Dan is de tussenruimte te smal, je kan proberen meer of mindere perimeters te printen. Meer Infill, of onder advanced settings de perimeter width verkleinen.by P4tje - Projecten
In Slic3r kan je dat onder "advanced settings" instellen, daar heb je verschillende parameters. Repetier heeft hier geen invloed op, tenzij je het in de EEPROM aanpast. Dat heeft wel direct effect.by P4tje - Software
Volgens mij is dit de snelheid bij handmatige besturing.by P4tje - Software
Gefeliciteerd! Erg mooi en leuk bedacht ontwerp . Welke software gebruik om te tekenen? Is er een pagina van de wedstrijd? Ik kan niets vinden.by P4tje - Algemeen
QuoteReplace Ik zag laatst een filmpje op Thingiverse, rondom een nieuwe spoelhouder met ingeboude dust filter en smeer spons. Daar druppelde de gebruiker wat op het sponsje dat het stof tegenhoud. Ik denk water ... !? Dus dan ga je met een natte filament die afstand afleggen.... misschien breektie dan minder ? Zou het geen olie zijn?by P4tje - Extruder, Hotend en Filament
Mijn hotend is geïsoleerd, en heeft een afwijking van -0,5 tot + 0.5 op 230 graden. Maar ik heb nog steeds lijnen in de print, waarschijnlijk door het kromtrekken van de glazen plaat tijdens het opwarmen en afkoelen.by P4tje - Extruder, Hotend en Filament
Lastig, zo te zien past het niet. Verkleinen gaat niet helpen, want de print moet even groot blijven en de lijnen smaller.by P4tje - Algemeen
Ook een leuke printer! Mijn eerste printer is een boxed I3 toen het ontwerp net uit was, ik ben hem nu aan het ombouwen naar 1.75mm bowden. Voor welke hot ends heb je gekozen? Persoonlijk vind ik dit een erg mooie filament drive: Je hebt dan wel geared steppers nodig, of een geprinte gearbox. Zelf gebruik ik nu deze: Geen geared stepper nodig, maar wel wat groter. Bowden raad ik zeker aanby P4tje - Algemeen
Je hebt in het archief gepost, ik denk dat je beter een nieuw topic had kunnen openen . Heb je de heatbreak / nozzle gekocht, of ook zelf gemaakt? De doorgang moet 2mm zijn, de meeste makers van all metal hotends laten de binnenkant met een speciale techniek extra glad maken. Wat me verder opvalt is dat de "hot zone" (het stuk van de punt van je nozzle tot aan de heatsink) erg lang is. Kijk eeby P4tje - Dutch User Group - Archive
Zo veel mogelijkheden en variabelen... niet alles gaat samen. Wil je 3mm of 1.75mm printen? Wil je bowden of direct? Voor bowden raad ik 1.75mm aan. Wil je geared of direct drive? Voor 3mm plastic raad ik geared aan. Je wilt flexibel filament printen, dit gaat het beste met een direct feed extruder. Maar voor een dual extruder geeft dit veel gewicht op je Y-as, waardoor je print kwaliteit achteby P4tje - Algemeen
Heb je een paar goede foto's van je printjes, daar is veel aan te zien.by P4tje - Algemeen
Mooie printer! Jammer van de lage resolutie foto's . Gebruik je nu 3mm filament met een direct drive extruder? Heb je daar tijdens het printen geen last van? Paar ideeen voor het snel wisselen van filament: En voo 1.75mm filament:by P4tje - Projecten
Bekend probleem bij 3mm plastic, waarvan de binnendiameter va de rol te klein is. Het verschilt ook per rol. Ik ben overgestapt op 1.75mm plastic, hopelijk komt het probleem hier niet voor.by P4tje - Extruder, Hotend en Filament
Welkom in "Het Café" In dit topic kan je kleine updates posten, discusseren en slowchatten over 3D printers en printen natuurlijk. Dit is iets wat ik miste, dus ik hoop dat het van de grond komt .by P4tje - Off-Topic
Nog nooit gedaan, maaaaaar denk wel dat ik je ermee kan helpen. In Marlin heb je het bestand "DOGMbitmaps.h" hierin staan de afbeeldingen in de vorm van een array gedefinieerd. Je maakt dus een plaatje met zwart / witte pixels waarvan het aantal pixels in hoogte een breedte gelijk is aan je LCD. Dit plaatje moet je met software naar een array converteren. Ik had zo snel dit gevonden: Op hetby P4tje - Electronica
Ik moet zeggen dat ik hier ook bijna dagelijks kijk, maar dat de activiteit flink lijkt af te nemen. Het hoeft niet zozeer te komen door de opzet, want een groot gedeelte dat hier komt is hier alleen te vinden als ze een vraag hebben. Daarna zijn ze weer weg. Nu ben ik zelf ook niet heel erg actief met het showen van mijn projecten . Tijd om daar eens verandering in te brengen . Misschien moeteby P4tje - Algemeen
