Ta extension je fajn. Chyběl mi právě jen ten jeden analogový port. Škoda že jsou vyplácaný na motory, ale chápu že při návrhu desky to asi vyšlo pěkně "když se dráty potáhnou odtud". Jen jedno měření na dvě trysky mi nepřipadá až tak hrozný. Stejně máme v plánu tisknout 3 různý barvy stejného materiálu a nebo dva druhy materiálu. Takže 2 měření na 3 trysky se dá.by majkl - Elektronika
Octoprint jsem zkoušel mám ho na RasPI taky, pomalu k němu dodělávám možnost slicování. Ale líbí se mi obě možnosti, něco jako rychlá jednoduchá přes virtual serial a pak robustní pomocí octoprintu nebo repetier-server. BTW: četl jsem že repetier plánuje propojení repetier-server a repetier-host, což bude super.by majkl - Software
Vypadá to zajímavě, držím palce. Takhle od pohledu mi to připadá, že bude mít ten hotend dlouhou ohřívací zónu. Jakýma rychlostma s tím tiskneš? Můj požadavek na trysku je jedinej, nesmi se zaseknout a to ani při rychlém, ani pomalém tisku.by majkl - Prodám, koupím / komerční nabídky
Podařilo se mi rozchodit protunelování seriového portu z Raspberry PI do Windows. Na straně RasPI: socat OPEN:/dev/ttyACM0,b230400,nonblock,raw,echo=0 TCP-LISTEN:4000 (RAMPS má tuším jiný USB driver, tak namísto ttyACM0 bude potřeba použít něco jako ttyUSB0) Na straně Windows: Nainstalovat V záložce Virtual Serial Port nastavit IP adresu RasPI a port 4000, pak dát Create a tím se vytvoří novby majkl - Software
Ahoj, chceme zkusit víc trysek, tak jsem navrhnul tenhle bastl, aby šlo připojit další dva extrudery. Bohužel na rozšiřujícím konektoru zbývá jen jeden analogovej vstup, takže to umí měřit jen jednu teplotu, ale to myslím nebude úplně velká potíž. Jeden z MOSFETů má vlastní napájení (pro připojení další větve PSU k napájení heatbedu), to zatím máme externím SevenSwitchem. Takhle nějak to dopby majkl - Elektronika
Jirpil, myslím, že máš pravdu. Na stránkách GMe nic není (shodou okolností vím o nich o mnoho víc než bych rád ) Pouze na svém naháněcím webu mají článek o tom, že ji budou brzo podávat. Normálně na férovku napište, kdy a za kolik ji budete mít. Není potřeba z nás dělat blbce. Jinak nerozumím úplně tvému myšlenkovému pochodu, píšeš, že všechno umíš, ale tiskárnu si koupíš, aby sis na ní vytiby majkl - Mechanika
Podařilo se nám udělat nerezový hotend, tedy nerezová tryska je v jednom kuse spolu s heatbreakem. Aktuálně to je 0.5mm na 1.75mm filament. Jsou to 3 díly: - tryskobrzda z nerezu - chladič z hliníku - heatblok z hliníku K vozíku osy X to připevňujeme pomocí 2mm plechu, který se nasune zasune pod poslední žebro chladiče. V další fázi máme v plánu udělat nahoru uchycení pro bowden se zaslepujby majkl - Hotendy a hlavy
Tady maj kulatý ohřívátka:by majkl - Novinky, nápady, nová řešení
Taky se chystáme na Rostock a nejvíc se mi líbí varianta kulatý magnet proti rovnému. Nebo tohle se mi líbí úplně nejvíc: Nebo koule na kouli: [1.bp.blogspot.com] Což je asi úplně nejlíp, stačí koupit jen jeden druh magnetů.by majkl - Novinky, nápady, nová řešení
Mám ještě nějaký zbytky PLA 1.75mm 635Kč/kg - Praha východ.by majkl - Prodám, koupím / komerční nabídky
My si postavili Gen7 v1.5, ta žádné pojistky nemá. Zkratoval jsem to už víc jak 5x, minimálně 3x právě blbě udělaným heatbedem z číny, co měl propojený na druhé straně desky přívody. Stalo se jen to, že zabrala ochrana na ATX zdroji. Nejspíš se ale následky liší zdroj od zdroje.by majkl - Problémy
My si udělali tohle: Je to 0.5mm na 1.75 filament, všenerez. Heatblok a chladič je dural. Příští týden brácha udělá 0.3, tak ozkoušíme, jak funguje. Verze 0.5mm se mi líbí, tiskne to rychleby majkl - Hotendy a hlavy
Já jsem na Pololu zlej a dělám nastavování proudu "za živa" a nic špatnýho se mi nikdy nestalo.by majkl - Problémy
Nesmíš připojovat, odpojovat nebo jinak šachovat s připojením krokáčů k Pololu, za běhu (když je nastavený ENable). Pro ně se to jeví jako skoková změna proudu a můžou odejít. Taky můžeš mít špatnej kontakt k motorům, pak se to chová stejně. Tj. já vždycky před tím než sahám na konektory motorů dávám: M84by majkl - Problémy
