Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Zoeken naar gelijkgestemde techies...

Posted by Moorelife 
Zoeken naar gelijkgestemde techies...
January 11, 2014 08:29AM
Als een nieuwe (maar technisch goed onderlegde) engineer zoek ik connecties in de buurt van Zutphen, voor het uitwisselen van knowhow en uiteraard het opbouwen van meer kennis...

Ik werk in de IT, maar heb electro gestudeerd, en ben altijd al handig geweest met tal van technieken. Op dit moment ben ik van plan een WolfStrap te gaan bouwen in een oud TV meubel dat ik nog in de schuur heb staan.

Mocht je mee willen doen, dan is dat fijn, maar denk niet dat je daarmee mij aan een 3D printer helpt. Ik wil het apparaat uiteindelijk doneren aan de stadswerkplaats, waar ook het Repair Cafe' gevestigd is. Uiteraard pas NADAT we voor onszelf ook de benodigde RepRap Mendel (of later) kits geprint hebben...


Groeten,

André
Re: Zoeken naar gelijkgestemde techies...
January 11, 2014 04:10PM
1 tip, repair cafe klinkt alsof ze daar ook vaak electronica als donor gebruiken?

Hier kan je stepper motors uithalen en gladde assen. Deze zitten bijvoorbeeld in afgedankte printers, scanners en dat soort apparaten. Hier kan je ook vaak belts, wieltjes voor belts en endstops uithalen!

Edited 1 time(s). Last edit at 01/11/2014 04:11PM by Ohmarinus.
Re: Zoeken naar gelijkgestemde techies...
January 13, 2014 02:36AM
Bedankt,

1 oude scanner heb ik sowieso nog liggen, dus da's een mooi begin....
Re: Zoeken naar gelijkgestemde techies...
January 13, 2014 03:42AM
De printers en scanners die ik in het begin gesloopt heb, hadden wel 24v steppermotortjes (en met heel weinig torque).
De gladde assen waren mooi, maar wel aan de korte kant. Als ik toen wat meer inzicht had gehad, had ik m'n Prusa wat smaller gemaakt en ze gebruikt.


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Zoeken naar gelijkgestemde techies...
January 13, 2014 05:38AM
Ja, voor de mijne gaat dat moeilijk, aangezien de kast waarop ie gebaseerd is een werklengte van meer dan 50 centimeter oplevert.... ;-)

Maar bedankt voor de tip.
Re: Zoeken naar gelijkgestemde techies...
January 14, 2014 05:19PM
Hihi, ik heb bij flatbedscanners zeker wel lange assen gevonden. In de printers was het allemaal wat korter en minder mooi.
Komende week ga ik contact opnemen met een electronica recycle-bedrijfje hier in Haarlem om te kijken of ik bij hun onderdelen kan uitzoeken voor een laag prijsje.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login