Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Filament & Meer Eindelijk!!!

Posted by Calis 
Filament & Meer Eindelijk!!!
September 17, 2013 05:34AM
Mijn order uit China is eindelijk onderweg!!

Dit heeft allemaal veel en veel te lang geduurd met het zoeken naar een vervoerder. Het was leerzaam, maar niet leuk.
Het zit aan boord van de APL Barcelona. Dit schip.
Hij komt 13 oktober aan in Rotterdam, ik verwacht het dan een dag of 4 later in huis te hebben.

Ondertussen heeft ook een andere fabrikant van Filament (Siridi) me benaderd. Zij maken ABS, PLA en HIPS in 28 (!!) verschillende kleuren waaronder Grass green, Navy blue, Royal blue, Maroon, Brown, Khaki en Tan. Ik heb samples van ze aangevraagd en die zijn onderweg. Ik hoop dat dit een mooie aanvulling wordt op mijn assortiment.

Op het moment is er nog veel uitverkocht in m'n webshop, maar zodra het binnen is komt er wel een leuke actie!


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
September 17, 2013 04:58PM
Goed bezigsmiling smileysmiling smiley
ben benieuwd naar de actiewinking smileywinking smiley
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
September 17, 2013 05:36PM
Een heel schip vol Chinese PLA, tientje de kilo moet kunnenthumbs up
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
September 17, 2013 06:20PM
@KeeZie: Ik heb er enorm veel zin in! De afgelopen weken heb ik me enorm zitten opvreten over deze order!
Helaas kan ik geen filament voor een tientje de kilo doen, maar ik heb wel wat andere ideetjes.


@Evbeurdn: thumbs up


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
September 18, 2013 02:30PM
Hi Callis,
had je geen lokale contacten in China? Die gasten schijnen alleen te werken als je over hun schouder meekijkt.
Wij laten onze electronica in China bouwen, maar er gaan altijd collega's naartoe, anders belazeren ze ons waar we bijstaan.
Vooral voor het extra werk worden we altijd geknipt en geschoren.
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
September 18, 2013 03:43PM
@Evbeurdn: Nee helaas niet. Dit soort orders is ook niet de moeite om voor daar naartoe te gaan.
Deze producent ben ik ook wel erg tevreden over hoor

Vorige keer ging het met de vervoerder goed fout en dat wilde ik nu dus anders. Zij zeiden dat ze wel een goede vervoerder wisten (waar ze vaker zendingen mee lieten verschepen). Dat duurde dus heel erg lang en aan het einde van de rit heb ik alles gewoon door DHL laten uitvoeren.

Het is aan de ene kant heel erg behulpzaam volk. Ze willen heel graag verkopen. Aan de andere kant zeggen ze niet gewoon "Dit kunnen we niet" en snapte ik soms ook echt niet waarom dingen zo lang duurden (3 weken doen over offertes aanvragen van vervoerders terwijl je regelmatig zegt te vervoeren en in een havenstad gevestigd bent bijvoorbeeld). Het is echt een hele andere mentaliteit en sommige dingen moet je gewoon in eigen beheer houden.

Het was wel een hele leerzame excersitie winking smiley

Wat voor electronica laten jullie er maken? Gaat dat per vliegtuig?
Vervoerskosten per vliegtuig of per boot schelen enorm. Het zou ideaal zijn als ik ook bestellingen bij andere firma's kon plaatsen en die samen per boot kon laten verschepen.

Edited 1 time(s). Last edit at 09/18/2013 03:46PM by Calis.


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
September 19, 2013 05:48PM
Hi Callis,
We maken electronica voor de automobielindustrie, meestal in Shanghai. In het vrijhaven gedeelte, dat scheelt een hoop mainland export ellende.
Vervoer gaat per boot maar moet ook met regelmaat per vliegtuig als er iets mis gaat. Het blijft een vak apart. We hebben Chinese collega's ter plaatse en we vliegen er regelmatig heen om de boel strak te houden.....
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 10, 2013 02:47PM
Nog 1 week wachten.......
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 10, 2013 03:49PM
Inderdaad!

Vandaag m'n oude stelling leeggemaakt, gedemonteert en nieuwe gehaald. Er is straks een mooi plekje om het allemaal neer te leggen. Ik moet zeggen dat ik de dagen ook wel aftel.....


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 10, 2013 04:36PM
Storm op zee, zul je net zien dat die boot van je in het Kanaal afblupt.....
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 10, 2013 04:44PM
spinning smiley sticking its tongue out

Nieuwe topic dan: "Filament & Meer: Wie gaat er mee duiken???"

Wel een originele voor een Meet & greet


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 10, 2013 07:49PM
Zaken doen met China is een bitch. Ik verkoop elektrische sigaretten sinds een aantal jaar en ik ken de problemen. Invliegen laat ik altijd door DHL regelen omdat dit dan het vlotst verloopt. Op dinsdag besteld kan ik op vrijdag in huis hebben. Dit is wel de kostbaarste manier. Als ik tijd heb om de spullen binnen te laten komen dan doe ik dit vaker samen met andere bedrijven en laten we dit per container komen. Het bedrijf waar ik mee samenwerk heeft mensen aldaar zodat een container vanuit verschillende lokale bedrijven gevuld kan worden. Dit duurt echter wel 2 weken om te vullen en 6 weken om te verschepen (als de container niet vastgehouden word bij de douane).

