Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Orca v04x op glas printen?

Posted by Replace 
Orca v04x op glas printen?
October 15, 2012 07:36AM
Ik heb een Orca versie 0.4x (0.41 meen ik) en die print op een heated bed van aluminium

Daarop kapton voor de hechting.

Nou blijkt dat ik bij de prints de overgangen van de tape banen zie zitten.
Misschien is print op glas een mooie optie.

Kan ik Een glasplaatje op de aluminium leggen en dan werkt dat?
( wel de hotend wat hoger afstellen natuurlijk en de plaat vastklemmen met schildersklemmen ofzo )

En hoe dunner hoe beter ? Moet ik iets regelen voor warmte geleiding? Is speciaal glas nodig ?
Ik heb een glashandel om de hoek dus een plaatje laten snijden en afbramen is geen issue.

Ik hoor graag ervaring en tips

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Orca v04x op glas printen?
November 06, 2012 04:35PM
Hallo Thomas,

Ik heb 3mm glas gebruikt en op het bed getaped diet werkt goed en de onderkant van je print word mooi glad .
En verder geen problemen .

Mvrgr Viking
Re: Orca v04x op glas printen?
November 13, 2012 04:59PM
Hi Viking,

Heb je vanaf het begin op glas geprint?

Zo niet, verhoog je nu de bed temp? Ik neem aan dat je dat moet doen, omdat de bed sensor niet de glasplaat meet, maar de aluplaat.
Er zal best veel warmte verloren gaan voordat de glasplaat ook warm wordt? Kan je de glas temp meten?

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Orca v04x op glas printen?
January 16, 2013 10:35AM
Sorry voor het late antwoord.

Ik heb inderdaad alleen op glas geprint , de temperatuur is goed .
Alleen duurt het erg lang voor het warm is , ik wil dat dan ook gaan veranderen met meer opwarmcapaciteit .

Mvrgr Viking
Re: Orca v04x op glas printen?
January 18, 2013 10:38AM
Het hangt er wel vanaf wat voor materiaal je print....

PLA print ik ook op glas met evt een PVA oplossing voor extra hechting, ook krijg je dan een wat dof uiterlijk op de onderkant.
ABS kan gevaarlijk zijn met normaal glas, kan heeeel lang goed gaan, maar als het knapt.....
Re: Orca v04x op glas printen?
January 19, 2013 08:41AM
Ik print nu al een paar weken op glas.
Gewoon 3mm van de glashandel.

Ik heb 2plaatjes besteld met een hoekje er af. Dan kan ik steeds controleren of de hoogte vannde nozzle goed blijft, zonder dat hij door het bed klapt.
In dat hoekje is dus extra ruimte :-)

Ik stook het bed tot 80 graden en dan is de glasplaat rond de 76 ( met ir thermometer)
Prints hechten mooi en bij afkoelen onder de 40 graden kan je ze er afblazen, zo makkelijk.

Ik ben zeer content .

Thomas


www.3daybreaker.blogspot.com

Orca V4.4 rebuild to Ramps with Mk8 and E3D, as well as a Rostock Delta Mini and an OLO in backorder :-)
Re: Orca v04x op glas printen?
January 28, 2013 03:48PM
Moest iemand glasplaatjes nodig hebben ik heb er heel wat liggen met afmetingen 200x215x4 mm en deze zijn afgeschuind zodat je je niet kan snijden!

De prijs is 5 euro zonder BTW (21%) en zonder verzendkosten.

ALs je interesse hebt let me know!


www.facebook.com/Charlies3DTechnologies
www.charlies3dtechnologies.com/webshop
webshop@charlies3dt.com
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login