Je hotend moet gekoeld worden, bij PLA altijd, eigenlijk ook bij ABS maar dat is niet een must. En omdat jou filament te warm wordt en de temp omhoog gaat in je kop, dan gaat die vastlopen. Hele kop loshalen, schoonmaken, opnieuw in elkaar zetten, eerst de stappen van de extruder perfect calibreren en daarna MET continu koeler op je hotend opnieuw calibratie prints maken. Een 3d printer werkt alby Wvantoorn - Extruder, Hotend en Filament
die flex jonnie, is die 3 of 1.75? Ow boy jonnie is gonna get some nice birthday goodies haha (for my birthday dan he)by Wvantoorn - Commerciele aanbiedingen
Dear admins, mods and other reprappers, I want to ask if it is possible to restyle the dutch user group to say like the italian section, that is how a user group should be sub sectioned. If needed i would be available to do the restyling. Know alot about forums and modding, and i am disabled so i have lots of time. The dutch community is growing and to avoid people to get lost in answers to theiby Wvantoorn - Administration, Announcements, Policy
Je kunt de max feedrate van Z wel 1 omhoog doen hoor. En de max acceleration ook naar 3by Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Damn, weer geen wit!!!!!!! Ps Jonnie, hoe is het afgelopen met de keuring? En krijg jij ook nog ThermoPlastic Urethane? ofwel Ninjaflex ofwel mega flexibel filament?by Wvantoorn - Commerciele aanbiedingen
In de wiki van de budasnozzle, 4 suppliers. daar is die al. en met de lage dollar, tenzij je een draaibank hebt is dit niet duur, en je sponsort de ontwerper, zegt ook wat.by Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Voor snelle prints gebruik ik cura, andere kritische prints kisslicer. En van 14-01 naar 14-03 gegaan, eindelijk Zlift, en die pronterface is denk ik nog niet compleet. Moet zeggen dat mijn prints er van 14-01 naar 14-03 wel beter op geworden zijn. Meer instellingen die verkeerd kunnen staan dus eerst goed uitproberen. Maar als je in cura een gcode file van een stl maakt en die op sd zet en dan pby Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Heb je wat fotos? En onderdelen voor een budasnozzle zijn wel redelijk goed verkrijgbaar in de webshops.by Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Foto?by Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
QuoteTon_Crazy het is opgelost hij draai nu als een trein maar toch bedankt Fijn dat je dan ook de oplossing even geeft, hebben anderen er ook wat aan misschien.by Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Die bobls kun je in cura instellen met retract, die staat nu op 1, en die kun je is op 1.5 ofzo zetten, misschien dat het dan wat minder is. Maar ook ik zeg goed bezig!! en als je dan van het weekend ook de as koppelingen van de z assen iets los zet van de motoren, dan gaat het nog beter, was ik vergeten gister. Vanavond krijg je ook nog de aangepaste marlin. En met kapton, licht opschuren, acby Wvantoorn - Electronica
Sander heeft zijn eerste print klaar, en ik moet zeggen voor een zelfbouw met mfd frame, redelijk. Hoop dat hij de foto van de print nog heeft. Iets Z wobble door die hout x as, maar dat komt goed. Heb voor hem nieuwe geprint en die komen er op. Zoals eric wat voor mij deed doe ik wat voor een ander. Zoals het hoort vind ik. Gr. Wilcoby Wvantoorn - Electronica
En de endstop is in marlin het gedeelte in configuration en dan het endstop inverse gedeelte, maar in een andere post van je stond dat al door een mede forum lid. Als je voor ieder ding een nieuw onderwerp maakt wordt het namelijk erg onoverzichtelijk, en als je het in 1 topic houd, kun je alles over de printer bij elkaar houden. Just my 5 centsby Wvantoorn - Electronica
Dus altijd afctief is altijd de endstop aan. Je moet hem op de 1e en 3e solderen. Normaal gesloten ofwel S en NCby Wvantoorn - Electronica
