Show all posts by user
Page 1 of 46
Pages: 12345
Results 1 — 30 of 1351
Nu cred ca o sa apara multa lume deocamdata la group buy si e de asteptat ca preferintele fiecaruia sa difere foarte mult.
Iar anumite alegeri in special la electronica limiteaza alegerile ulterioare de firmware de exemplu.
Nu cred ca vom avea 10 oameni care sa cumpere toti duet ... nu prea curand
Oricum bun venit si ... bafta+spor la treaba
by
NoobMan
-
Piața din centru
Cel mai simplu e sa legi toate ecranarile la impamantare in partea dinspre ramps pentru ca acolo e cel mai aproape, iar in partea dinspre motoare ecranarile nu se mai leaga la nimic. Trebuie sa faci un fel de legatura stea, adica ai undeva un fir de (-) la care legi toate impamantarile si apoi firul ala il duci la (-) minusul sursei, de preferat separat de ramps si separat si de restul minusurilo
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Cablul de retea este solid. In general se foloseste cablu multifilar pentru ca sunt parti in miscare (extruder etc) iar cablurile solide se vor (putea) rupe in aceste conditii. Si daca se rupe un cablu in timp ce motorul este energizat (sta sau invarte) atunci driverul se va arde (cam sigur). Asa ca parerea mea e ca mai bine pui un cablu multifilar.
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Poti sa iti faci griji si daca firele sunt prea subtiri poate au rezistenta mare si rezistenta lor devine semnificativa fatza de cea a motoarelor -> din fericire poti afla valorile asa ca partea asta o poti masura si evalua simplu.
Recomandarea de ecranare e pentru ca la frecventa la care lucreaza motoarele, practic devin o antena si parti ca arduino devin receptori si asa se transmit interfe
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Ca sa masori mai exact valori mici, trebuie sa faci un artificiu. Pune multimetrul in modul rezistenta si atinge varfurile si vezi daca arata sa zicem 0.2 ohmi atunci atat este rezistenta varfurilor+cabluri. Si asta trebuie sa o tot scazi din ce masori de fiecare data. Cand masori valori mari nu conteaza pt ca 0.2ohmi e relativ % putin cand masuri in kilo-ohmi. Dar la valori mici de 1-2-3 ohmi re
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Eu cred ca ai masurat bine. Si bine ca ai masurat. Daca au 1.8 si respectiv 3.2 ohmi atunci poti sa le folosesti normal la 12v, si sunt motoare de impedanta mica, normale pentru reprap.
Si in cazul asta eticheta 24V/1.5A=3.3ohmi e ceva anormal pt mine, cel putin suspect. Eu am mai multe motoare diferite si la mine la toate bate exact eticheta cu ce masor. Daca ai avea o punte RLC sa masori indu
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Daca au 6 fire inseamna ca la fiecare bobina au scos mediana (mijlocul) si respectiv la modul teoretic mijlocul se ignora adica nu se conecteaza la nimic. Ca sa iti dai seama care e mijlocul poti folosi un multimetru pe modul rezistenta. Daca au 24V/1.5A=16ohmi atunci inseama ca de la mijloc la capetele bobinei are cate 8 ohmi in fiecare parte. Firele care au 8 ohmi sunt mediane, iar firele care
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Da poti incerca sa faci 24v si apoi cand o sa faci setarile in firmware comparativ cu defaults, daca pui acceleratiile de patru ori mai mici si viteza macar de vreo doua ori mai mica, si ceva de genul s-ar putea sa fie ok. Nu stiu sa prezic cum ar merge pentru ca personal nu am incercat niciodata ceva de genul.
Pentru reprap se folosesc motoare pas cu pas cu rezistenta/impedanta si inductanta m
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Rezistenta statica a bobinelor se deduce 24V/1.5A=16ohmi si respectiv pentru o sursa de 12v iti trebuie la modul ideal motor cu rezistenta cam ~1-3 ohmi astfel incat curentul sa creasca repede sau altfel spus bobinele sa se energizeze repede.
