Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

j head nozzle

Posted by 3Design 
j head nozzle
July 01, 2014 07:24AM
hallo,

ik print momenteel met een j head met een 0.4mm nozzle maar ik zou er een kleinere nozzle willen op zetten weet er iemand waar ik er een kan kopen van 0.2mm (als deze bestaan)?

alvast bedankt
Re: j head nozzle
July 01, 2014 12:48PM
Ik zou er een van ebay halen.

Dit is de goedkoopste die ik zo snel kan vinden. 99.4% positive feedback op 1254 kopers.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: j head nozzle
July 01, 2014 03:14PM
Deze past tocht niet op eeb j head
Re: j head nozzle
July 01, 2014 04:37PM
Oh op een J-head zit de nozzle aan het heater block vast natuurlijk.

Die staan alleen in 0.3/0.35/0.4 en 0.5mm op ebay.
Op de wiki is de kleinste nozzle size 0.25mm, dus ik weet niet of je 0.2mm wel kunt vinden..


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: j head nozzle
July 01, 2014 04:43PM
Weet je waar je een 0,25 kan kopen?
Re: j head nozzle
July 01, 2014 07:11PM
Of je koopt een kleintje en dan koop je een los boortje en boor je de nozzle zelf op? smiling smiley

Dit zijn de kleinsten die ik kan vinden trouwens:
[reprapworld.com] voor 3mm filament
en
[reprapworld.com] voor 1.75mm filament

Maar je kan natuurlijk ook zelf een beetje gaan zoeken. Het is niet zo dat dat heel moeilijk is om te doen. Stuur bedrijven een mailtje vraag of het mogelijk is om een andere maat te krijgen, etc.


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: j head nozzle
July 02, 2014 04:05AM
zou ik mijn heaterblock niet kunnen aanpassen zodat ik de nozzle kan nemen die jonnie voorstelt
dus dat ik de huidige nozze eraf slijp en dan een een M6 draad tap in de heaterblock?
Re: j head nozzle
July 02, 2014 04:56AM
Quote
3Design
zou ik mijn heaterblock niet kunnen aanpassen zodat ik de nozzle kan nemen die jonnie voorstelt
dus dat ik de huidige nozze eraf slijp en dan een een M6 draad tap in de heaterblock?

Ik zou zeggen veel plezier en laat het ons weten hoe het is gegaan cool smiley

Maar afgezien van de leuk is het handig om te bedenken dat ook al is een ontwerp (oogwaarschijnlijk) simpel er redelijk wat technische overwegingen achter een hotend ontwerp zit. Die j-head is niet voor niets aanbeland bij versie 8....

Ik denk daarom dat als wisselen van nozzle gewenst is het beter is om een hotend te nemen die ontworpen is om met verschillende nozzles sizes te werken.
Re: j head nozzle
July 02, 2014 05:08PM
Quote
Frans@France
Quote
3Design
zou ik mijn heaterblock niet kunnen aanpassen zodat ik de nozzle kan nemen die jonnie voorstelt
dus dat ik de huidige nozze eraf slijp en dan een een M6 draad tap in de heaterblock?

Ik zou zeggen veel plezier en laat het ons weten hoe het is gegaan cool smiley

Maar afgezien van de leuk is het handig om te bedenken dat ook al is een ontwerp (oogwaarschijnlijk) simpel er redelijk wat technische overwegingen achter een hotend ontwerp zit. Die j-head is niet voor niets aanbeland bij versie 8....

Ik denk daarom dat als wisselen van nozzle gewenst is het beter is om een hotend te nemen die ontworpen is om met verschillende nozzles sizes te werken.

... Zoals de bekende Budahschnozzle winking smiley Die heb ik ook, en werkt best goed.

Maar inderdaad, zoals Frans al zegt, de J-head heeft een specifieke afmeting voor het gebied waar het gesmolten materiaal zich bevindt. Ga je die kop er afslijpen, dan verklooi je de melt-chamber en zal je J-headje niet meer werken. En het zijn maar een paar euro's voor zo'n andere kop.

Hou er ook rekening mee dat je specifiek koopt voor 3mm of 1.75mm filament!


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: j head nozzle
July 03, 2014 01:41AM
Heb jij een link naar een kop die ik dan zou kunnen gebruiken voor een paar euro
Re: j head nozzle
July 03, 2014 07:29AM
Quote
3Design
Heb jij een link naar een kop die ik dan zou kunnen gebruiken voor een paar euro
Tja...wat is voor jouw een paar euro?

Even zoeken op hotend geeft echt veel links naar webwinkels. Zelfs op ebay ga je eea vinden. Sterker nog even zoeken op youtube geeft je video's hoe je zelf zo'n hotend kan boren uit bijna de losse hand. Leef je uit.

Zelf overweg ik al een tijdje om een e3d hotend te kopen en bijv te testen in bowden configuratie. Sta echter ook nog op de feedback van Ohmarinus zijn "puntige" hotend te wachten grinning smiley
Re: j head nozzle
July 03, 2014 10:21AM
Ik heb mijn j head buiten gegooid en een E3D gekocht.
Hij heeft dezelfde aansluiting en je kan er verschillende maten op schroeven.
Van 0,25 tot 0,8

Mijn printer is een pak beter geworden sinds die aanpassing.
Geen vastlopers meer en de print kwaliteit is stukken beter en hij is veel sneller warm.
Re: j head nozzle
July 03, 2014 10:54AM
Quote
Frans@France
Quote
3Design
Heb jij een link naar een kop die ik dan zou kunnen gebruiken voor een paar euro
Tja...wat is voor jouw een paar euro?

Even zoeken op hotend geeft echt veel links naar webwinkels. Zelfs op ebay ga je eea vinden. Sterker nog even zoeken op youtube geeft je video's hoe je zelf zo'n hotend kan boren uit bijna de losse hand. Leef je uit.

Zelf overweg ik al een tijdje om een e3d hotend te kopen en bijv te testen in bowden configuratie. Sta echter ook nog op de feedback van Ohmarinus zijn "puntige" hotend te wachten grinning smiley

Haha, ohja, dat moet ik 'ook nog' doen..
Maar eerst even een nieuwe printer ontwerpen en bouwen. Dan kan ik ook even de 3mm variant proberen namelijk en dan i.c.m. ABS, want daar heb ik nog zoveel van liggen... smileys with beer

En wat betreft links naar koppen die je kan kopen voor een paar euro, die heb ik je al gegeven, twee zelfs smiling smiley Ze zijn 9,99 ex btw per stuk. Ik mag hopen dat je binnen de context van een hotend wel begrijpt dat 'een paar euro' dus niet twee of drie euro moet voorstellen winking smiley

Het gaat hoe dan ook geld kosten als je iets wil aanpassen, maar waarom je met een 0.2mm nozzle wil printen is voor mij sowieso een raadsel. Tenzij je hele kleine objecten wil fabriceren? Het is best wel moeilijk afstellen heb ik begrepen, dan zou je eigenlijk ook naar 1.75mm filament moeten gaan kijken, dan heb je veel meer controle over de materiaalinvoer omdat je meer steps/mm hebt om dezelfde hoeveelheid filament naar je extruder te brengen.


http://www.marinusdebeer.nl/
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login