Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

STL bestand problemen

Posted by Virgil 
STL bestand problemen
March 12, 2013 04:24PM
Heey,

Ik ben Virgil Verheyden,

Ik heb 3 weken geleden een prusa air xxl gekocht bij www.printedparts.nl.

Ik heb hem volledig afgemonteerd de x en z as werkt goed.

De y as werkt niet goed als ik bij handmatig gebruik op voor of achteruit druk hij blijft 1 stap vooruit gaan en dan weer 1 stap terug.

Daarnaast als ik in solidworks een tekening maak dan sla ik deze op in STL.

Ik open deze file dan bij Slicer en zeg dat hij de G-code moet exporteren.

Dan krijg ik een foutmelding: Argument"/x[{33}/x{30}..."isn't numeric in numiric eq (==) at Ctongue sticking out smileyROGRA~1/Repetier-Host/Slic3r/lib/std/Slic3r/Flow.pm line 22.

Ik probeer Solidworks tekeningen dus in het programma te krijgen.

Zou iemand van jullie mij misschien verder kunnen helpen.

Alvast vele malen dank!!!
jcr
Re: STL bestand problemen
March 15, 2013 05:17PM
Hoi Virgil,

Heb je al geprobeerd om de x- en y-motor om te pluggen en dan beide motoren te proberen? Doet je y-motor nog steeds hetzelfde, dan heb je waarschijnlijk twee draden omgedraaid op de connector. Anders is het waarschijnlijk iets op je controller bordje. Eerst even je y-snaar los halen en kijken of ie dan wel werkt. Zo ja, dan heb je of die snaar te strak staan of de motor krijgt te weinig stroom en moet je de StepStick wat verder opendraaien. Heeft dit ook geen effect, kan je nog proberen even de StepStick voor de y-as te verwisselen met een andere. Werkt het dan wel, dan is misschien die StepStick defect. Of er is nog weer iets anders mis, maar probeer dit eerst eens.

En wat je STL probleem betreft, die hoort volgens mij niet zo'n soort fout te veroorzaken in Slic3r, maar je weet maar nooit. Kan je via Repertier wel andere willekeurige anders STL's slicen? Of heb je wel eens de desbetreffende STLs via een zelfstandige versie van Slic3r geprobeerd en treedt het probleem dan ook op (gebruik dan wel de laatste Slic3r, 0.9.8)? Werkt dat wel, dan moet je Repetier-Host even updaten naar de laatste versie, want daar zit ook de nieuwste Slic3r in. Maar misschien produceert SolidWorks niet helemaal jofele STL bestanden en moeten deze eerst opgelapt worden. Dit zou je kunnen proberen met programma's zoals Meshlab of Netfabb. Stikken die zelfs in deze STL bestanden dan is er echt wat serieus mis mee of zijn het zelfs helemaal geen STL bestanden. Hoe je SolidWorks er van moet overtuigen om wel correcte STL bestanden te maken, geen idee (ik snap alleen maar simpele programma's, zoals OpenSCAD winking smiley

Groetjes,
John
Re: STL bestand problemen
April 21, 2013 06:00PM
Om nog even in- te breken op dit gesprek.

A - Is het probleem inmiddels verholpen?
B - Als je in Slic3r een komma gebruikt voor een waarde in plaats van een punt, dan krijg je errors, ik heb dat ook weleens gehad. Misschien moet je daar even naar kijken.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login