Přidávám odkaz na diskuzní vlákno, kde se mosty řešily:by fugazza - FAQ & HOW-TO a odkazy
Vypadá to, že tady už je problém vyřešený. Já jen jak jsem četl o tom vyjíždění do stran, až k endstopům během tisku, tak jsem si vzpomněl, že se mi podobná věc taky děla. A to když jsem tisknul z SD karty, na kterou jsem předtím soubor nahrával přes arduino.by fugazza - Problémy
Quotezakoj Dalo by se 5V větví napájet arduino? Nebo se už napájí z ramps(pokud není pripojeno k pc)? Jsem amatér mejte slitování :-D Ano, 5V pro arduino dodává RAMPS. Ale je třeba se ujistit, že je do něj přiletovaná dioda D1. Ne vždy to tak u koupené desky je. Stejný problém je třeba řešit např. při použití SDRAMPS (čtení dat z SD karty).by fugazza - Elektronika
raptik Wrote: > umi slicer regulovat teplotu headbedu v zavislosti na aktualni vysce tisknute vrstvy??? umí nastavit jednu teplotu pro první vrstvu a rozdílnou pro další vrstvy Ty jsi laboroval s tiskem mostů, že jo? Potřeboval bych trochu poradit, protože mi vůbec nejdou a úplně se mi nechce pracně hledat to, co mají ostatní odzkoušené. Asi si na to založím samostatnou diskuzi.by fugazza - Koš / kanál
dan Wrote: > Az prijdu na to, jak to na te wikine zeditovat... Nejdřív se musíš zaregistrovat a přihlásit. Pak se v záhlaví vedle vyhledávacího pole změní záložka "view source" na "edituj". raptik Wrote: > tusim ze na wiki neni Carve uplne jak sem o delal... Může se stát, já jsem tu stránku ve wiki opravdu jen překopíroval od Dana z fóra Ještě chci říct, že ze začátku jsem slic3r zatraby fugazza - Koš / kanál
Založil jsem na wiki českou stránku pro Skeinforge. Chce to tedy doladit formátování, protože jsem tam jen natvrdo překopíroval obsah z Danova fóra a nanejvýš jsem vyznačil nadpisy jednotlivých sekcí. To už čeká na někoho dalšího:-) Jinak jste tady na začátku řešili, jak do fóra napsat špičaté závorky. Špičatá závorka označuje řídící tag html a proto se nezobrazuje. Když ji chcete zobrazit, musíby fugazza - Koš / kanál
Přihazuji své zkušenosti s různými materiály: ABS, černá, reprapworld - citlivý na teplotu (potvrzuji zkušenost t1mo), tisknu kolem 195-200, výš dělá bublinky a součásti pak mají takový ten semišový povrch; lépe vypadají tlustší vrstvy (0,4mm) ABS, bílá, czechreprap.eu - příjemný materiál, který si nechá líbit velké rozpětí teplot, jednička z toho, co jsem testoval ABS, šedivá, czechreprap.eu -by fugazza - FAQ & HOW-TO a odkazy
Sorry, KISSlicer jsem nikdy neviděl. Ale obecně bych hledal u nastavení rychlosti tisku.by fugazza - Problémy
Zvětšování teploty hotbedu pomůže, ale nejde zvětšovat donekonečna. Přejetí kaptonu brusným papírem je dobrý, dobrý odmaštění před tiskem ještě lepší (používám isopropylaklohol), pak se dostanu do stavu, že se neodlepuje materiál od kaptonu, ale kapton od podkladového skla. To je asi tak limit pro zvyšování teploty. Pak pomůže udělat si kolem modelu pomocný packy v kritických místech (cca 5mm šířby fugazza - Problémy
raptik wrote: > pokud mam vrstvu vysokou 0,3mm a pomer Edge width over height 2,2 vyjde mi sirka tisknuteho vlakna 0,66, ... tak pokud si vytisknu 0.5mm-thin-wall.stl mel bych mit stenu tohoto objektu takto sirokou, ne??? No, tak by to mělo fungovat. V zásadě já zadávám WoH na základě toho, jakou tloušťku stěny změřím u takto vytištěné slupky. Je pravda, že pokud mi vyjde příliš velké WoH (vyby fugazza - Problémy
