je? Hans.by gforce1 - Warmtebed en Printbed
You can also twist the most outside belts 180 degrees, so they are running with the smooth side on the bearings.by gforce1 - CoreXY Machines