Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Extruder

Posted by KeeZie 
Extruder
January 24, 2014 05:33PM
Hallo medeprinters,

Nou ben ik mijn prusa aan het upgraden voordat ik ga printer en zag dit:
[www.thingiverse.com]
nu heb ik em bijna helemaal in elkaar alleen bedacht mij ineens dat ik dan ook iets in de firmware zal moeten veranderen
omdat de nema dan veel te snel draait natuurlijk omdat ik dan geen groot tandwiel meer heb.

Ik dacht aan een mk8 of mk7 om op de nema te planten

heeft iemand ideën, suggesties, tips oid GRAAG!!

greetsz keezie

Edited 1 time(s). Last edit at 01/24/2014 05:34PM by KeeZie.
Re: Extruder
January 24, 2014 05:53PM
Je formule voor de esteps raakt dan het vertraginsdeel van de (big_gear_teeth / small_gear_teeth) gewoon kwijt.

e_steps_per_mm = (motor_steps_per_rev * driver_microstep) / (hob_effective_diameter * pi)

Hou je dan over.

Hoe groot de "hob_effective_diameter" is kun je denk ik het beste nameten met een schuifmaat en dan is het fijner afstellen door X mm te extruden en dan na te meten en bij te stellen.

Hij ziet er wel heerlijk compact uit!


[www.filamentenmeer.nl]

ABS filament in 40+ colors,
Flexible filament in 5 colors,
HIPS filament in 8 colors,
Metal PLA filament in 3 colors,
Nylon filament in 3 colors,
PETG filament in 6 colors,
PLA filament in 40+ colors.
PVA filament.
Wood filament in 2 colors..

Like us on Facebook:[www.facebook.com]
Re: Extruder
January 24, 2014 07:59PM
Neem een MK8, en 1.75mm filament. Met 3mm filament gaat dit sowieso niet werken en de diameter van de MK7 is eigenlijk te groot nog. De MK8 heeft een diamater van ongeveer 7mm op het deel waar het filament komt te liggen, dit tegenover 11mm bij de MK7. Dit zou 35% extra extrusiekracht moeten opleveren en de tandjes in de MK8 zijn echt fenomenaal.

Heb zelf de MK8 een week terug besteld, prachtig materiaal.
Voor mij kwam in de rekensom de steps/mm dan uit op iets van 145.51 maar met correctie en real-time metingen kwam hij precies op 100mm extruded uit als ik 147.91 steps/mm gebruik.
De diameter is dus zelfs nog iets kleiner omdat de tandjes ietsjes in het filament bijten.

Als extruder gebruik ik op het moment de BSP version van airtripper, prachtig ding, werkt goed en trekt als een malle. Heb heb als een bowden systeem hangen.

Helaas klopt er iets niet helemaal aan de hotend (hij loopt soms vast in de hotend ook al is die actief gekoeld). Dus ik ga het ontwerp voor de hotend holder nog ietsjes aanpassen in de hoop dat ik de koeling nog wat kan verbeteren. Er is ruimte voor verbetering, dus die moet je nemen smiling smiley Verder extrudeert hij ietsies te heet denk ik. De bridges hangen helemaal door, en de retraction is iets te hoog, dus al met al hoop ik hem morgen als een zonnetje te krijgen winking smiley
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login