Tohle by se ti mohlo hodit:by majkl - Novinky, nápady, nová řešení
Nemas volna linearni loziska na ose Z? Taky se mi to hejbalo, nemam nejrovnejsi tyce ... pak pevne uchyceni, jak pise Dan mi to jeste vic rozhejbalo. Nakonec pomohlo osu Z uvolnit a pritahnout vic linearni loziska k voditkum.by majkl - Problémy
jo, vypada ty, ze se ti neco klepe. Jak vypada tiskarna pri tisku? Drnci hodne? Zkontroluj pásy, nejspíš budou měkký. Já je mám tak, že jsou napnutý přibližně tak, že se na ně nechá drnknout, jako na baskytaru. (ne tak moc, ale je to tomu blízko). Ideálně si to změř. Dej si hodinky nebo šupléru na danou osu a jezdi sem tam a kontroluj odchylku. Zkus zpomalit: M220 S50 (zpomali na 50%) Nebo jeby majkl - Problémy
dan Wrote: ------------------------------------------------------- > Navazoval jsem na problem spatneho/vypadleho > termistoru. Aktivni chlazeni je dalsi problemove > misto. Proto preferuji pasivni chlazeni. Kdyz ti > prestane bezet vetracek, tak se stane co v tvem > pripade ? Ok. Rozumim kam miris. Zkusil jsem to. A po hodine na 300C jsem nameril na chladici 60C, takze verim, zeby majkl - Mechanika
> Idealni konstrukce hotendu by nemela prekrocit > 300st pri trvale zapnutem topeni a pasivnim > chlazeni a mela by stihat bez problemu stihat > tavit filament. Jak to myslíš a proč 300 stupňů? Proč bez aktivního chlazení? Trvale zapnuté topení nemám, PID ho řídí celkem fajn. Chladič hotendu ofukuju.by majkl - Mechanika
Mosaz, ok díky. Ohledně toho lepení, jaké lepení je na mysli? Koukal jsem, že Průša vnitřek leští. My ho máme asi nějak zázračně provrtanej, ale nic se nelepí. Od té doby co ho brácha přinesl se nezaseknul filament ani jednou. Ohledně té koroze ještě něco pohledám. Nikomu jinému se to neděje? Nebo je to normální? Tím se musí zhoršovat časem vlastnosti. Každopádně mě se líbí nerez v jednom kusby majkl - Hotendy a hlavy
Kdybys chtel, tak mame hotend z nerezu, aktualne s tryskou 0.5, za 1100Kc muze bejt tvuj. Udelam fotku.by majkl - Mechanika
Super, že ti to funguje, já z toho byl taky nadšenej, před lakem jsem jel první vrstvu hrozně opatrně, teď to stihne i při 60mm. Jakej jsi použil lak? Mě většinou lak jde spolu s modelem a dané místo pak dostříknu a nebo když už je tam víc vrstev, tak raději sklo umeju a stříknu znova. Ale možná jsi trefil nějakej lepší lak než já. (L'Oreal Paris - Studio Fix & Shine - vzal jsem ho protože hby majkl - Problémy
Čelákovice Prusa I2 PLA 1.75mm info@michalvondracek.czby majkl - Novinky, nápady, nová řešení
Koukám, že už tu nějakej pokus nerez tryskou je: Nemá to ale skoro žádnej chladič, to mi připadá jako blbost. Zkoušeli jste někdo tuhle trysku? Mě připadá, že to nemůže fungovat, že se plast nataví až do studeného konce a musí se to pak zákonitě seknout. Nebo se to ufouká větrákem takhle malej profil?by majkl - Hotendy a hlavy
Mám takovej, možná blbej dotaz. Proč se používá na trysky mosaz? Máme homemade trysku. Hliníkový chladič, nerez heatbreak a mosazná tryska. Po cca týdnu užívání jsme trysku odšroubovali a koukal jsem jak hrozně závit dopadnul. Mosaz byla zkorodovaná. Proč to takhle dopadlo? Udělala se tam nějaká baterka na přechodu těch kovů? Protože tryska byla na předělání (neseděla díra v trysce s dírou vby majkl - Hotendy a hlavy
gaminn Wrote: ------------------------------------------------------- > Zdravím, > nemá někdo něco z tohoto na prodej: > > 4x A4988 driver > 4x A4982 samotný integrovaný obvod > 4x DRV8825 driver Mám 4x A4988 Za litr ti je nechám.by majkl - Prodám, koupím / komerční nabídky
Poslední dobou jsem si toho všimnul taky, ale nemyslím, že by mi Marlin usekával G kód, mám na konci vlastní sekvenci, pro odjetí drátu, homing a čekání na teplotu a vždy se mi to provede.by majkl - Problémy
Lak asi jedno jakej, podle mne ani nejde o to aby lepil, ale spíš o to, že zdrsní sklo. Přímo na sklo, lepší je podle mě na teplý. Zaschnout skoro ení třeba občas stříknu a tisknu. Výhoda je jasná ... při tisku to voníby majkl - Problémy
Nahraj si OctoPrint a pak se dá na dálku ovládat takhle: Ale asi už je pozdě na odpověď.by majkl - Software