Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Taurino Power

Posted by Calis 
Taurino Power
June 28, 2013 03:50AM
Heeft iemand hier ervaring met de Taurino Power van RepRapDiscount?

Ik heb er een en ben ook erg te spreken over de verkoper, maar... hem in de Arduino IDE te zien krijgen is me nog niet gelukt.

Ik heb al van alles met de driver en drivers voor een virtuele com poort geprobeerd, maar zal iets fout doen.
Kan iemand me hiermee helpen?


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Taurino Power
June 28, 2013 07:47AM
Krijg je een foutmelding? Misschien "Error Code 10, the device can not start"?
Of anders, heb je de 'Board' en 'Serial port' instellingen (menu Tools) in de Arduino IDE correct?
Re: Taurino Power
June 28, 2013 10:30AM
Virtlink,

Dank je voor je reactie!

Ik krijg geen foutcode.

Windows geeft aan dat er een nieuw apparaat is gevonden en zoekt naar een driver. Die wordt niet gevonden en hij blijft dus in de device mnager staan als een onbekend apparaat.

Alle drivers die ik voor de Taurino heb geprobeerd (van de Taurino wiki en van het RepRapDiscount forum) accepteert Windows niet.

M'n Macbook ziet hem gewoon niet en daar blijft het bij (Mountain Lion)


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
jcr
Re: Taurino Power
June 28, 2013 02:21PM
Hoi Jonnie,

Klinkt alsof je een van de Taurino's te pakken heb waarvan de 16u2 de bootloader mist, of het board is gewoon defect. Als je toevallig een icsp programmer heb, zou je nog kunen proberen een bootloader te flash en zien of dat werkt. Anders kan je het beste bij RRD even een ticket openen met de omschrijving van het probleem, met al je bestel informatie daarbij, dan heb je waarschijnlijk binnen een paar dagen een nieuwe in huis.


Groetjes,
John
Re: Taurino Power
June 28, 2013 02:41PM
Heb even op hun site gekeken.. Zo onwijs 'discount' vind ik ze trouwens niet.

Maar die Taurino's zien er wel leuk uit. En ik denk dat ze wel goede service verlenen. Succes met je boardje! smiling smiley
Re: Taurino Power
June 28, 2013 03:35PM
@jcr: Daar zit ik ook steeds aan te denken, maar dan zou een windows driver installeren toch wel moeten werken?
Zo'n USBtinyISP kost ook een paar euro op ebay. Dit board heb ik al te lang liggen om RRD er nu nog mee lastig te vallen.

@Marinus: Het is met dit spul echt zo dat je het op ebay in een veiling moet winnen. Ik had een hele set (Ultimate) voor een goede 140 euri thuisbezorgd.

Vorige week heb ik ook maar een Funduino (chinese Arduino kloon van rond de 15,- besteld. Hier op het forum was erover geschreven en hij scheen prima te werken. Zodra ik daar wat ervaring mee heb opgedaan laat ik dat ook even horen hier.


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login