Tak snížit rychlost při kladení mostu... a já ji vždycky spíš zvyšoval, abych měl most co nejdřív pověšený na druhém konci, aby mi to neodkapávalo od hotendu a on spíš vlastně slouží přesně naopak jako držák vlákna, aby se neprohýbalo, plus malá rychlost = víc času na vychladnutí... raptik wrote: > teplotu cca o 5°C dolu A to ti reprap stihne tu teplotu na tisk mostu opravdu efektivně snížitby fugazza - Problémy
Kdo máte zkušenosti s tiskem mostů, poraďte. Mně nejdou a nejdou. U menších děr se mi vlákno namotává se sousedním vláknem, u větších děr mi vlákno padá během tisku a přetrhává se. Vím, že záleží na materiálu, ABS z Mladče je v tomhle hotová tragédie, ale ani s jiným materiálem jsem se nedostal k uspokojivým výsledkům. Určitě by to vylepšil větrák a chlazení tištěného vlákna, ale určitě to nejdeby fugazza - Problémy
pokud bys chtěl originál českou konstrukci, tak existuje ZemcikO hot end - více viz diskuze na c-n-c.cz kolem stránky 15by fugazza - Hotendy a hlavy
Konektory používám ty se zámkem. Někde na fotce jsem viděl používat i kruhové DIN konektory, pro dvoužilové vedení by šlo uvažovat i o jack konektorech nebo napájecích konektorech. A třeba napájení heatbedu bych se nebál provést pomocí modelářského silového konektoruby fugazza - Elektronika
> "Ultra Ever Dry" tak s touhle vychytávkou by se na heatbed nechytilo vůbec nic :-D To by chtělo spíš něco, co funguje přesně opačně.by fugazza - Problémy
Jasně, stejný princip je možné použít i pro hotend. Už mě taky párkrát napadlo, že by to bylo šikovnější, kdyby bylo světýlko přímo na hotendu, než koukat na RAMPS a hledat, která LED patří k hotendu. Dokonce pokud nebudeš měnit polaritu hotendu, tak stačí jedna LEDka (dvě jsou proto, aby to bylo blbuvzdorné, aby při libovolném zapojení vždycky jedna svítila). Odpor je řazen do série s LED, aby oby fugazza - Elektronika
Proč se používá na trysky mosaz? - Podle mě v tom není žádná velká věda. S mosazí se dobře dělá. Taky v tom myslím hrála trochu roli tepelná vodivost a to, jak moc se na ni (ne)lepí materiál. Bohužel si nepamatuju přesně zdroj, myslím, že někde na reprap wiki Mosaz byla zkorodovaná. Proč to takhle dopadlo? - Galavanický spoj se mi moc nezdá, přeci tam není žádná vlhkost, nic co by fungovalo jakoby fugazza - Hotendy a hlavy
Pozor taky na mrtvé chody - povolené řemeny, šišaté řemenice (v případě těch tištěných). Na tohle je dobrý test, že zkušební objekt vytiskneš jednou normálně a jednou otočený o 90° (čímž prohodíš osy X a Y), případně takto otočené objekty vytiskneš najednou. Stále posunuté pouze v jedné ose? Pak je problém právě v ní.by fugazza - Problémy
Naglafar: no jo, Forrest vážně doporučuje kroutit s trimrem bez napětí. Bohužel nenapsal, proč to doporučuje. Ten škubající motor může mít původ třeba i v nedokonalém připojení drátů - vlastní zkušenost, jeden kontakt v konektoru jsem měl špatně připájený.by fugazza - Problémy
Já teda četl, že není vhodné připojovat a odpojovat motory při zapnutém napájení, což chápu - připojení je spojené s nějakým přechodovým dějem, který může mít za následek špičku napětí a následné spálení čipu (viz reprap wiki nebo stránky driveru. Ale proč by mělo vadit kroutit trimerem pod napětím? Můžeš sem dát odkaz?by fugazza - Problémy