Leuk motortje . Ik heb geen geared motor, dus ben weer overgestapt van een direct drive naar een wade's extruder. In de test printjes werd om de x aantal lagen de tegendruk te hoog, waardoor er een laag werd overgeslagen. Maar met die geared stepper motor heb je daar geen last van . Nog steeds wachtende op een nieuwe heat break en nozzle voor mijn delta printer....by P4tje - Projecten
Zonder een speciale tang is het erg lastig. Ik doe zelf het eerste knijp stukje afknippen, dan in het andere stukje soldeer en vervolgens het draadje eraan solderen. Laat het ook niet meer los . Ik heb per ongeluk de punt uit mijn nozzle geboord, dus nu is het wachten op nieuwe onderdelen .by P4tje - Projecten
Ik heb een E3D v5 en een cloon hiervan (zoals die link), hiermee print ik prima PLA. Wel heb ik de cloon uitgeboord naar 3mm en er een PTFE liner in geplaatst. Ga je over op Bowden? Anders zou je gewoon je huidige hotend kunnen vervangen met Makerbot (cloon).by P4tje - Extruder, Hotend en Filament
Het kan door backlash ontstaan, maar je extrusion is ook nog niet goed dat kan ook invloed hebben. Je stappenmotor wordt nu als warmte afvoer gebruikt en deze genereert zelf ook warmte. misschien is het beter om heel de hot end te vervangen? Heatbreak + heatblock + nozzle een heatsink erop en e.v.t. nieuwe heater en thermistor en dan het heatblock inpakken in isolatie (ceramic b.v.) Dit is de Dby P4tje - Extruder, Hotend en Filament
Dat filament heb ik ook, volgens mij is de kwaliteit daarvan wel goed. Ik krijg zulke resultaten (wel minder erg) door temperatuur schommelingen van de hot end. Dit kan je zien door via de computer te printen, Repetier en Pronterface hebben temperatuur grafieken. ABS verwijder je trouwens met aceton, ik weet niet wat er in PVC cleaner zit. Schoonmaken lijkt me ook niet echt nodig, ik heb nog nooby P4tje - Extruder, Hotend en Filament
Krijgt je stepper voldoende stroom? Heb je de juiste temperatuur tabel gebruikt? Is de temperatuur stabiel? Staat er voldoende druk op het filament? Zo te zien lijkt het een slechte materiaal flow, dit kan verschillende oorzaken hebben of een combinatie daarvan. Welke extruder heb je precies? . Als je temperatuur tabel in de firmware niet goed is, hoeft 240 graden geen 240 graden te zijn. Ik prby P4tje - Extruder, Hotend en Filament
Leuk project! Dat klinkt alsof je end stops verkeerd zijn aangesloten, of zijn gedefinieerd in de firmware. Het tunen van een delta is veel werk, het is handig om guides te zoeken op internet, bijvoorbeeld . Ik vind het trouwens bizar wat voor kwaliteit printed parts er soms geleverd worden, sommige van de oranje parts zien er uit alsof ze elk moment door midden kunnen splijten.by P4tje - Projecten
Lijkt me niet, die hoeft namelijk niet gebruikt te worden. Heb je een foto van een mislukte print?by P4tje - Algemeen
Misschien moet je eens proberen de laatste Marlin erop te zetten?by P4tje - Algemeen
// Travel limits after homing #define X_MAX_POS 200 #define X_MIN_POS 0 #define Y_MAX_POS 200 #define Y_MIN_POS 0 #define Z_MAX_POS 200 #define Z_MIN_POS 0 Zet deze eens op: // Travel limits after homing #define X_MAX_POS 100 #define X_MIN_POS -100 #define Y_MAX_POS 100 #define Y_MIN_POS -100 #define Z_MAX_POS 200 #define Z_MIN_POS 0by P4tje - Algemeen
Ik heb zelf een Raspberry Pi in de printer zitten, daar draait ook een soort linux op. Daarbij gebruik ik "Octoprint" . Vanaf de PC waar ik de 3d tekeningen op maakt en slice, doe ik de Gcode uploaden via de web interface. Misschien is het voor de PC handiger om Ubuntu te gebruiken?by P4tje - Software
QuoteOhmarinus Ik heb deze voeding gekocht voor mijn nieuwe printer: Zou voldoende moeten zijn, maar ik weet niet of hij heel goed is aangezien ik hem nog niet heb gebruikt. Overigens heb ik er wel veel goeds over gehoord. Dit zou trouwens voldoende moeten zijn voor heated bed + hotend. Vind het toch altijd eleganter om maar 1 voeding te gebruiken voor een printer. Hoe meer onderdelen, hoe meby P4tje - Warmtebed en Printbed
Iets minder warm, maar met die voeding is dat geen probleem. De output kan je nog wat naar boven bijregelen.by P4tje - Warmtebed en Printbed
Dat ziet er goed uit, bij een solid state relais is een diode niet nodig want hij heeft geen spoel . Ik heb geen idee of een solid state relais warm wordt, let wel op dat PWM van je heated bed uit staat in de firmware. Ik denk dat het het beste is om heel de voeding vervangen door één voeding met meer vermogen. Dus een 240W inbouwvoeding of een 400W - 500W computervoeding.by P4tje - Warmtebed en Printbed