Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Timing Belts voor weinig

Posted by Replace 
Timing Belts voor weinig
July 18, 2014 09:21AM
Mijn Orca belts zijn aan vervanging toe. Helaas zijn ze erg duur bij de fabrikant.
Ik vond T2.5 belts voor euro 2,80 per meter bij www.rayntec.de


Postzegel kost 4,50 dus voor een tientje heb ik nu 2 meter hier liggen.
Ik print met de oude nog snel even 4 nieuwe riemklemmen en dan gaan de belts er op!

Thomas

Edited 2 time(s). Last edit at 07/18/2014 09:27AM by Replace.


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Timing Belts voor weinig
July 21, 2014 07:43PM
Dan moet ik je toch echt wel even een tip gaan geven, want T2.5 is een vrij inferieure belt als het op timing en 3D-printers aankomt. Na veel uitzoekwerk heb ik begrepen dat GT2 toch eigenlijk de beste oplossing is voor een printer. De vorm van de tandjes werkt veel beter bij dit soort machientjes.

Natuurlijk zal het werken met een T2.5 en die zaten ook in mijn oude, eerste printer. In de nieuwere, en de printer die nog in de maak is, heb ik in beide gevallen GT2 geplaatst. In mijn MendelMax 1.6 heb ik zo'n groot verschil gemerkt met de nieuwe GT2 belts, dat ik nooit meer terug zou gaan.

Hier wat meer over belts:
[reprap.org]

[reprap.org]

En nog wat propaganda (vind ze iets te positief hoor hier haha):
[store.makerstoolworks.com]

Enfin, het is maar een tip. T2.5 is niet heel slecht ofzo, maar de GT2 is merkbaar beter.


http://www.marinusdebeer.nl/
Re: Timing Belts voor weinig
July 23, 2014 03:47AM
Quote
Ohmarinus
Dan moet ik je toch echt wel even een tip gaan geven, want T2.5 is een vrij inferieure belt als het op timing en 3D-printers aankomt. Na veel uitzoekwerk heb ik begrepen dat GT2 toch eigenlijk de beste oplossing is voor een printer. De vorm van de tandjes werkt veel beter bij dit soort machientjes.

Natuurlijk zal het werken met een T2.5 en die zaten ook in mijn oude, eerste printer. In de nieuwere, en de printer die nog in de maak is, heb ik in beide gevallen GT2 geplaatst. In mijn MendelMax 1.6 heb ik zo'n groot verschil gemerkt met de nieuwe GT2 belts, dat ik nooit meer terug zou gaan.

Hier wat meer over belts:
[reprap.org]

[reprap.org]

En nog wat propaganda (vind ze iets te positief hoor hier haha):
[store.makerstoolworks.com]

Enfin, het is maar een tip. T2.5 is niet heel slecht ofzo, maar de GT2 is merkbaar beter.

Dit is heel interessant, net even het stuk op reprap gelezen. Is zeker eens de moeite waard om toch eens over te gaan op GT2 als je nu T2.5 gebruikt, zoals ik.

Bedankt voor de info, ik ga mij er even verder in verdiepen!
Re: Timing Belts voor weinig
July 23, 2014 04:39PM
Tja...
na ruim 2 jaar printen heb ik enkele vastlopers gehad waardoor de belt met geweld over de pulley werd gesleurd. (Tafel bleef hangen achter een losgeraakte glasklem, en later een keer achter een kabelboom :-(

Dus ik heb de belt vervangen door dezelfde specs als die waar ik niet echt een probleem mee had.
Waar ik wel een probleem mee heb is die 28 dollar voor 1 meter, terwijl ik pakweg 4 euro betaalde voor 2 meter T2.5 :-)

Bedankt voor de tips, Maar ik ben wel blij met me nieuwe beltje :-)

Edited 1 time(s). Last edit at 07/23/2014 04:40PM by Replace.


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Timing Belts voor weinig
July 23, 2014 05:44PM
Dat is ook wel een hele dure, dat kan stukke goedkoper: [www.ebay.com]
Re: Timing Belts voor weinig
July 24, 2014 06:08AM
Ah ja, ik betaalde 10$ voor 5 meter:
[robotdigg.com]

En de pulleys daar zijn ook erg goedkoop. Als je wil kan je vragen of ze via China post (gratis) sturen, duurt dan wel een maand, maar dan heb je het echt voor weinig.

Zo. en Splendid, jouw linkje is ook goedkoop zeg! smiling smiley Met pulleys erbij.

Edited 1 time(s). Last edit at 07/24/2014 06:09AM by Ohmarinus.


http://www.marinusdebeer.nl/
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login