Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

ramps 1.4 word niet gezien

Posted by aloys 
ramps 1.4 word niet gezien
October 20, 2013 09:47PM
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend ben ik fijn aan het knutselen geweest en heb ik de makerfarm prusa i3 8'' in elkaar gezet. Dit ging allemaal redelijk vlot. Ik heb geprobeerd deze te installeren op mijn windows 8 laptop maar als ik de usb kabel aansluit ziet mijn laptop deze niet. Er knipperd een groen lampje op het ramps bord en de het ledscherm gaar branden maar de laptop ziet niets. Ik heb een andere laptop gepakt en hier gebeurde exact hetzelfde. vervolgens heb ik een andere usbkabel geprobeerd maar ook zonder resultaat. Ik heb via cura een klein model op een sdkaart gezet en deze word goed geprint dus de printer (en de ramps) werkt verders prima.

Ik heb de drivers voor windows 8 van makerfarm gedownload maar deze kan ik niet gebruiken als de printer niet gezien word, is nu het bordje kapot of zie ik iets over het hoofd?
Re: ramps 1.4 word niet gezien
October 25, 2013 11:10AM
Voor de mensen met hetzelfe probleem als ik had:

Ik kreeg de tip van colin van makerfarm om de stepperdrivers eraf te halen en kijken of het dan werkt, dit bleek nog niet afdoende. vervolgens heb ik ook de mega eraf gehaald en toen kreeg ik wel verbinding. vervplgens onderdeel voor onderdeel weer opgebouwd en na elk onderdeel weer verbinding gemaakt (wat nu wel gewoon werkte). En nu draait alles wel naar behoren. Ik wilde deze topic wel afsluiten voor degenen die tegen hetzelfde probleem aan lopen.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login