Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Autobed leveling Prusa i3

Posted by garaguido 
Autobed leveling Prusa i3
April 26, 2015 02:05PM
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een capacitieve sensor voor autobed leveling , wat zijn de grote problemen , als die er dan zijn ?

[www.youtube.com]
Re: Autobed leveling Prusa i3
April 26, 2015 03:29PM
Het enige wat ik heb gehoord is als men met een glasplaat werkt deze niet wordt gezien.

Edited 1 time(s). Last edit at 04/26/2015 03:30PM by SnelleD.
Re: Autobed leveling Prusa i3
April 27, 2015 01:23PM
Ik heb zojuist de test gedaan met de capacitieve sensor , en de glasplaat ( IKEA spiegel) wordt perfect getedekteerd , er is ook nog een afstellings potentiometer aanwezig om de gevoeligheid in te stellen . Werkt perfect op mijn Prusa i3.
Deze sensor is rechtsreeks gekoppeld met een relais 12v ( mag max 300mAh zijn ) die in de plaats komt van de z-endstop , waarna je de Marlin software nog moet aanpassen .
Re: Autobed leveling Prusa i3
April 27, 2015 02:21PM
Zijn er foto's en schema's beschikbaar van uw opstelling, en weke type sensor hebt u gebruikt?
Re: Autobed leveling Prusa i3
April 28, 2015 01:30PM
De sensor is van het capacitieve PNP type van de begeleidende foto en zie ook de foto's van mijn opstelling .

Ik heb de support in alu moeten maken omdat dit het beste uit kwam voor mijn bevestigings punten op mijn ventilator deel .

Het shema is ook in bijlage ( snel effe getekend in Excel )
Attachments:
open | download - P1070645.JPG (191.5 KB)
open | download - P1070646.JPG (153.9 KB)
open | download - P1070647.JPG (184.2 KB)
open | download - Capacitieve sensor.png (10.1 KB)
open | download - Capacitieve sensor Ebay.png (390.5 KB)
Re: Autobed leveling Prusa i3
April 28, 2015 02:35PM
Mooi zeg bedankt voor deze info.
Nu voor mijn constructie zou ik graag de diameter van de sensor zo klein mogelijk willen houden, zou onderstaande sensor in aanmerking komen?
[nl.aliexpress.com]
Of deze
[nl.aliexpress.com]


En wat moet men aanpassen in Marlin?

Edited 1 time(s). Last edit at 04/28/2015 02:41PM by SnelleD.
Re: Autobed leveling Prusa i3
April 28, 2015 02:56PM
De blauwe zou ik zeker niet nemen , de verzendkosten zijn te hoog tot 60 euro ?

De andere daarentegen verschilt met mijn sensor daar de gevoeligheid maar max 10mm is en de mijne is regelbaar tot max 25mm , dat is ook de reden waarom die groter in diameter zijn .
De aanpassing voor de config file vindt je hier bijgevoegd , komt ook trouwens van het reprap forum , zie link hieronder.

( [forums.reprap.org] , daar is veel info over )
Attachments:
open | download - Configuration(4).h (32.2 KB)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login