Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Iemand in de buurt?

Posted by Sounaloa 
Iemand in de buurt?
November 14, 2013 08:48AM
Beste lezer!

Ik ben behoorlijk geintreseerd in een reprap prusa I2.
Nou is de graag aan jullie of er eventueel iemand in de buurt van zeeland Terneuzen woont die even tijd over heeft voor een beginner.

Met vriendelijke groet,

Sounaloa
Re: Iemand in de buurt?
November 14, 2013 10:36AM
Ik woon niet in je buurt, maar wat mij enorm heeft geholpen met m'n Prusa i2 zijn de video's van 'engineglue' op YouTube.

Ik heb ze op volgorde in een afspeellijst gezet:

Build a RepRap Prusa Mendel i2 - YouTube

Verder heb ik op mijn blog een begin gemaakt (ik moet er nodig mee verder) met een reeks artikelen over de keuzes die ik heb gemaakt bij bouwen van mijn Prusa:

Prusa i2 - 16tonweight.com

Veel succes!
Re: Iemand in de buurt?
November 15, 2013 04:45AM
bedankt!
Re: Iemand in de buurt?
November 18, 2013 02:05AM
Van welke webshop heb je de onderdelen gehaald?
Re: Iemand in de buurt?
November 18, 2013 02:35PM
Hi,

voor mijn printer heb ik een hoop onderdelen op ebay.com gekocht. In verband met de lage dollarstand is het momenteel best leuk kopen in China
Het meeste van verkoper FABSTER. Later kwam ik erachter dat die een poolse vestiging heeft geopend. Gadgets3d.eu
Lagers, rond en lineair zijn op Ebay bijna voor niks, 10 stuks voor een paar euro.
De metalen delen komen allemaal van de Hornbach, daar hebben ze ook mooie RVS assen.
En voor de motoren, te zwaar om te verzenden ben ik bij Reprapworld.com in Den Haag geslaagd.
Re: Iemand in de buurt?
November 18, 2013 02:38PM
En als je printed parts nodig hebt, moet je dat maar laten weten, om de handelaren te zieken, printen we die tegen kostprijs en verzendkosten (22 Euro per kilo dankzij forumvrind Callis!!!!)
Re: Iemand in de buurt?
November 19, 2013 05:08AM
En Waar kan ik een geheel pakket vinden? ik weet niet duidelijk wat ik moet hebben en waar ik het kan vinden... zeker als je nog niks hebt gedaan met printers heb je liever een pakket
Re: Iemand in de buurt?
November 19, 2013 06:07AM
@ Eric: bedankt voor de goede reclame! winking smiley En ik vind ook dat handelaren in plastic parts de RepRap gedachte aardig om zeep helpen.

De spullen van Fabster 3D zien er erg goed uit. Met een veiling heb ik een complete set electronica, belts en pulleys en een hotend van ze gekocht en ik ben er erg tevreden over. Als je pech hebt met grotere aankopen via ebay moet je invoerrechten en BTW betalen, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat moest en zelfs dan is het goedkoper dan de meeste winkels hier.

Ook een leuke verkoper voor electronica op ebay vind ik RepRapDiscount. Zoals met alles loont het gewoon even om rond te kijken en soms om je kans af te wachten.

Met complete sets hebben een paar mensen hier op het forum juist problemen gehad (voornamelijk van 1 leverancier) en je onderdelen los kopen kan heel veel geld schelen daarom ben ik er ook terughoudend in daar iemand voor aan te raden.


--

[www.filamentenmeer.nl]
PLA in 15 different colors
ABS in 17 different colors
Re: Iemand in de buurt?
November 19, 2013 09:25AM
Re: Iemand in de buurt?
November 19, 2013 09:32AM
Ik heb alleen de geprinte onderdelen gekocht als set en de rest alles los.

Voornamelijk via aliexpress. Is een stuk Voordeliger dan Ebay. Nooit geen invoerrechten en verzendkosten.

Maak een lijstje voor jezelf. En dan nog kom je dingen tegen die je tekort komt.
Dat is heel normaal.

Daarnaast is het zo dat wanneer je printer werkt meteen dingen gaat aanpassen en verbeteren.

Ik heb nu een E3D hotend ipv de knullige J-head. Echt een aanrader. Ik ga de wades extruder eruit doen, toch het grotere grafische display.

Maar dat is ook het leuke ervan.

E3D werkt nu bv. aan Kraken een watergekoelde hotend met 4! Bowden nozzles...

Nog een tip!!
Monteer viltjes onder je printer.!!! Wat een rust! Geluidsreductie is enorm.

Edited 2 time(s). Last edit at 11/19/2013 09:39AM by Justintime.
Re: Iemand in de buurt?
November 22, 2013 09:01AM
Verdorie wat kijk ik uit naar die kraken smiling smiley
Re: Iemand in de buurt?
November 25, 2013 06:04AM
Quote
Evbeurdn
En als je printed parts nodig hebt, moet je dat maar laten weten, om de handelaren te zieken, printen we die tegen kostprijs en verzendkosten (22 Euro per kilo dankzij forumvrind Callis!!!!)

Ik ben op zoek naar een set printed parts voor een prusa i3 single plate uitvoering. De ''normale'' uitvoering met M8 draadeinden. Waar moet ik aan denken wat betreft kosten? Als iemand een andere tip heeft hoor ik dit ook graag. van diverse aanbieders heb ik gelezen over kromme of slecht geprinte onderdelen. Ik twijfel hierdoor om ze bij een webshop te bestellen.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login