Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

BOM prusa air V2

Posted by kloknibor 
BOM prusa air V2
June 23, 2013 04:38PM
hallo allemaal,

Ik wil binnenkort beginnen met de bouw van een prusa air V2 alleen zijn er nergens duidelijke BOM's te vinden en kunnen ze ook nog wel verschillen ... De lijst die ik volgens mij nodig heb zal ik zo opsommen maar kunnen jullie misschien kijken of ik nog wat over het hoofd heb gezien of misschien van iets teveel heb ? dan zal ik na aanleiding daarvan de BOM aanpassen zodat er een duidelijke BOM beschikbaar zal zijn winking smiley

- Lasercut frame
- Assenstaal 8 mm (4 x 410 mm en 2 x 345 mm)
- Draadeinden M8 (4 x 285 mm 2 x 210 mm 1 x 430 mm)
- Printed parts + wade's extruder (zie reprap wiki)
- 10x LM8UU lager
- 6x 608ZZ lager
- Hobbed bolt
- 2x Tandenriem (T2,5)
- 2x T2,5 pulley
- bestuur bordje (in mijn geval megatronics V2)
- 5x NEMA 17 motoren
- 3x opto endstops
- 4x stepper drivers
- Voeding
- heated bed set
- thermo couple
- heather cartridge
- Jhead compatible nozzle

- 43x M8 moeren (bestellen per 100)
- 40x M8 ringen (bestellen per 100)
- 1x M8x35 screw
- 24x M3x10 srews
- 30X M3 ring
- 15X M3 nut
- 7X M3x20 bout

Ik zal overigens ook m'n eigen blog over de 3D printer beginnen met foto's van het assembly process winking smiley daarover later meer winking smiley

maar als je wat ziet zou ik het waarderen als u het doorgeeft winking smiley

alvast bedankt !

kloknibor

Edited 2 time(s). Last edit at 06/24/2013 04:57AM by kloknibor.
Re: BOM prusa air V2
June 23, 2013 04:59PM
Hoi Robin,

Leuk te zien dat je ook een printer gaat bouwen en dit wilt documenteren grinning smiley
Daar hebben degenen na je absoluut iets aan!

Met deze printer heb ik totaal geen ervaring, maar wat ik zo wel durf te zeggen:
- Ja, de 2 Z motoren kunnen op dezelfde driver
- 3 endstops (opto of mechanisch) is voldoende. 6 kan, maar is niet nodig.
- je hebt heel waarschijnlijk 2 tandriemen en dus ook 2 pulleys nodig.

Op de kosten van de moeren en ringen ga je niet failliet, maar ook die kun je wel afgeteld kopen. winking smiley


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: BOM prusa air V2
June 23, 2013 06:28PM
Ik heb dus een Air 2, heb er gister nog een spoelhouder voor ontworpen smiling smiley

Hou er rekening mee dat je onderdelen moet laten lasersnijden voor deze printer. Het kan lonen om door- te zoeken naar de voordeligste plek om te laten snijden.
Re: BOM prusa air V2
June 24, 2013 03:59AM
@calis bedankt! Ik zal het aanpassen winking smiley!

@Ohmarinus ik ben zelf ook druk opzoek geweest naar een bedrijfje dat wou lasersnijden voor particulieren maar diegene die ik vond konden niet groot genoeg snijden voor het frame... Deze bestel ik dus gewoon ergens waar ze hem al uitgesneden aanbieden. Voor de kleinere onderdelen heb ik wel een redelijk goedkoop bedrijfje gevonden (easylaser) heeft u misschien nog aanraders wat betreft bedrijven die dat doen?
Re: BOM prusa air V2
June 24, 2013 06:33PM
Zal binnenkort voor jouw inspiratie nog wat mooie foto's maken van mijn Air 2. Heb er veel aan aangepast.

Verder kan ik je heel erg aanraden naar de Air 2 Jordan te kijken: [www.thingiverse.com]
Re: BOM prusa air V2
June 25, 2013 09:24AM
Zou ik leuk vinden ! en de jordan ziet er nice uit winking smiley ik heb overigens ook me site online winking smiley het adres is robin-k.nl maar er moet nog heel wat aan gebeuren voordat andere er ook wat aan zullen hebben... maar kom gerust eens kijken winking smiley
Re: BOM prusa air V2
June 25, 2013 10:34AM
Hoi Robin,

Ik heb even op je site gekeken. Ik ben erg benieuwd wat je hebt gekocht en waar smiling smiley

Ook erg mooi om te zien dat je je printer ook meteen commercieel wilt inzetten. Dat zie ik graag smiling smiley

Misschien is dat dit ook een goede plaats om je te registreren en een berichtje te plaatsen evenals 3d hubs wat ik vind dat iedereen zou moeten doen.


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: BOM prusa air V2
June 25, 2013 10:57AM
ik zal eens mailen of de leveranciers van de onderdelen het oke vinden om hun te vermelden op mijn site winking smiley dan zal ik dat inclusief prijs ook vermelden winking smiley
Re: BOM prusa air V2
June 25, 2013 01:44PM
Leuk man, ik heb vandaag mijn nieuwe Hitachi voeding binnen gekregen, zeer fijne PSU is dat.

Enige dat ik nu nog nodig heb is Stepper motors en hardware zoals assen en draadeinden smiling smiley
Ga denk ik toch maar een MendelMax bouwen.... Lijkt me een mooie toevoeging aan mijn Air 2.
Re: BOM prusa air V2
June 26, 2013 04:13PM
Goed bezigsmiling smileysmiling smiley

Ben ook benieuwd hoe je het gaat doen en waar je tegenaan loopt.

Good Lucksmiling smileysmiling smiley
Re: BOM prusa air V2
June 27, 2013 08:35AM
Ik ben inmiddels ook bezig met waar ik me spullen vandaan heb maar ik ga het nog een heel stuk uitbreiden hoor winking smiley komt goed! verder zal ik voor de website zelf even een nieuwe topic openen anders wordt dit zo'n rommel topic winking smiley
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login