Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

m'n eerste prusa is klaar . . . en dan ???

Posted by helmuteke 
m'n eerste prusa is klaar . . . en dan ???
March 22, 2012 07:53AM
Hey guys ,

Sinds gisteren is m'n eerste Prusa volledig klaar , alles werkt blijkbaar dus sta ik aan de vooravond om iets te printen en te kijken of het ok is.
Alles is me duidelijk , de stl haal ik door slic3r en de G-code door de host software.
één ding is me niet duidelijk . Als ik gedaan heb met printen , moet ik dan de Filling laten zitten in de extruder en de volgende keer weer gewoon opstarten met opwarmen ??? of zijn er andere noodzakelijkheden die ik moet doen ??

mvg

helmut
Re: m'n eerste prusa is klaar . . . en dan ???
March 30, 2012 06:57AM
Hi Helmut,

Klaar met printen: Lekker laten zitten je filament, de volgende keer dat je gaat printen eerst opwarmen tot extrusion temp en een paar milimeter extruderen.

Ook je bed moet schoon zijn, en als je kapton tape gebruikt dan kijken of alles nog lekker zit.
Als je een heated bed met glas hebt dan kun je direct op glas printen en hoef je dat niet eens te checken.. maar dat kan een frustrerend karweitje zijn want PLA plakt alleen maar aan glas onder zeer precieze omstandigheden.

Als je nog niets hebt geprint, dan is je firmware waarschijnlijk nog niet gecalibreerd, dus dat zou ik als eerste doen, zorg dat je x y z en e stappen perfect staan afgesteld voor je iets groots print en de eerste paar prints altijd checken of je Z nog goedstaat, deze wil soms verschuiven en in je bed drukken bij home.

In other words: Als alles goed staat hoef je bijna niets te doen smiling smiley
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login