Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

mendelmax 1.5+ marlin

Posted by jurgendeleeuw 
mendelmax 1.5+ marlin
March 04, 2014 06:55AM
Eindelijk is men mendelmax 1.5+ af,ik heb hierbij deze tutorial gevolgd

[docs.google.com]

als hardware heb ik :
24v kapton heater
ramps 1.4 en Arduino Mega 2560
G3D Pre-assembled Hotend
NEMA 17 Stepper Motors
G3D LCD and SD Card
ik zit al een tijdje te lezen op verschillende forums voor een goede marlin file, iemand toevallig enige voorstellen voor een goede marlin file voor mijn printer ?
greetz
Re: mendelmax 1.5+ marlin
March 04, 2014 11:14AM
Wat bedoel je precies? De Marlin firmware is nog steeds in ontwikkeling. Zie voor de beste firmware mijn post over firmware voor Beginners op dit forum.
Als je een configuration.h zoekt, kun je die van mij nemen, heb ik ook al een paar keer gepost. Ik heb dezelfde hardware...

Eric
Re: mendelmax 1.5+ marlin
March 04, 2014 05:03PM
Bij deze: als voorbeeld configuration.h
Attachments:
open | download - Configuration.h (24.3 KB)
Re: mendelmax 1.5+ marlin
March 04, 2014 05:10PM
al heel erg bedankt kheb overal al zo een beetje zitten lezen maar ik heb precies nog veel bij te leren :-) normaal gezien met deze config zou men mendelmax 1.5+ moeten werken ?
groetjes
Re: mendelmax 1.5+ marlin
March 05, 2014 02:07AM
Zo makkelijk zal dat niet gaan. Heb je de post over firmware voor beginners gelezen. Dan kun je de software voor in bedrijfstelling installeren.
Vervolgens zou ik mijn config gebruiken om te kijken waar wijzigingen zijn gemaakt.
Je bouwt dan je eerste Marlin versie, schiet die in je Mega en als je dan op je display kijkt, zou je het hoofdscherm moeten zien.

Dan pas je de instellingen voor je eindstops aan in de firmware, eventuele true en false omdraaien. En controleer je met pronterface de stand van je endstops door in de sendbox M119 in te typen. Dan 1 voor 1 de endstops bedienen.

Als dat goed zit kun je de motors laten draaien. Controleerin config.h of jouw steps per millimeter kloppen. Daar kun je online ook de Prus calclator voor gebruiken. Maar de berekening is makkelijk. 1 omwenteling van je stappenmotor komt overeen met 3200 stappen.
Als je de printer aanzet denkt de firmware dat alle assen in nul positie staan. Pas na Homen weet de firmware dit zeker.
Je kunt daarom de eerste keer alleen in plus richting bewegen en in min richting tot de nul. Probeer nu met Pronterface of je motoren soepel draaien. Stel zonodig de stroom op je steppercontrollers bij. Bedenk, aan Z zitten twee motoren, dus die controller moet je twee keer zover open draaien als voor X en Y.

Laat maar even weten hoever je bent gekomen....
Re: mendelmax 1.5+ marlin
March 06, 2014 07:49PM
voor mijn heated bed de 24v kapton heater zou ik deze config kunnen gebruiken ?
/24v 250W kapton heater into 2mm Aluminium + 3mm borosilicate (MendelMax 1.5+)
//from pidautotune
#define DEFAULT_bedKp 295.86
#define DEFAULT_bedKi 21.20
#define DEFAULT_bedKd 1032.48

==>komt overeen met de y axis upgrade kit die ik heb
Re: mendelmax 1.5+ marlin
March 07, 2014 03:08PM
Je kunt het bed ook gerust met bangbang aansturen. Bed doet het zonder PID ook best. Als je toch PID gebruikt kun je ook autotune pid gebruiken, met een M commando. Even zoeken op reprap. Maar voor het bed komt het allemaal niet zo secuur....

Eric
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login