Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

[MTB3D] Filament 19.95 per rol

Posted by MTB3D 
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
May 18, 2014 11:29AM
Moet eerlijk zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de pla. Ik had alles voor groen te printen eindelijk ingesteld.
Daarna naar oranje over gegaan, zelfde settings en zelfde gcode masr een bagger resultaat.
Het blijft amper plakken aan het bed. Het plakt meer aan de nozzle dan aan het bed.

Daarnaast viel mij op dat de lagen niet goed hechten aan elkaar. Hiervoor weer het e.e.a. Aangepast aan de configuratie maar helaas tot op heden nog niet goed.
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
May 18, 2014 03:22PM
Quote
Bertsjuhn
Moet eerlijk zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de pla. Ik had alles voor groen te printen eindelijk ingesteld.
Daarna naar oranje over gegaan, zelfde settings en zelfde gcode masr een bagger resultaat.
Het blijft amper plakken aan het bed. Het plakt meer aan de nozzle dan aan het bed.

Daarnaast viel mij op dat de lagen niet goed hechten aan elkaar. Hiervoor weer het e.e.a. Aangepast aan de configuratie maar helaas tot op heden nog niet goed.

Nu weet ik niet of alles te wijten valt aan het PLA dat je hebt gekocht natuurlijk, waarom blijft het niet plakken dan? Op wat voor ondergrond print je?
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
May 18, 2014 03:57PM
Ik print op een verwarmd bed voorzien van een glasplaat en kaptop tape.
Hrt vreemde is dat de groene kleur wel goed ging maar de oranje helemaal niet.
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
May 18, 2014 05:52PM
Probeer eens op verdunde houtlijm of de blauwe schilderstape te printen, ik heb altijd zeer wisselende resultaten met PLA op kapton tape.

De teststukjes filament die ik van MTB3D heb ontvangen printen zeer goed, ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen.
Re: [MTB3D] Filament 19.95 per rol
May 19, 2014 05:10PM
Ik ga ergens deze week maar opnieuw alles calibreren en controleren, want weet niet meer wat ik nu moet/kan doen.
Vanavond nog wat geprint maar ik kon al gelijk na het printen zien dat de lagen niet goed met elkaar waren versmolten.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login