Nee hoor, die zitten goed. Dat hebben er wel meer, en persoonlijk is dan de balans beter. Anders heb je alles aan 1 kant en kan de hotend meer speling krijgen. En wat zijn jullie snelheden in marlin dan? En het slippen kan zijn om van alle redenen. ABS moet met minimaal 230gr op de hotend, maar soms moet je zelfs iets hoger, is per situatie anders.by Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Probeer anders eerst de helpdesk te bellen, voor dat geld...... Het is gewoon een ultimaker kloon, met wat aanpassingen maar als je voor een ultimaker de instellingen hebt, kom je al heel ver. En als je net als ieder ander eerst calibratie process doorleest en de algemene instel pagina's op de wiki, kom je al een heeeeeel eind. Bijna alles is al wel aan bod gekomen op het forum en het is heel maby Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Sorry, ben net pas weer thuis, en zie nu pas je pm. Maar fijn dat het nu wel weer werkt.by Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Het kan dat de afstand na de hobbed bolt tot de doorgang naar extruder te lang is, door teveel druk gaat die daar dus buigen en dan slaat die vast. je kunt het proberen door een buisje door de doorgang naar extruder te doen, messing dunwandig tot iets onder de hobbed bolt, wel het gat iets uitboren, of een pfte buisje maar die zijn niet 3 binnen en 4 buiten dia. Maar het euvel is bekend, je kuntby Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
QuoteFrans@France QuoteWvantoornwil ook wel met hersenen e.d. werken, echt geweldig. hoe doe je het nu dan dat nadenken ? Laat ik doen door me vriendin, scheelt een boel stress!by Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Sensor Ja is nodig. PC fan 12V er boven knutselen en dan aansluiten op de 12V voeding die in de megatronics gaat. En Idd is het mogelijk om 3d model van hersenen te maken, staat een mooi voorbeeld op instructables. Link zoek ik voor je op, hebben ze ook van ct scans 3d beeld gemaakt, gesliced en geprint. Maar onthou wel dat een groot iets printen lang duurt, ook een paar uur. En damn ben jaloerby Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Heb nog wel een mega om alles te kunnen testen en af te stellen, als de jouwe dan binnen is, kun je die er onder doen en gaan. Het is aan jou.by Wvantoorn - Electronica
Groot object in PLA of ABS? gr. Wilcoby Wvantoorn - Warmtebed en Printbed
Je mag rustig richting hengelo kachelen hoor, help je met alle plezier. En aangezien ik rentenier, kan ik altijd.by Wvantoorn - Electronica
doe eerst maar op gevoel, en dan kun je meten door de - van de multimeter op massa te houden en de + op de potmeter (voorzichtig) en dan kijken wat die aangeeft na afstellen. Heb je wel koelblokjes erbij? En een fan op de megatronics is ook echt heel belangrijk, dan koelen de drivers en raakt het niet oververhit. En als je dus op gevoel afstelt en daarna controleert, dan moet het wel goed gaan, eby Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Je kunt als je bijvoorbeeld in pronterface zegt dat de x 100 mm moet een schroevendraaiertje (geisoleerd) in de potmeter voor de vref van de x doen en dan voorzichtig draaien tot die soepeler loopt en geen geluid maakt. En ik zie zeker dat de extruder aan de verkeerde kant zit en dat de carriage omgedraaid moet worden, kijk maar naar de foto bij reprapworld. Edit: lees net de build manual, maar hby Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
G28 Z0 G28 X0 Y0 dan moet die eerst z doen, dan x en dan y Kan het nu even niet testen, want mijn printer doet het weer !!!! Dank daarvoor Eric!!!!! maar lijkt me het meest logischby Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Pm me anders even je mail adres, kan ik je mijn marlin doen, die werkt, staat goed en hier zitten bij mijn weten geen fouten in, niet geschoten is altijd mis.by Wvantoorn - Dutch User Group - Archive
Hoi Jochem, welkom. Allereerst, je hebt je x as niet goed, de extruder met kop moet aan de andere kant, of de x as naar de andere kant, kan het niet goed zien op die foto, en heb je al wel de motoren aan het werk? ze lopen in de goede richting? de kop komt op temp en het bed ook? Als je echt snel een begin wil hebben, mag je me rustig skypen of facetimen, soms net zo makkelijk, mag tot savondsby Wvantoorn - Dutch User Group - Archive