Motoarele astea vor merge foarte lent si cu acceleratie si cu viteza mici si ar avea un maximum de 12v/16ohm=0.75A ceea ce inseamna ca puterea lor maxima v
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Daca nu ai ce face, pune niste poze si detalii despre ce ai luat si de unde, si sunt sigur ca se gaseste lume sa te ajute. Nu e asa de greu sa conectezi electronica.
Pentru a obtine raspunsuri de calitate trebuie ca tu sa dai toate detaliile posibile initial.
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
@Petrus Leaua
Pentru ca motorul sa se miste in cealalta directie, linia DIR trebuie sa se schimbe din 0v in 5v sau vice-versa. Poate ai un scurt pe undeva pe DIR de la axa Y si atunci DIR nu mai poate fi schimbat si de asta se misca intr-o singura directie.
Daca nu e un scurt fizic pe vreo placa este posibil sa fie ars chiar un pin de microcontroller sau de integrat driver. In principiu daca sch
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
I am aware its just about a repetitive measurement point and not about an accurate one. But still i like to do things manually and get them as accurate as possible. I find it easier to just do this manually and imo this gives best results. Everybody has their ways, and this is my way
What i do, is for a certain table row, lets say it has a temp of 143 degrees, i give the order to heat at that 1
by
NoobMan
-
Firmware - experimental, borrowed, and future
Quick questions. I want to modify the thermistortable.h manually with value input from a thermocouple. I expected the table to have only 2 columns, meaning the adc value and related temperature. However it seems it has adc value, temperature*4, and another 3rd column. What is the 3rd column about? What for? And how do i compute its values. Cheers.
by
NoobMan
-
Firmware - experimental, borrowed, and future
Si mach3 e un fel de .... printrun - si cam atat. Adica trimite comenzi gcode prin usb la un alt microcontroller si abia acel microcontroller se preocupa de controlul cnc efectiv. Exact ca imprimantele 3d. Poti la fel de bine in loc de mach3 sa folosesti printrun ca sa trimiti fisierul g-code la microcontrollerul cu un firmware de imprimanta 3D.
EMC e cealalta varianta open source linux real-tim
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Eu am routat pcb-uri cu imprimanta mea aia mai mare, cu marlin si arduino mega. IMO poti folosi cam orice vrei in materie de firmware/electronica de imprimanta 3D in scop de routare. Inclusiv teacup cu 328 sau chiar un 168. Nu va executa miscari pt axa extruderului pentru ca toolchain-ul pentru routare nu va emite comenzi pentru axa E. Adica fisierele vor avea comenzi pentru axele xyz si cam atat
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Pai mai demult parchetul se dadea cu "palux" ca sa nu intre apa in el si sa reziste la stres mecanic. Nu stiu care e echivalentul palux-ului modern. Lac de trafic pentru parchet masiv. Tre sa fie ceva, dar aproape sigur nu la fel de bun.
Eu am folosit destul de mult imprimanta tepes, cu arduino mega cu fire trase spre drivere facute de mine. Firmware si teacup si marlin, pentru a routa pcb-uri.
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Quotealexella
Deci, m-apuc sa fac un CNC.
Pai de cand e sectiunea asta de forum, nu a fost cenzurat nimeni, niciodata. Si nici nu vad de ce crezi ca ar fi cazul, chiar nu mi se pare - nici pe departe.
Si eu vreau, de mult timp, sa imi fac un fel de router. Doar ca am amanat ... stii tu ... tipic romanesc ... incep "de maine".