K nastavování trimrů na driverech - 0,25 - jednotka je Ampér, to je překlep, že? ... Doporučuji nenastavovat na absolutní hodnotu produ, ale pouze na nezbytně nutnou hodnotu. Postup je asi takový, že stáhneš trimr na minimum, rozjedeš osu, kterou nastavuješ, a postupně přidáváš trimr. Ve chvíli, kdy se osa rozjede, tak přidáš ještě 1/4 otáčky a je nastaveno. Pak nemusíš řešit, jestli na ose Z jeby fugazza - Problémy
Možná trochu nesouvisející postřeh, ale ... mně to podobné timeouty hlásí občas taky, pokud pak změním v nastavení Arduina typ desky na Mega1280 (mám Mega2560), tak sketch nahrát jde bez problému.by fugazza - Elektronika
síla na protlačení - blbě se to popisuje, ale když si to párkrát vyzkoušíš, tak poznáš, kdy to jde optimálně (klade lehký odpor), kdy je malá teplota (musíš docela tlačit, je i vidět, že prohýbáš pojezd x-stolku) a kdy je naopak moc velká teplota (teče to prakticky samo, smrdí, kouří, vyfukuje bublinky). ... Co protlačíš rukou, to motor protlačí levou zadní taky. Šroub - ten jsem dostal věnem odby fugazza - Problémy
Je pravda, že já sám jsem to na svým stroji moc nezkoumal. Jednou jsem to nastavil a od tý doby spoléhám, že to funguje. Napadá mě: Měřil bych to na delším vzorku - alespoň 100mm, ale klidně i 200mm, naprázdno tím můžeš tam a zpátky protahovat i 0,5m. Tím eliminuješ případnou elipsovitost šroubu. Pokud ho máš trochu elipsovitý, tak pak by mohlo záležet na tom, jestli začneš na vedlejší nebo na hlby fugazza - Problémy
Což je problém, pokud jsi zločinec nebo terorista a tiskem zbraní se nechceš chlubit. "Normální" člověk si kulomet vytiskne leda z hecu nebo protože je zvědavej, jestli to vážně funguje. A pak ho asi vyhodí, buď proto, že nefunguje, nebo proto, že funguje.by fugazza - Novinky, nápady, nová řešení
Mění se ta chyba v delším časovém horiznotu (třeba během čtrnácti dní)? Je ta chyba stálá alespoň během krátké doby (během jednoho tisku)? Co znamená "vypočtená hodnota", podle jakého vzorce? Moje zkušenost je totiž, že vypočtená hodnota je silně orientační, že se to musí nakalibrovat podle nějakého prvního materiálu, a že se to musí jemně upravovat podle měření u každého nového materiálu, protožby fugazza - Problémy
Já tak přemýšlím, k čemu by takový data mohly bejt dobrý. Myslíš, že u 2D tiskáren se taky masivně sbírá, co kdo tiskne? A jo, myslím, že jsi paranoidní. (Což ale neznamená, že po tobě nejdou...)by fugazza - Novinky, nápady, nová řešení
Minulý týden médii probublala zpráva, že Windows 8.1 přinese přímou podporu 3D tiskáren. Anglicky třeba zde. Pro vývojáře bude třeba zajímavý i tento odkaz do mdsn. ... No, to se nám z 3D tisku stává definitivně mainstream. Ona je to vlastně dobrá zpráva. Stejně ale závidím budoucím tiskařům, že nebudou muset tiskárny složitě shánět, stavět, zkoušet, stahovat milióny softwarů, aby našli alespoň jby fugazza - Novinky, nápady, nová řešení
Soused Wrote: ------------------------------------------------------- > Měl bych dotaz k zapojení endstoperu. Co > všechno se zapojuje? Tuším, že stačí jen dva > vodiče, ale které to jsou? Díky za radu. > Mám tyhle > > -Endstop-v1-2-/280632740765 na mechanický stačí dva: "-" (mínus, zem) a "S" (signál), zapojit jako NC (normally closed = rozpínací) Jinak se endstopy řešily i vby fugazza - Elektronika