Ik heb me eerste test kleurtjes van je vorige week binnen gehad en ik houd je in de gaten als je een leuke actie hebt
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 11, 2013 03:52AM
@Aloys: Ik doe vervoer nu ook via DHL (ocean freight). Per vliegtuig is veel te duur voor dit spul (volume en gewicht). Nu is het bij mij goedkoper dan wanneer mensen het bij de fabrikant zelf kopen. Gezamelijk met andere bedrijven een container vullen lijkt me voor in de toekomst ook wel erg fijn. Zeker met verschillende goederen van verschillende leveranciers lijkt me dit ideaal.

Voorlopig is het nog even wachten en hopen dat de inklaring bij de douane in Rotterdam voorspoedig gaat.


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Ed
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 11, 2013 04:18AM
Ach, importeren is altijd een bitch, zeker uit niet EU landen (heb 2 steppers en een collectie aluminium delen uit Canada laten komen, shipping (2.5) and customs + inland shipping, was meer dan de prijs van de delen). Die global economie werkt volgens mij alleen voor multinationals (en banken, zucht).

Groeten, Ed.
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 22, 2013 02:29PM
En? De boel in beslag genomen? Of is de boot echt gezonken....
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 22, 2013 03:42PM
De boot is 2 dagen te laat (de 15e tussen 02:00 en 02:30 aangekomen en gelost. Verder wacht ik dus vol spanning tot ik een telefoontje krijg dat het ingeklaard is en afgeleverd kan worden. Heel frustrerend weer sad smiley

Het andere filament komt uit Wuhan en gaat via Shanghai. Of dat er is voor de kerst....


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 22, 2013 04:41PM
We wachten inderdaad in spanning af....

Weet je ook al welke kleuren je dan binnenkort krijgt en welke materiaalsoorten??
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 22, 2013 04:59PM
@Justintime: Deze zending is een ruime hoeveelheid van alles wat ik had. Alles wat op het moment al in m'n webshop staat.

Dus ABS en PLA, beide in 1.75 mm en 3.0 mm.

Met de andere zending komt er aan materiaal HIPS bij (1.75mm en 3.0 mm) in 5 kleuren en komen er veel kleuren bij


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 23, 2013 03:22PM
Na vandaag weer contact opgenomen te hebben bleek door miscommunicatie bij DHL intern de zending niet te zijn ingeklaard.

Hij is nu ingeklaard en zal vrijdagochtend worden afgeleverd!!

Dan ga ik snel alles controleren en ik zal zorgen dat alles vrijdagavond bijgewerkt is.


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 25, 2013 05:17AM
Toch een goed begin van het weekend dussmileys with beer
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 25, 2013 02:49PM
@ KeeZie: inderdaad! Lang gewacht, maar toch gekregen.

inmiddels nagekeken (morgen nog een keer, want er klopten nogal wat dingen niet), maar alles staat in de webshop.


De actie die ik zou doen is: Al het filament is € 22,50 per rol tot het einde van de maand!!!

Edited 2 time(s). Last edit at 10/26/2013 04:54AM by Calis.


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 25, 2013 05:10PM
Calis Wrote:
-------------------------------------------------------
> @ KeeZie: inderdaad! Lang gewacht, maar toch
> gekregen.
>
> inmiddels nagekeken (morgen nog een keer, want er
> klopten nogal wat dingen niet), maar alles staat
> in de webshop.
>
>
> De actie die ik zou doen is: Al het
> filament is 22,50 per rol tot het einde van de
> maand!!!


Ow...ik heb net vanmiddag een rol oranje PLA 3mm besteld voor de oude prijs sad smiley
Net te vroeg besteld.
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 25, 2013 05:22PM
@Splendid: Zo flauw ben ik niet. Ik stort het verschil netjes naar je terug smiling smiley


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 25, 2013 05:41PM
@Callis, veronderstel dat u ook aan aan de Belgen levert smiling smiley maar zie op de site geen verzendkosten staan.
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 25, 2013 06:25PM
@SnelleD: uiteraard lever ik ook aan de Belgen. Als je een bestelling probeert te plaatsen rekent hij de verzendkosten netjes uit naar gelang het gewicht.


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 25, 2013 07:28PM
Kijk hier zat ik op te wachten, gelijk maar van de actie gebruik gemaakt.

Ik ben maar een beginner maar zit er per kleur nu ook verschil in instellen in of is het zo als je een vast merk hebt dat alle kleuren hetzelfde printen?
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 26, 2013 04:52AM
De beste temperatuur om een kleur mee te printen verschilt wel van kleur tot kleur (en van materiaal tot materiaal natuurlijk)


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 26, 2013 07:49AM
Calis Wrote:
-------------------------------------------------------
> @Splendid: Zo flauw ben ik niet. Ik stort het
> verschil netjes naar je terug smiling smiley


Cool thanks, goeie service! smiling smiley
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 26, 2013 10:57AM
@aloys: bij mij lijkt het bij wisselen van rol of de boel weer moet "wennen" aan het nieuwe materiaal. Eerste print is altijd wel iets mis mee. Misschien is dat ht gevolg van resten van de vorige rol.
En bij nieuw materiaal kan het ook geen kwaad om te checken of de temperatuur hoog genoeg is. Ik heb laatst een halve zondag geprint, zag er prima uit, maar delamineerde onder druk. De prints leken goed, maar de laagjes waren niet verglaasd. Als je dan hard in de print knijpt, kraakt het.
Re: Filament & Meer Eindelijk!!!
October 31, 2013 07:36PM
Wegens succes heb ik de aanbieding nog een week verlengd.

Ook deze week is al het filament € 22,50 per rol !!!

Edited 1 time(s). Last edit at 10/31/2013 07:37PM by Calis.


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login