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Ca viteza de printare in privinta inertiei capului de printare, o miscare dus-intors brusca e un impuls elastic care are o formula = m * v^2 si inseamna ca viteza conteaza la patratul ei, iar masa conteaza si ea, dar mai putin, mai ales ca e in kg, deci 10 grame diferenta e o inmultire cu 0.190 comparata cu 0.180. Si la urma urmei chiar daca ai avea masa f f mica, tot nu inseamna ca o sa se miste
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Maybe you can try the "acetone vapour" finishing of the prints. It might help with the insulation of the printed parts. At least it seems like this.
by
NoobMan
-
Experimental and Hobby
In my opinion, interfering with step or dir lines, with anything, might not be a good idea. Any logic you put there will just add delay for rise time, logic processing and output, and that could be / might become an issue. These lines are supposed to be sort of realitime, there is no feedback loop for delays on those lines, when the firmware sends a step signal then it considers it executed "as i
by
NoobMan
-
Stepper Motors, Servo Motors, DC Motors
The 1.7A label rating of the motor is a kind of maximum rating, and NOT the value it should run at, not even something you should aim for. Most likely should make a driver setting at 0.7-1.0 amp or around those values. And values 10x of thess, like 7A-10A are ... offcharts and impossible.
Also you can deduct the missing variable, for example if the motor label is 1.7A and 5V, then you can deduc
by
NoobMan
-
Stepper Motors, Servo Motors, DC Motors
Ca verificare inainte de orice, ar fi recomandabil de verificat cu un multimetru in modul rezistenta, intre blockul de metal hotend si ar trebui sa dea rezistenta infinita sau in fine macar in zona Mega+ohm cu oricare dintre:
-cele 2 picioare ale thermistorului;
-cele 2 picioare ale rezistentei de incalzire;
Adica la modul ideal, blockul de metal nu ar trebui sa fie decat ca piesa mecanica, si sa
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
You can try something that is looking like this, might have some caveats but should work. If you want something faster and with more performance, look at one which says DSP (digital signal processing), but that will cost you extra, something like this one. Most of those are bipolar, and are driven by step/dir/enable, which is what you (probably) want.
From psu, wire the V+ and gnd directly to st
by
NoobMan
-
Controllers
In lack of a lab power supply with adequate protections, you can try using an ATX psu that has: OCP (over current protection - e.g. short circuits), and you can also read about the acronyms for other types of output protections. But for testing puproses, having OCP is really good, as it "might" help, not sure, but just might.
The arduino uno input has some input voltage rating - read on its webp
by
NoobMan
-
Stepper Motors, Servo Motors, DC Motors
The first link last part of document, it talks specifically about motors with 8 leads, which u do not have.
You have 6 leads, so you can only have the classic bipolar mode, which is also called "series". In other words you have one long coil with a center tap, which equates to two smaller coils connected in series.
To have bipolar "parralel" mode wiring, you need 8 wires, schematic just as bef
by
NoobMan
-
Stepper Motors, Servo Motors, DC Motors
if you can make your own DIY pcbs, try search the reprap wiki for "RDB", it can be paired with any development board, just use breadboard wiring between boards (no form factor)
by
NoobMan
-
Next Wave Electronics Working Group
Quote...EN+DIR+STEP translation.
Probably trying to multiplex or use boolean IC to process STP or DIR would not be wise. These are suposed to be "de facto"-realtime. Any IC trying to alter their logic will just add delay into the signal processing. Now you have rise/fall times of uC, plus boolean IC input plus processing time, plus output time, etc. Each of the rise times has a certain "uncertan
by
NoobMan
-
Controllers
Dap si din cate inteleg daca se ridica ptfe-ul atunci si in situatia in care se opreste din extrudat, ar fi camera mai mare, si probabil ca ar fi scapat mai mult plastic cand facea pauza intre extruderi diferite. E posibil ca actiunea de retract intre extrudari sa fi fost si cea care tragea ptfe in sus. Asa ca daca rezolvi cu saiba, probabil comportamentul extruderului s-ar imbunatati in mai mult
by
NoobMan
-
Suport instalare si punere in functiune
Page 1 of 46
Pages: 12345